Nu har jeg godt nok selv DV og Oldenborg men har engang haft travhest som ridehest, og har også en del erfaring med dem, da min mand har travheste.
Så snart en travhest er sadlet op og har fået trense på, ja så ved den, at nu skal der ske noget, og da de er avlet til væddeløb, ja så er de meget mere på, end alm. rideheste.
De er meget følsomme, og det du nok skal bruge mere som stopklods, er din stemme og dit sæde, ikke tøjlen.
Whau ( staves ) er bla. et udtryk westernrytterne bruger, lær hende det evt. fra jorden først.
Når hun går ved siden af dig, stopper du op, og bruger udtrykket, så fortsætter du, og gentager øvelsen.
Ikke tøjle men stemme og sæde 