Jeg har et problem!! når jeg springer på min hest, så bliver hun vildt ophidset nogen gange... og til undervisning efter at jeg har sprunget, så skal jeg bruge lang tid for at få hende fra galop til trav/skridt. hva´ skal jeg gøre ved det?
Hej
Tror at løsningen er en masse dressurtræning..og så måske stille springningen lidt i bero
Øv en masse overgange og tempovekslinger - skridt - trav og galop.
Din hest skal gå afslappet og roligt i alle gangarter og skal reagerer på fine hjælpere.
Når den kan det, kan du begynde at springe den en smule, men den skal stadig lade være med at hidse sig op og være lydhør også på springbanen!
Hilsen
Anne
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet