Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Kogalop
Forfatter: 
Dato:  29-06-2008 20:22

Hejsa

Er der nogen som har prøvet/erfaring med kogalop ??

I eftermiddag da jeg var ude og ride, vil Katja gerne prøve Waldy, og i galopppen gik han ko-galop ??

Det har han ellers aldrig gjort før (tror jeg da ikke)

Er der nogen som har en forklaring på det ?? Han er 6 år gammel og balancen i galop er ikke helt på plads endnu.

Håber da ikke det er noget han vil fortsætte med

Hilsen

Anette

0
0
Svar på denne tråd

Hvad i alverden...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2008 21:44

... er ko-galop?

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

Har du fjordhest? Er du under 18? Se TIKA Junior Cup

0
0
Svar på denne tråd

se det vil jeg altså
Forfatter: 
Dato:  29-06-2008 23:28

også gerne vide??'

gudesmuk palomino broget vallak, ca 120 i stg,3 år, tilredet, sælges billigt

skriv for mere info

0
0
Svar på denne tråd

Mon det
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 01:03

kan være krydsgalop??

:-) fra NinA

Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D

--o--

Som man råber i skoven, får man svar :-P

0
0
Svar på denne tråd

Kogalop
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 08:13

Tror da at det hedder kogalop. Han flytter både forben og bagben på samme side samtidig. Hvis i forstår...lige som en ko

0
0
Svar på denne tråd

Er det mon
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 12:38

en slags pasgang?

Jeg har kun set, når de flytter forben og bagben samtidig :-D Og jeg tror ikke, jeg har lagt mærke til når køer galoperer

:-) fra NinA

Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D

--o--

Som man råber i skoven, får man svar :-P

0
0
Svar på denne tråd

Krydsgalop...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 13:00

Nu har jeg godt nok ikke forstand på køer, men synes da, at jeg har hørt, at køer altid går krydsgalop. Så mon ikke det er det?

I krydsgalop går hesten f.eks. venstregalop på forbenene og højregalop på bagbenene. Den flytter altså ikke helt benene på samme side samtidigt - eller dvs. at i den ene side lander den samtidig med for- og bagben, i den anden side gør den ikke.

At hesten går krydsgalop hænger ofte sammen med en manglende balance. Man kan tit se ungheste changere på bagbenene rundt i hjørnerne, hvis de kommer lidt ud af balance, synes jeg. De skifter også tit tilbage til rigtig galop igen af sig selv, hvis man rider videre. Som regel holder de op med det, efterhånden som de får bedre balance.

Som rytter er det selvfølgelig vigtigt, at man sidder rigtigt med i galoppen. Ens sæde og balance betyder rigtig meget, og man kan gøre det besværligt eller nemt for hesten at gå i rigtig galop ved den måde, man sidder på. Så måske har den anden rytter bare siddet helt anderledes, end hesten er vant til? Eller rytteren har ikke selv været helt i balance og derfor gjort det sværere for hesten at være i balance. I hvert fald tror jeg ikke, at det er noget, du skal være bekymret for.

Mvh

Anna

Efter 10 år uden hest kommer... Påske!

0
0
Svar på denne tråd

Ko-galop
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 13:08

Jeg har et billede her af min unghest.Jeg er ikke helt klar over om han er i krydsgalop eller det er fordi han er ved at chancerer galoppen.

Men i hvert fald er rækkefølgen af ben ikke rigtig. Er det det du mener?

A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
*Akademisk*
0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 13:46

Anna Aissa - tusind tak for dit svar. Jeg har heller ikke selv forstand på køer, men de andre ude på gården sagde at det var ko-galop han gik. Jeg tror du er inde på noget som er rigtig det er svært at forklare på skrift. Men mange tak for dit svar, nu er jeg ikke så bekymret mere

Rikke T Thor - også mange tak for dit svar - ja det ligner meget godt det som min hest lavede igår, men som om at både bagben og forben på samme side kom frem på samme tid....hvis du forstår. uha det er svært at forklare på skrift, skulle have taget et billede af det.

Hilsen

Anette

0
0
Svar på denne tråd

Ko galop
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 23:33

Nu har vi nok 30 køer gående på marken ved siden af og jeg har desuden redet på en engang (ikke særlig længe, for den tabte mig ).

KO-galop = krydsgalop = det eneste galop en ko kan, deraf udtrykket........

Mvh. Pia

Team Østerled

Læs mere her:

www.123hjemmeside.dk/oesterled

0
0
Svar på denne tråd

krydsgalop/ko galop
Forfatter: 
Dato:  19-07-2008 00:04

min unghest gør det også en gang imellem, så tager jeg hende bare ned i trav og lægger anspringet igen. hun gør det mest når hun bliver for ivrig hvis hun f.eks røg ud af galoppen og ned i trav så skynder hun sig nogen gange at springe i galop igen så ende det nogen gange i krydsgalop eller som du siger ko-galop:-) hos mig sker det fordi pigebarnet ikke lige kan vente på mit anspring. så ned i trav til du får en rolig hest og så læg anspringet igen. det virker på min

Hilsen Camilla.

nu student

ejer af den skønneste traver

og skønneste DV

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider