Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Halvpart - hvad forlanger I?
Forfatter: 
Dato:  01-10-2008 22:39

Dette indlæg er til alle Jer, som har eller har haft halvpart på jeres heste.

Hvad forlangte I af halvparten? - Deltog denne i pasningen (mugning, strøning, vanding, fodring osv.) eller kom vedkommende kun og red?

Tog i betaling for det?

Mvh

Sandra Gastrup

www.stutteri-laerkebjerg.dk
**Siden er under opbygning**

Sælges:
RDH springhoppe med 9,5 i kapacitet og 8,0 i teknik

Finalehingsteføl

0
0
Svar på denne tråd

intet..
Forfatter: 
Dato:  01-10-2008 22:45

Jeg ville ikke tage betaling for andre red på mine heste.

-------------------------------

Modetøj og gallakjoler til små penge, hvor alle kan være med.

www.skindbjerg.com

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-10-2008 22:50

Men hvad forlanger du så udover, at vedkommende gør - udover at ride?

Sandra Gastrup

Sælges:

Finalehingsteføl

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 00:07

jeg har en sød kvinde der kommer og rider min vallak 1-2 gange om ugen.

Hun rider på højere niveau end mig og har undervist på mit opstaldningssted også, så jeg ser det som en stor hjælp.

Vil så ikke kalde det en halvpart eller noget...

Hun muger, blander foder og giver hø, og ellers pudser og nusser hun om min hest :)

Som "betaling" har vi snakket om at hun ind imellem kan undervise mig.

Jeg vil ikke have penge involveret i det da jeg selv vil kunne råde fuldt ud over min hest og ride, tage til stævner etc. uden at skulle tænke på at den dag havde hun egt. betalt for osv...

Nu med den dejlige Pyrus <3

Soya og Wolle altid i mit hjerte og savnet hver dag!

Hjemmeside: http://www.bricksite.com/Pyrus

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 00:35

en part der rider i skoven hver onsdag, hun giver 200 kr om ugen... derudover så blander hun foder og fjerne klatter. I sammenhold med de priser, der ellers er på parter i mit område (storKBH) så er det meget billigt... Men det er også bare et symbolsk beløb...

Sagde Janne som mener at TIMING er alt...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

forskelligt
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 07:00

Jeg har både betalende og ikke betalende parter.

At folk skal betale for at have en hest/pony til rådighed et vist antal gange om ugen er for mig en naturlighed.

En part får oftest kun glæderne og har ingen udgifter på hesten med hverken køb af hesten,udstyr udgifter til opstaldning,smed , dyrlæge eller andet.

Så hvorfor ikke give et bidrag til hjælp til ejeren.

Mine parter giver ca 3-400 kr for ca 2-3 dage.

De strigler hesten,ordner boksen og pudser sadel og trense,når det trænger.

De må næsten alt,hvis de kan ride,er ansvarlige og er stabile og til at stole på.

Dem,der ikke betaler hjælper mig med andre heste,udmugning osv.

Mvh Graven

Hestepasser søges til enten Kat I pony eller hest .

Sortbrun OIh-hoppe m/papirer til salg.Redet,fair pris !

Fronerthig Prince Teyrnon kåret Welsh cob står til avlsbenyttelse

0
0
Svar på denne tråd

hej, jeg har
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 07:17

selv part på en hest. Jeg muger, og passer den som er den min egen lige for tiden, da ejeren ikke har tid lige pt. Men jeg betaler lidt om måneden, forde hun køre så meget for mig og jeg låner hyppen.

SOFIE & SUNNY<3

0
0
Svar på denne tråd

Min dejlige part :o)
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 08:22

Min part betaler 600 om mdr.

Hun strøger halm og giver min hest hø.

Hun rider 2-3 gange om ugen.

Jeg er super glad for min part og hun er super glad for min hest,så det kan jo ikke være bedre

0
0
Svar på denne tråd

Min part
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 09:17

Jeg har en part på min fjordhest og hun kommer 2 gange om ugen og rider. Hun har ingen "pligter" men hjælper hvor hun kan - og hun giver ikke noget for det.

Jeg er imod at få penge for at hun låner min hest - når det er pga. jeg ikke har tid nok til at ride ham.

/Lisbet

Smilet er ligesom et lys i sjælens vindue, der viser, at hjertet er hjemme.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 09:27

Det jeg forlanger er at hesten bliver behandlet ordentligt og de vedligeholder det seltøj de bruger og holde orden efter sig selv.

Nu går mine heste uden sko, men fik jeg en part der ville ride jagt eller lignende hvor sko kunne blive nødvendigt, så måtte parten betale dem, men ellers vil det være ganske gratis.

Jeg forlanger ikke folk skal muge ud, det skal jo gøres uanset om jeg har part eller ej. Fodring står jeg helt selv for, det vil jeg ikke have andre til, jeg vil vide hvad de får og hvornår.

Nu har jeg ingen part på nogle af mine heste, men det hele kommer an på personen der skulle være part. Var det en der var dygtig og kunne videreuddanne hesten og rider over LA niveau, så var jeg også villig til at betale stævner osv.. samt lægge trailer til.

Men det bliver næppe aktuelt, da min hyp smider folk af inden for de første 10 sek. han skal lige vise sig første gang og der er langt ned, så ingen har modet til at ride ham.

Men jeg ville gerne have en part, da jeg selv kun kan skridte ham en tur, samt arbejde med ham fra jorden pga. et brækket haleben og jeg skal ikke forvente at jeg kan ride før om 6 mdr. igen.

-------------------------------

Modetøj og gallakjoler til små penge, hvor alle kan være med.

www.skindbjerg.com

0
0
Svar på denne tråd

jannej
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 11:23

Ved ikke om det er fordi det er i Kbh., men synes det lyder dyrt med 200 kr./uge for at ride i skoven og retten til at muge ud.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde en ung pige
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 13:49

til at ride min travhest på et tidspunkt og det betalte hun ikke noget for - det var jo en hjælp for mig . Nu er der jo også forskel i økonomien på at have hestene hjemme som jeg har og at manden som er landmand leverer halmen, høet og havren, end som at have hesten opstaldet på et ridecenter.

Ja, jeg har også en annonce på markedspladsen under part, men faktisk ingen henvendelser - mine heste er nok for specielle - og for lidt dressuragtige, he,he. Det kunne nu ellers være hyggeligt med lidt liv i stalden og at hestene blev lavet lidt mere med end det jeg selv formår. Ja, det vil jeg som sagt ikke tage noget for, men skal vi på langtur på familiebesøg en dag, eller bliver jeg syg ville det da være dejligt om sådan en part (hvis man kan kalde det part - en part er da en der betaler vil jeg mene) kunne hjælpe med fodringen og udmugningen lige i sådan en situation. Hvis nu parten er helt vild med at muge ud og pudse seletøj m.v. - ja, så skal vedkommende da være velkommen, men det er ikke noget jeg regner med, for de fleste vil vel helst bare ride.

Mvh.

AnjaR

Don't ask what te world needs-

ask instead: What makes your heart sing?-

For what the world needs-

is people with hearts that sing!

0
0
Svar på denne tråd

jannej...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 14:11

ja jeg syntes også umidelbart, at det lyder dyrt, især hvis hun kun rider den en dag om ugen, og så hun tilmed også muger.

Men det er måske fordi det er i KBH?

Det eneste man bør gøre bag

en andens ryg, er at klappe den.

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 14:34

Tusind tak for svar

Det lyder jo til, at være lidt forskelligt, hvad folk "byder" deres part (forstå mig ret ). Personligt ville jeg heller ikke tage penge for det, da det er en hjælp ved tidsnød.

Jeg spørger, fordi jeg selv går og grubler over krav til partrytteren. Jeg har heste opstaldet et sted, hvor man selv skal sætte foder frem, give vand og strø, så derfor er det simpelthen et must for en part, at de indviliger til det. Muger gør jeg selv, og hvis rytteren er dygtig nok, så må de da hjertens gerne starte stævner (hvis de selv betaler udgifterne). De får lov at ride 2-3 gange i ugen helt gratis. Jeg synes egentlig selv, at det er en meget fair deal.

Sandra Gastrup

Sælges:

Finalehingsteføl

0
0
Svar på denne tråd

jeg håber da også
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 14:39

at der menes 200 om måneden.

På de stalde i området, der matcher rimeligt jannes stald er priserne ihvertfald væsentlig lavere.

Min er gratis, men hun rider så heller ikke endnu.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

Wet wrap bandager sælges se præs

Wintec pro dressur 16" med hvidt kop jern sælges. inkl div udstyr Bud modtages! -Ny pris

0
0
Svar på denne tråd

Part...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 18:09

De parter jeg har haft har ikke betalt noget. De har selv kunne bestemme dage og har haft hesten som deres egen de dage. De har ikke skulle lave noget staldarbejde.

Desværre er min hest lidt speciel så har endnu ikke mødt nogen der holdte mere end et par gange da han prøver dem af som noget af det første.

Jeg regner med at hvis jeg skal have en part igen skal de -hvis de har en af mine stalddage- muge 2 spånebokse. Og så hjælpe med at vedligeholde læder osv.

Men vil helst have en der selv kan tage initiativ til at hjælpe lidt til når han/hun nu ikke betaler noget som helst for 2-3 dage om ugen.

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

0
0
Svar på denne tråd

Tralala...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 18:34

Jeg kræver af min part at hun er sød ved min hest, og lytter til mine råd ang hvordan han bør håndteres osv. Jeg skal kunne stole på at der ikke sker alt muligt bag min ryg som jeg ikke ved noget om.

Min part rider et par gange om ugen, må ride hvad hun har lyst til og tage til de stævner hun har lyst til. Jeg har bedt hende muge en smule, og så skal jeg nok muge i bund af og til. Grunden er simpelthen er når jeg kun er hjemme i weekenden og har en million andre ting jeg også skal nå, er det altså svært at nå

Mvh. Cat - Stud.med.vet

5 billetter til hingstekåring galla fredag sælges! Placeret på langsiden sek 3 opg 6

Lækker Kieffer Lusitano dressursadel sælges.

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4

0
0
Svar på denne tråd

Min part...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 20:49

Har min hest to gange om ugen... hun betaler 375 kr pr. månede.

Hun skal muge, give hø og halm, samt blande foder.

Derudover må hun ride som hun vil... en tur i skoven, eller ridehus, et må hun selvom.

Førhen, da min hest kunne, sprang hun den en dag om ugen udover de to dage... men da hesten har fået gigt, må den ikke dette længere...

Jeg kunne nok godt nå min hest selv, så fik den bare lidt flere fridage... men syntes det er rart med en fridag fra tid til anden...

Grunden til hun betaler lidt, er at hun jo slider på sko, og foder...

Jeg sørger selv for at pudse og den slags, og jeg hjælper tit til, selvom hun er der...

Mvh. Lotte

¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨

- Gudens Hest -

Følle på vej e. BH Develino og Lauries Crusador!

Life Is like a Box of Chocolates - You Never Know What You're Gonna Get!

0
0
Svar på denne tråd

Storkøbenhavn
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 10:26

Tjaeh, husk at det i KBH snilt koster 3000 kr i fuldpas alene at have hesten... Dertil kommer sko, dyrlæge etc etc.

Når man tager med i købet at priserne for 1 rideskoletime om ugen ligger på 400 i snit (nogle steder tæt på 500) - så har man et bedre sammenligningsgrundlag

Vi har ikke mange gårde med store marker - og dem der har disse gårde har betalt betydelige summer for dem hvorfor staldplads naturligvis stiger i takt med alle andre udgifter.

Man kan bare ikke sammenligne udgifter - partpriser etc uden at tage med HVOR i landet man befinder sig samt om det er fuldpas, selvpas, ridehusforhold, foldforhold og meget andet.

Jeg har givet 300-400 kr pr. dag om ugen jeg red hesten som part (ikke passer) og der er igen en forskel. En part har hesten på aftalte dage hvorfor ejeren "holder" sig væk. Her rådede jeg som part over hesten og havde den som min egen.

En passer træder til når ejeren ikke kan - eller sådan er det i mine øjne - og det har jeg såmænd ikke betalt noget for hvis jeg så har redet en dag.

300-400 kr lyder af meget men det koster tilgengæld 550 kr i snit at have hesten (staldleje, sko, vaccination) - dertil kommer nyt udstyr, evt. ekstrafoder, forsikring.....

Som skrevet længere oppe, parten nyder for det meste hesten lige så meget som ejeren - bare uden ekstra udgifter, bekymringerne osv. Jeg har været fint glad for mine parter i de 15 år jeg har redet partheste (til en pris på 700-1200 kr for 3 gange om ugen fra 1992-2007)

Nu har jeg købt halvdelen af min tidligere parthest og det eneste jeg har fået ud af det er flere udgifter og muligheden for at kalde hesten min egen (mange penge pr. bogstav :) ) dog har jeg valgt at gøre dette da jeg ikke ønsker hesten solgt og den anden ejer har mistet interessen for ridningen men ikke for hesten.

Jeg vil forlange at min part passer hesten som sin egen - og det gør vores part naturligvis også. Hun er "hygge og turpart" men får dressurundervisning, har sprunget når jeg ikke kunne osv. - så det er mere et samarbejde end noget andet. Når jeg er på ferie tager hun alle de dage hun kan inden vi finder andre - ligeledes når jeg har aftenmøder eller andet. Tror samarbejde og tilskud til udgifter er mere ordet end part.

Jeg lytter til hendes foreslag og vi prøver alternativer hvis hun mener noget kan gøres anderledes - jeg mener (håber) at vi begge er tilfredse med den ordning. Alternativet er jo rideskole til ca. 400 kr for 1 time om ugen og vil man ride i skoven og hygge om hesten er det jo ikke det samme.

Close Contact Springsadel fra 2007 m. garantibevis sælges - 2800 kr

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

min "part"
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 10:43

Jeg har en pige der ridder min den ene 2 gange om ugen. Og det betaler hun ikke noget for- Men hun skal så tilgængeld muge 2 bokse, de 2 dage hun er der og hvis jeg har brug for hjælp i weekenden til stævne og hun har tid, så skal hun tage med og hjælpe.

>>Cathrine<<
Med Roose og Wishfull Thinking
Nu uden Shiv
Life is what you make it!!
-Direkte fra Holland-

0
0
Svar på denne tråd

[GEN] Halvpart - hvad forlanger I?
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 11:03

Jannej:

Hold da op!! 200,- om UGEN for at ride 1 gang i skoven?!

Wow, hvem vil betale det?

Åbenbart din part ^^

,,Something From Nothing''

0
0
Svar på denne tråd

Part...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 13:09

Max part betaler 600 kr om måneden for at ride fast to gange om ugen. Deruvoer får hun ekstra dage, hvis jeg ikke selv kan.

Hun skal ordne spåne boks, og ellers bare nusse og passe ham.

Vi står i en fuldpas stald med Vestskoven i baghaven og eget lækkert ridehus kun til stalden (10 heste) Hun må ride i skoven og dressur som det passer hende.

Synes det er rimligt nok med et tilskud, men lægger til gengæld langt mere vægt på at hest og part passer sammen end betalingen. Heldivis har jeg fundet en super god part til Max, så håber hun holder længe.

Priserne i området ligger typisk på imellem 200-400 kr pr dag.

Vh Maria

... Som lige er kommet hjem fra en dejlig rideferie på Island

0
0
Svar på denne tråd

halvpart
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 17:27

Halvparten kan være 1 af 2 typer rytter.

Den ene er en moden, erfaren voksen rytter, der deltager i pasningen og bidrager til den generelle opdragelse og træning af hesten.

Han/hun er i stand til at tage ansvar for egen læring og for hestens sundhed. Han/hun er svær at finde og vil som regel betale en del for at ride hesten. Men forventer også medbestemmelse og visse rettigheder.

Den anden type er en lidt yngre rytter uden så meget erfaring. Han/hun har ikke så mange penge, men er ofte villig til at hjælpe med mugning osv mod ridning.

Denne type findes allevegne og kan være en rytter på rideskolen, der er kommet lidt længere end sit hold eller ønsker lidt udfordringer. Han/hun har ikke så mange penge som den første type, men stiller ikke så mange krav til tilgængelighed af hesten.

Hvad du foretrækker og vil med din halvpart kan altså i grove træk matches dsse to typer. Det er ikke altid lige nemt. Skal man vælge en der måske påvirker egen ridning af hesten eller ønsker man hjælp med pasning osv.

Jeg har selv prøvet begge dele og har ikke været tilfreds med noget af det. Jeg var tvunget til at have en halvpart pga. økonomi men ønskede ikke en, der ville ændre på hesten eller ride anderledes end jeg selv gjorde.

Hvis jeg skulle vælge i dag, ville jeg foretrække at kunne finde en dygtig rytter, som jeg kunne betale for at ride. For så kan JEG stille krav og pågældende rytter har ikke ret til at kræve noget af hesten eller mig (stævner o.lign.).

Jeg lyder egoistisk :-), men jeg har købt og holder hest for min egen skyld. Ikke for andres. og min halvpart skal være en jeg kan stole på ikke ødelægger mit arbejde eller misligholder hesten

God fornøjelse med at finde en egnet part :-)

Katrine og Ib

-hvis du ikke vil have at studerende skal røre din hest, så lad være med at sende den til Landbohøjskolens hospital!

0
0
Svar på denne tråd

Parten
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 21:09

Jeg har helpart lige pt., men normalt deles vi om hvor meget vi rider.

Jeg muger, fodrer, strigler, køber udstyr, nusser, passer, ser efter den hver dag osv.

Jeg betaler intet ud over det jeg ønsker at betale - lige nu foder mm.

Jeg må ALT. Endda låne hende ud til andre hvis jeg skulle få lyst.

Ejer er bare glad for at jeg passer hende nu hvor han absolut ikke selv kan, og at hun holdes i gang, det er trods alt vigtigt for en hest i den alder (20 og overvægtig).

Jeg har betalt 650,- om mdr for at ride en hest, og gjorde det med glæde, da det var en rideskolehest og økonomien skulle holde sammen for rideskoleejeren, selvfølgelig. (Havde den 3 dage om ugen).

Jeg endte med at købe hende i sidste ende.

Hilsen Lene

Basse, 198? - 15/9/08

Rolig og afbalanceret hest søges:

6-14 år

166 cm +

Min. LC niveau

Maks 30.000 kr uden udstyr

Til absolut godt & blivende hjem

0
0
Svar på denne tråd

Ja altså
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 21:12

kommer an på så meget :-) har haft parter til mine tidligere heste..

Min vallak tog jeg lidt for, men der havde parten også faste dage og kunne gøre næsten som de ønskede de dage.. de fik ofte ekstra dage og kunne låne ham til stævner og lignende.. altså parten havde rettigheder og så synes jeg det er fint nok at tage lidt.. (lidt er så relativt for kommer an på hvor, hest og fasciliteter)..

Da jeg havde part til min unghest var det gratis.. for jeg ville have fuld bestemmelse over hvad der skulle laves med hesten hvornår.. og så kan man ikke kræve penge..

Nu har jeg hest ude, så parten har altid skullet ordne det stald arbejde der nu skulle laves på stedet.. for skulle jeg selv i stalden og lave staldarbejde, så kunne jeg jo lige så godt ride også.. har dog aldrig krævet ekstra arbejde som at ordne udstyr..

Nu har jeg så selv part 1 gang om ugen (så jeg kan få redet lidt mens jeg venter på min plag) jeg giver 300 kr om måneden, må rimeligt meget gøre som jeg vil (men har parten for at ride dejlige ture) og ordner boksen når jeg er der..

Hilsen Signe og Stjerne guldklumpen Emma

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  04-10-2008 09:46

verdens bedste part. Så er det sagt

Hun betaler kr. 700,- om måneden for at ride 3 gange om ugen. Vi aftaler fra uge til uge, hvilke dage der passer os bedst at ride, så hun er enorm fleksibel.

Hun giver vitaminer/mineraler, muger og strør på hendes dage, lukker ind når det er vores tur (på hendes dage) og betaler halvdelen af skovkortet.

Det bedste ved min part er, at hun har den helt rigtige indgangsvinkel til hestens læring, og er så god og sød ved ham. Hun rider på et meget højere niveau end jeg, så hun lærer ham også en masse ting.

Jeg betaler ALT til min hest; udstyr, sko, ekstra foder, dyrlæge osv. Og det gør jeg fordi det er min hest, og derfor, i sidste ende, mit ansvar. Og jeg VIL bestemme hvordan den skal rides/passes.

/Lisbeth

Klog, klogere, klogest!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en passer
Forfatter: 
Dato:  04-10-2008 11:38

Da jeg selv er højgravid og ikke kan ride længere har jeg en pige som rider på min hest.

Hun må ride den på alle hverdage (manden rider den i weekenden) Hun rider typisk 3-4 gange på en uge.

Hun betaler ikke noget for det, men hun modtager undervisning 1 gang i ugen som hun selv betaler for.

Hesten er opstaldet ude og der er alle faciliteter til rådighed.

Det eneste jeg forlanger er at hun behandler min hest godt, og overholder aftaler så jeg kan stole på at min hest bliver redet. Og så skal hun skrive i en kalender hver gang hun har redet, hvis jeg nu ikke er der.

Jeg kommer nu næsten hver dag og ser hende ride og det fungere fint.

Hun må også tage hesten til stævne hvis hun vil. Der er ikke noget staldarbejde, da det er opstaldning med fuld pasning.

Ofte strigler jeg índen hun kommer, men dette bliver selvfølgelig ikke ved når babyen kommer, så kommer jeg nok kun og kigger ridningen.

Jeg tager ikke noget for det, da det er en hjælp til mig, da jeg jo ikke selv kan ride fortiden.

Tilgengæld må hun jo så finde sig i at jeg altid sidder og kigger på.

Men jeg synes nu vi hygger os om det, og diskutere hvordan ridningen er gået/hvad der skal ændres.

0
0
Svar på denne tråd

halvpart
Forfatter: 
Dato:  04-10-2008 13:30

Jeg tager 500kr pr måned for 2 dage pr uge. og 300 kr om måneden for 1 gang om ugen. Min hest er opstaldet på Amager hvor det koster mig ca 2000 kr pr måned at have hesten.

Han er opstaldet lige op ad en rideklub og op ad skov, strand og fælled.

Mine parter skal muge ud, blande foder og af og til hjælpe med at lukke heste ind.

Jeg sørger for at købe lækkert udstyr, foder og sko så hesten og parterne får det optimale ud af det. Og vi er alle tilfredse

Hilsen Katrine

En gang fjordhest, -ALTID fjordhest!!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-10-2008 22:06

Jeg har pt ikke part på min, men håber på at få det snart. :)

Jeg forventer at vedkommende er sød ved hesten, kan ride forsvarligt og tage hensyn til hesten.
Og så regner jeg med at parten også skal fodre de dage hun/han er der. Topas går i løsdrift, så der er ikke noget mugning.

Det er kun skovtur, og der er ikke nogen ridebane til rådighed der sted hvor jeg står nu. Her vil jeg tage 250 om måneden for 2 dage om ugen.
Jeg regner med at flyte Topas til en rideklub snart, og der koster opstaldningen over det dobbelte. Der er ridebaner, skoven ligger lige ude af indkørslen og der skal hverken fodres eller muges - det er delvis fuldpas.
Her vil jeg tage 300 eller 350 for 2 dage om ugen.

mvh Anna
og Topas

Stævnefotografering i Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd

Ikke meget
Forfatter: 
Dato:  07-10-2008 02:47

Mine to "parter" betaler 150 kr om måneden (300 kr hver 2.måned) til hjælp til Kanoas sko. Ellers intet.

Men så må de meget gerne hjælpe med at muge, fodre, lukke ind de dage de har ham når han kommer ind fra døgnfold.

Jannej: Er det seriøst? 800 kr om måneden for en enkelt tur om ugen? Håber det er en joke?

En på min arbejdsplads tager 1000 kr for 3 gange om ugen! Aldrig i livet om jeg kunne finde på det!

Hilsen Christina

med

Madelaine af Nord-Als (Shet.)

& Kanoa. (FRB)

Giv din støtte til:

http://www.orangutang.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg forlanger
Forfatter: 
Dato:  07-10-2008 21:44

af min part at hun er sød ved hesten. lige nu er han først ved at blive tilredet, men det er da meningen husk ska springe ham (ved hun ikke endnu :P), ride dressur og skovture. hun er nemlig noget af det sødeste der findes, og min hest har det super godt med hende.

Hilsen Søde Julia,

Opstaling søges nær glostrup/alberstlund, (gerne i nærheden af vestskoven), til en sød 3 års fjordhest det kan gå på fold med alle.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg giver
Forfatter: 
Dato:  07-10-2008 21:49

550 kr i måneden for to gange om ugen.- Hesten står i Århus, et forholdsvis primitivt sted. Dog med adgang til skov og ridehus indenfor nogenlunde afstand.

Ejeren giver selv 1000 kr for opstaldning. - Så jeg betaler halvdelen, og halvdelen af sko. Pligter deles vi om..

-Synes I det er fair?

0
0
Svar på denne tråd

Betaling
Forfatter: 
Dato:  07-10-2008 22:53

Jeg er også en af dem der er lidt ligeglad med betalingen - vil meget hellere have en person der kan med mine heste... Og det er der desværre en del der ikke kan, i hvert fald alle dem der har prøvet dem uden at kende os i forvejen.

Det eneste jeg virkelig bare ikke gider, er folk der udelukkende vil ride og som ikke er interesseret i hesten.

De behøver slet ikke dukke op hos mig!

Tilgengæld kommer den sødeste pige og passer dem engang imellem. Hun startede med bare at komme i stalden når jeg var der. Senere begyndte hun at hjælpe med forskellige ting og vi gik hygge ture med hestene.

Efter et års tid (hvor hun var 13 og var begyndt til ridning)satte jeg hende op i longe. Siden har hun været med på en masse ture, har haft den ene med på rideskolen og planen er at hun også skal starte stævne på den.

Eftersom hun i allerhøjeste grad har bevidst at hun holder af heste og ikke bare ridning - så kan hun få lov til næsten hvad som helst.

MVH Anja

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 12:43

Jeg betaler 600kr for 5 dage ugentligt for min part og det synes jeg er helt fair .. :D

De andre har ligget for 500 kr for 2-3 dage :)

Så da jeg fandt min "helpart" nu synes jeg faktisk det var et guldfund

Holder af min Another Dancer <3

Ingen tvivl der !

Mvh Kamilla ! :D

Mille..
0
0
Svar på denne tråd

dlæhgølehk
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 19:46

Min fantastiske part betaler 600,- om måneden og kan ride så meget hun vil på begge mine heste.

Jeg kræver at hun behandler dem, som var det hendes egne. Altså når jeg ikke er der muger hun ud, blander foder, tjekker at de ikke er kommet til skade osv. Og kysser dem på mulen.

Alt det jeg selv ville gøre, hvis jeg var der.

Tilgengæld har hun friheden til at gøre hvad hun vil med dem. Jeg stoler på hende hundrede procent, og ved at hun passer godt på dem. Og vi er totalt enig om hvordan de skal behandles og hvad der er rigtigt og forkert.

Og hun er rigtig god til at ringe, hvis der er noget hun er i tvivl om.

Hilsen Charlotte

Omstopning i stalden samme dag!

www.barokamok.dk

BarokAmok Sadelmageri - Kronprinsessegade 17 1306 Kbh K

Tlf 60 30 44 33 barokamok@yahoo.dk

0
0
Svar på denne tråd

min passer/part
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 22:20

giver 300 kr om måneden .. hun har hesten 3 gange om ugen .. så det er jo billigt når man ser på hvad jeg selv giver for at have hesten.. Hun muger ud og giver hø og halm og ellers hygge om hende .. Der bliver fodret og lukket ud og ind på stedte.. Hun får undervisning hver 2. uge som hun selv betaler ..

0
0
Svar på denne tråd

tidligere partrytter
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 21:22

Min tidligere partrytter fik tilbud om at låne min hest (5 års dv dressurhest med god grunduddannelse) 5 dage i ugen da jeg selv i en periode havde alt for lidt tid til hyppen.

Da hesten skulle stå opstaldet på ridecenter blev vi enige om at dele staldlejen og betalte dermed hver 1050 kr i måneden. Jeg betale smed, dyrlæge og forsikring.

Partrytteren havde adgang til to holdtimer i ugen og måtte springe lidt, ride i skoven, ride uden sadel, starte stævner osv alt after lyst. Dog var der krav om ekstra hovpleje hver dag da hesten havde dårlige hove.

Altså havde hun den stort set som sin egen og jeg kunne komme og ride en veltrænet hest 1 til 2 gange i ugen.

Det var en fin aftale for begge parter - hun fik mulighed for at gå skridtet videre fra halvpart på elevhest til halvpart på privathest og var jo derfor vant til at betale noget for fornøjelsen.

Har på fornemmelses at det er meget normalt at parten betaler - selvfølgelig afhængig af hvor meget der rides. Hvis parten skal lave staldarbejde kan prisen være lavere selvfølgelig.

Min Off-roader har styrke og rå charme (Fjordhesten Nikolaj)

- men savner suset fra min Ferrari (Vemmetofte Mini Light DV)

0
0
Svar på denne tråd

Indspændninger?
Forfatter: 
Dato:  17-10-2008 13:07

Hej :')

jeg har lige fået min egen pony, og min underviser siger at jeg skal ride med indspændninger i et stykke tid. Men hvordan skal de sidde?

altså fast i biddet og ned mellem forbenene på hesten og sidder der fast i gjorden eller hvad?

0
0
Svar på denne tråd

jeg er
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 03:23

Jeg er så lige på den anden side af part-forholdet.

Men jeg muger gerne og gør alt andet i den daglige pasning :) Det er for mig helt rimelige krav at man som part hjælper med alt i den daglige pasning af hesten.

Curiosity killed the cat, and satisfaction brought it back...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider