Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 hvor meget vil i forlænge af en 3½ års
Forfatter: 
Dato:  27-10-2008 16:55

Hej allesammen.


Jeg har lige købt en unghest men er lidt i tvivl hvor meget jeg kan forlange af hende og hvad øvelser jeg skal lave med hende hvad ville i lave af øvelser.jeg rider hende kun 2 gange om ugen eller er det for lidt da jeg syndes hun skal vokse færdig

0
0
Svar på denne tråd
 
 skovtur
Forfatter: 
Dato:  27-10-2008 17:15

Ud i naturen og opleve noget og bygge muskler og kondi - søge frem og ned, bruge ryggen. Enkelte figurer som skråt igennem, store volter. Ikke noget med at samle og bøje.


Jeg ville ikke ride ret meget førend til foråret, men du kan lege lidt og træne fra jorden. Gå tur hvis den fx. ikke er trafiksikker.


:Pia



Rollo søger måske alter ego

Krav: Vallak, charme, selvtillid, lækkert hår

Skal kunne tåle græs

Ønsker: under 1 m, gerne speciel farve

Billig i indkøb, pasning spares der ikke

Bliver ikke videresolgt

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke noget I skal nå
Forfatter: 
Dato:  27-10-2008 20:35

Når I ikke har noget I skal nå og du nok gerne vil have en hest der holder længe, så er jeg meget enig med Pjemm.


Gerne helt pause.


Det er fint at den er vænnet til belastningen nu, men det er også nu den godt kunne bruge en masse tid og ro til at vokse færdig. Der sker rigtig meget mellem 3 1/2 og 5 års alderen


MVH Anja


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...........
Forfatter: 
Dato:  27-10-2008 21:30

tja jeg er "kun" nået til at fila kan skridtes og traves med rytter på, næsten 100% trafik sikker, har løssprunget nogle få gange.. kan rides på tur alene osv.

Jeg forlanger over hovedet ikke at hun skal gå til bidet eller lign. hun rides for rimlig løse tøjler og hun er selv nu begyndt at søge ned..

hun har lige haft ca 3 mdr med "vokse pause" hvor jg kun har skridtet hende ca 2-3 gange pr mdr og ellers har hun bare gået og hygget sig.

men nu her omkring den 1 begynder jeg at træne hende noget mere og planen er til foråret at vi skal ha noget undervisning så vi begynder på noget lidt mere seriøst :-) vi har på ingen måde travlt selvom folk mener hun sksl kunne en masse men nej :-)


Med den dejlige Ma Fila Noir.

Jessica 28/11-05

Monique 19/10-07

Elsker mine 3 tøser :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min skal..
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 13:16

.. såmænd bare opføre sig ordentligt når han håndteres fra jorden.. han er slet ikke færdig og skal først igang med træning engang hen på foråret.. Som nævnt før så har vi heller ikke noget vi skal nå..


Åh ja tillykke med din nye hest!


Kristina


Svenske kvalitets spåner

sælges ved afhentning af min 1 palle er prisen kr 62,50


Vi har stadig lidt wrap tilbage fra 1 slet 2008, små firkantede baller !

0
0
Svar på denne tråd
 
 brummelum..
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 19:56

Jeg vil forlange:

- skridt, trav, galop, svar for schenklen, og at den er styrbar :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 20:54

Min kan rides i alle 3 gangarter, har lavet lidt schenkelvigningsøvelser, og så har jeg sprunget ham meget lidt (ved godt jeg får huk for det, men det må jeg så tage med) :)


Han har været redet i ca 2 måneder, og efter denne uge får han fri et godt stykke tid! :)


Jeg har redet ham for meget blød hånd, og sørger for at støtte ham, så han bedre kan holde balancen, så søger han selv ned lidt efter lidt... :)


Knus fra Marie

"gud bevare military"

(Skriv gerne med spørgsmål vedr. military!)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Marie...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 21:11

Hvorfor skulle du få hug for det - bare du har forstået konsekvensen, så er det jo din hest og dit valg...


Som suplement at spørge herinde, kunne du søge på hvad dyrlæger skriver på nettet om emnet.


MVH Anja


0
0
Svar på denne tråd
 
 3 års...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 08:45

Da min hest var 3 år øvede vi skridt, trav og galop på begge volter. Og ellers red vi bare rundt inden for hovslaget og øvede på at gå helt lige selv om man ikke havde barrieren at støtte sig til. Det var meget kedeligt, men det er godt givet ud at bruge lidt tid på det.




Karin


Rigtige heste bruger bred bom


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 18:14

Jeg har en 4års...ja det er jo lidt ældre end 3 1/2 men ikke meget...hende rider jeg i skoven og på vej på. Hvis hun vil får hun lov at galopere i skoven på korte distancer. På banen rider vi skridt og trav, 20meter volter, slangegang 2 buer og skrådt igennem. Lette temposkift både i trav og skridt. Hun bliver bedt om at søge ned, men rides ikke decideret i holdning. Vi laver tilagetrædninger og ind imellem et par skridt i versader i skridt. Fra jorden går vi traverser og versader i skridt, bøjning og stilling. Hun bliver ikke longeret. Jeg rider bomme som ligger enten i 4kant eller 3 på række i både skridt og trav.

Hun er måske lidt bagud i forhold til mange andre på sin alder, men jeg har taget det i hendes tempo hele vejen. Vi rider ca. 5 gange ugentligt, og hvis ikke det er ridning er det jordarbejde. Jeg har introduceret hende til løsspring, dvs. bomme på jorden og op til 50cm. Springet står på midten af banen på kortsiden for at undgå at hun løber for meget.


Hun virker tilfreds og er altid klar til at lave noget så jeg bruger det som rettesnor for at jeg har valgt det rigtige tempo for hende. Jeg veklser mellem at ride med kapsun, bid og duallygrime, både på tur og på bane.


www.equus-libra.com motiverende adfærdstræning for hest og rytter.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider