Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Fif søges til trailertræning
Forfatter: 
Dato:  23-11-2008 01:15

Hej,


Er der nogen der har fif el. erfaringer til at få en hest til at blive i traileren?

Jeg har fået lidt undervisning i trailerlæsning og det går faktisk godt med at sende min hest op i traileren. Problemet er bare at få hende til at blive deroppe.

Jeg har ikke nogen chance for at få bagbommen på, for hun maser ud så snart jeg tænker på at sætte den på.

Jeg træner flittigt flere gange om ugen med at sende hende op i traileren, og belønne hende med foder. Men kan ligesom ikke rigtig komme videre med hende.

Hun er en ung hest på 5 år, så hun har ikke haft nogle dårlige erfaringer.


Erfaringer og råd til hvad jeg kan gøre for at komme til næste step modtages med kyshånd.


På forhånd tak.


Mvh



Betina & Luci :-D


R.I.P Java 02.07.2008

Man skal leve sit liv på kanten ellers fylder man for meget ;-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Monty roberts
Forfatter: 
Dato:  23-11-2008 14:39

Det er bare hva jeg vil sige...

Jeg holder mig til hans træningsmetoder...

Jeg har selv haft hjulpet en masse folk med deres heste som havde trailer problemer, ved hjælp a hans metoder....


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tina på epona.tv
Forfatter: 
Dato:  23-11-2008 16:53

Hej


Du kan prøve at kigge på Epona.tv. Der er nogle rigtig gode indslag om trailerlæsning. For 60 kr. kan du kigge på alle indslag i en måned.


Som jeg ser det handler det om tålmodighed så hesten bliver tryg, at gøre det en lille smule rarere for hesten at stå i traileren end udenfor og klare og velfungerende signaler for frem.


Min hest gik sådan set villigt op når jeg gav signal, jeg kunne også lukke og køre uden panik, men hun var dog noget anspændt.


Da jeg havde set indslagene på Epona tænkte jeg, ja, hun er lydig og går op og bliver oppe, når jeg beder om det, men hun skal være mere tryg og afslappet. Så jeg trænede noget mere med mere ro på. Ja jeg stoppede hende ligefrem i at gå op, hvis hun ville gå stærkt op, og krævede at hun skulle tage et skridt ad gangen. Og så blev jeg stående lææææænge oppe i traileren. Når hun rykkede ud bad jeg hende stille og roligt om at gå op igen og blev igen stående læææænge. Og det gav klart mere ro og en mere afslappet hest.


KH NinaSt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak for svar
Forfatter: 
Dato:  23-11-2008 18:54

Jeg har lige meldt mig til inde på Epona, og har set alle videoerne med trailertræner Tine Sørensen, og der er helt klart en masse der jeg kan bruge til den videre træning, og ja jeg skal have noget mere ro på hende, det er det der mangler.

Men tusind tak for tippet.


Hvor holder Tine Sørensen til?


mvh



Betina & Luci :-D


R.I.P Java 02.07.2008

Man skal leve sit liv på kanten ellers fylder man for meget ;-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Horsemind.dk
Forfatter: 
Dato:  23-11-2008 22:35

Tjek Tine Sørensens hjemmeside Horsemind.dk.


Nu ved jeg ikke hvor du bor, men det ser ud til at Tina kører ud og har opgaver over hele landet.


KH NinaSt

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-11-2008 22:38

Prøv Torben Andersen. Han er bare dygtig til det der trailerhalløj..


Han køre over hele landet..


www.naturalhorsetraining.dk


Stine


Rep af dækner og andet udføres.


Sponsoreret af Noas ark i Vordingborg

www.noas-shop.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Epona...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 08:59

Hvor er det dejligt at høre, at i kan bruge videoerne


For lige at svare, holder jeg til i Tim i vestjylland, men som der er sagt kører jeg over hele landet.





Undervisning, trailertræning,

kurser tilbydes.

Se mere på

www.horsemind.dk


OBS: Kører på fyn og sjælland d. 15-16 november


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Tine
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 14:38

Jeg kunne se i en anden tråd at du kommer på til Brædstrup. Det er ikke så langt fra mig.

Du må gerne sige til hvis du alligevel har en tur til Horsens området.


mvh


Betina & Luci :-D


R.I.P Java 02.07.2008

Man skal leve sit liv på kanten ellers fylder man for meget ;-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej og tak Tine
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 20:37

Også hej fra mig Tine


Jeg har set alle klippene med Bambus og jeg lærte rigtig meget af det !!

Jeg havde lidt problemer med at få min hest til at bakke roligt ud af traileren i stedet for at springe panisk ud så snart bommen blev åbnet, men det problem har jeg ikke mere efter at have brugt din metode med at bakke ud et skridt ad gange....hold da op en forskel !! Det har faktisk også bevirket at han er meget mere afslappet inde i traileren og han er så rolig under kørsel at det er som at køre med en tom trailer


Så betina....ring til Tine....HUN er bare FANTASTISK !!


mvh Vipse

0
0
Svar på denne tråd
 
 Også herfra
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 23:26

Vi kan også varmt anbefale Tine


Min mands hoppe Annuschka gik op i traileren, men løb så straks baglæns igen. Det kunne hun godt gøre 20 gange - og hun ville bare ikke blive deroppe. Tine kom 2 gange og trænede hende og et par af de andre. Annuschka er nu utrolig nem at læsse - hun går lige op og bliver stående stille og roligt.

Det handler meget om tålmodighed og timing.

Tine har en engels tålmodighed og en superfin timing

Og det ses også tydeligt på indslagene på www.epona.tv



Mange hilsner fra Misser
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider