Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

headshaking?
Forfatter: 
Dato:  18-08-2008 22:09

Jeg har en pony, som jeg låner. Han er en rigtig flink pony, og jeg rider dressur på ham. Og når han går, og jeg har ham ordenligt på plads, så går han som en drøm. Men så er der det at han er utrolig svær at ride. Nogle gange er han helt umulig, og hans hoved kører rundt, og nogle gange slår han hovedet helt op. Nogle gange er han virkelig en pest at sidde på. Og jeg tvivler mere og mere på at det bare er en frækhed.

Jeg har haft ham i nogle måneder, og kæmpet og kæmpet med ham, og jeg vil snart ikke mere.

Så kom jeg i tanke om headshaking. Jeg har søgt lidt på det, uden de store resultater. jeg har læst noget om at det kunne hænge sammen med allergi, som den pony jeg låner også har. Han har også noget med at han gerne vil klø sin mule, som jeg har læst også kunne have noget med det at gøre. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad symptomer der er, når en hest er headshaker? kunne det tyde på at min pony er headshaker?

Han er 13 år, og han har, så vidt jeg ved, været sådan det meste af tiden. Det er ikke noget der er kommet pludseligt.

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det er
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 01:24

rigtigt. De klør mule - og de kan ikke gøre for disse hovedkast. Det kommer over dem, lidt ligesom nys....

Hvis den også gør det, når du rider for lange tøjler, så er det nok headshake, - men hvis den kun gør det, når du har tøjlekontakt, kan det godt være fx være pga bid, tænder, dine hænder, ryggen osv.

Hvis du ved, den har allergi, tager du vel hensyn til dens problemer?

Vi kunne nogenlunde styre den gamles headshake igennem 5-6 år ved at give den optimale stald- og foldforhold og inhalationsmedicin (y)

Så meget frisk luft som muligt og ingen støv i stalden. Hverken hø eller halm i stalden, i hvert fald ikke hø.

Ikke halmbund i boksen - gerne tørv (y)

:-) fra NinA

Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D

--o--

Som man råber i skoven, får man svar :-P

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider