Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

råd ang travhest
Forfatter: 
Dato:  25-08-2008 20:48

jeg har lige købt en helt fantastisk travhoppe på 12 år. Hun er sød og nem og dejlig og utrolig dejlig at ride. Hun er helt trafiksikker og nem at styre. Dog bliver hun nemt lidt træls fortil. Måske som om biddet irriterer hende eller noget. Det er kun hvis man tager i hende og forsøger at holde hende tilbage. Man kan nemt stoppe hende op og få ro på hende det er ikke det, men så bliver hun straks utålmodig og tager hovedet frem og tripper rundt. Jeg er ikke overbevist om at det er biddet det kan også nemt bare være mangel på træning.

Hun går med et muffebid.

Hun gør det også når man står med hende ved jorden. Som om hun tænker jeg skal bare frem frem frem og så ser og hører hun ikke så godt.. smil.. hun vader også bare ind i en når hun er sådan. Men igen det er kun hvis du holder hende tilbage. Hun kan nemt står og blive striglet og slappe af, men straks du står med hende i tovet eller hvis du har sadlet op så bliver hun helt utålmodig. Hun er ikke redet ret meget det sidste år, så det kan jo også være derfor.

Hvordan ville i vænne hende til at slappe lidt af og ikke bare vade blindt af sted???

Lea!

0
0
Svar på denne tråd

Travhest...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2008 21:44

Nu har jeg godt nok selv DV og Oldenborg men har engang haft travhest som ridehest, og har også en del erfaring med dem, da min mand har travheste.

Så snart en travhest er sadlet op og har fået trense på, ja så ved den, at nu skal der ske noget, og da de er avlet til væddeløb, ja så er de meget mere på, end alm. rideheste.

De er meget følsomme, og det du nok skal bruge mere som stopklods, er din stemme og dit sæde, ikke tøjlen.

Whau ( staves ) er bla. et udtryk westernrytterne bruger, lær hende det evt. fra jorden først.

Når hun går ved siden af dig, stopper du op, og bruger udtrykket, så fortsætter du, og gentager øvelsen.

Ikke tøjle men stemme og sæde

Det eneste man bør gøre bag

en andens ryg, er at klappe den.

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

stemmen og sæde
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 07:40

ja det bruger jeg også meget og hun lytter ekstremt meget til det. Det er kun lige hvis man har behov for at holde ekstra igen hun bliver lidt "træls". Jeg må bare træne og træne.

Lea!

0
0
Svar på denne tråd

Lea.....
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 09:54

ja, det er der ikke andet for, men travheste bliver lidt hys, når man ta`r i dem

Det eneste man bør gøre bag

en andens ryg, er at klappe den.

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-08-2008 13:40

altså er biddet et af de der d-ring bid? for så kan det jo være at det niver hende i mundvigerne..

ellers har jeg hørt at travheste bliver trænet til at jo mere du hiver, jo hurtigere skal det gå. dvs. at hvis hun gør det der tror jeg det bedste ville være at løsne tøjlerne og sige "hallo bøllert, nu hører du lige her" (ja, du må da også gerne sige noget andet :p) hehe..

- ved af erfaring me min egen traver fætter at af og til slår han bare hjernen fra, og vil løbe. så hjælper det ofte bare lige at sige "pruuuh wiggo" eller sådan noget..

Verdens smukkeste Haflinger hoppe til salg - 15.ooo kr

Alexandra & Wirago i er mine fnuller-bullere <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider