Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Irriterende hurtig :o(
Forfatter: 
Dato:  30-08-2008 22:03

Ja ja, brokke sig kan man jo altid, men læs lige og giv så din mening om ikke jeg har bare lidt ret


Jeg har jo denne her 1½ års hoppeplag, som mildest talt har en ret damp-agtig mor . Det betyder jo som følge heraf, at det altid er med en vis spænding når ungen udsættes for nye/svære ting - om hovedet er med den eller om den vælger samme udvej som MOAR, nemlig panik og flugt ...


Ak og ve - den er nøjagtig lige så irriterende hurtig som sin mor - HELDIGVIS på den fede måde !!! Hun er ellers bestemt ikke en død kamel, der er masser af humør, vilje og selvsikkerhed i damen - så tændingen er jeg slet ikke bange for at hun mangler .


Trailerlæsning: 10 min så var hun selv vadet op...(selvom den trailerfobiske mor torskede rundt på folden lige ved siden af mens hun skreg "Du går bare ikke op, den ÆDER dig!"

Dækkenpålægning: "So what - det har jeg da set mor få på..."

Smed: Thja, hun mistede balancen en gang og stod ellers mussestille...

Klippe øre osv.: "Gider du ikke lige tage det neden under hagen på mig også?"

Blive vasket: "Øh hallo - regn i fastere form, hvornår er det blevet farligt???"

Nytårsaften (de bor midt i virvaret): Lillepigen sov fra det...

Longering: Lykkedes i første forsøg på begge volter i både skridt og trav (2 min så gad JEG ikke mere )

Skrothandler som hentede jern 5 meter fra folden: Hun vendte sig om, kiggede og sov videre...


Hun har ALDRIG været "trænet" til nogen ting - man beder hende gøre det og så siger hun bare "Ja da det kan jeg da godt hvis du synes". Mig som ellers var NOGET spændt på om Faxa´s mildest talt sære ideer fik indflydelse - så nu er der ingen grund til ikke at ifole hende igen! Miljøet betyder åbenbart mere en genetikken lige i det her tilfælde...


Men tilbage til problemet:


Hvad fa´en skal jeg finde på så jeg for alvor kan få testet hendes temperament - forslag modtages!


Til sidst lige et billede af problembarnet:


Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen Trine
Forfatter: 
Dato:  31-08-2008 01:16

Heste er jo forskellige - der kan såmænd da sagtens opstå andre ting, du kommer til at føle som svære senere hen :-P


Og det kan jo være, at faderen avler godt temperament ;-)


Det er lidt af det samme med Annika på 4 år. Hendes mor er også ret nervøst anlagt - men Annika er faktisk ualmindeligt selvsikker og kan fx godt være sidste hest på folden. Selv om hun kun er 4, kan hun sagtens jage nogle af de voksne væk fra høet :-P


Men - hun er lidt 'sart' mht ridning. Man skal være temmelig påpasselig med hjælpgivningen, fordi hun er så smart i hovedet 8-) Hun var også pudsig at longere, da hun var stort føl. Hun snakkede løs hele tiden, nærmest en pludren :-D

Man skal faktisk være meget omhyggelig med ikke at lave signalforvirring, for så bliver hun nærmest som et æsel :-P


Sådan: "Altså hvis I ike kan blive enige med jer selv, om hvad jeg skal gøre - så gør jeg bare slet ikke noget som helst!"


Men hun er altså utrolig tryg ved de fleste ting :-D

Og det er dejligt at have haft en hest lige fra starten (y)


:-) fra NinA


Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D

--o--

Som man råber i skoven, får man svar :-P

0
0
Svar på denne tråd
 
 He he he...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2008 15:38

Den med at faderen avler godt temperament tør jeg ikke spå om, men farfar gør med garanti IKKE (Quidam - som jeg har fået et flot tandsæt i skulderen af ) - men Faxa´s varme temperament er ihvertfald ikke at spore!


Det der med at være alene har Ungen også altid lige fra hun var 1 uge gammel været supergod til, men hun har så heller ikke haft mor at lege/løbe med pga. hoppens seneskade - så vil man lege må man lege alene...Allerede da hun var et par måneder lossede hun til de gamle hvis de ikke fjernede sig når hun ville have hø - fremmelig unge


Faxa er selv ekstremt hys med at man adskiller hjælperne så det er jeg forberedt på - og foretrækker også selv at de er sådan, så det frygter jeg såmænd ikke så meget.


I dag måtte jeg lige have dr. afsindig søndagsdyr ud fordi ungen har fundet det med garanti eneste søm på hele folden og har jokket det op i hoven


Stokhalt var hun jo og med et tykt ben og et søm strittende ud var der jo ikke noget at rafle om - se DET har Faxa til gengæld avlet videre, bliver man sløj så gør man det i weekenden eller på helligdage


Men det bette pus fik så meget ros af dr. dyr over sin fine opdragelse, da jeg fortalte ham at den faktisk ikke var blevet opdraget på men bare var sådan så han noget undrende ud


Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider