Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 dressur klasse betegnelser?
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 21:42

Ja jeg synes det er på tide at jeg får styr på det her. Det er egentlig lidt pinligt jeg ikke ved det men..


Er der nogen som kan forklare mig hvad alle de LC LA osv står for? og hvilke rækkefølge er de i? Jeg ved godt at det er niveauet på dressur klasserne men hvad er hvad? og hvad står det for?


Synes simpelthen det er så pinligt jeg ikke aner det. Jeg kunne ikke engang finde frem til noget om det på dansk rideforbunds hjemmeside.

Så nu må jeg krybe til korset og spørge de kloge hoveder ude bag skærmene.




- Fie :)

Hesteplakater sælges!


http://minibaah.deviantart.com/
- jeg tegner din hest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 sådan her
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 22:45

L står for let og M for middelsvær... og bogstaverne betegner sværhedsgraden i de enkelte kategorier, A er det sværeste og C det letteste... så er der tallene, der er 1 det letteste og så går de opefter... Sådan at den letteste klasse hedder LC1, så LC2 og så LC3... samme princip i LB (LB1, LB2, LB3) og i LA er der fra LA1-LA6... herefter kommer de middelsvære klasser og herefter de svære klasser...


Sagde Janne der bare har en helt fantastisk stjernehest...


Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)


Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Janne har opremset ...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 23:15

... rækkefølgen, men du kan også finde dem her: rideforbund.dk - her er de listet i rækkefølge, med de letteste programmer øverst.


Hvis du går ind på hvert enkelt program, kan du i toppen se en lille tekst, der beskriver hvad det er, man vil se (og bedømmer udfra) i programmet.


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


Har du fjordhest? Er du under 18? Se TIKA Junior Cup


0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 09:53

arh.. ja jeg må lære at åbne øjenen noget mere når jeg leder efter ting :)


Men tusind tak for jeres svar. Nu kan jeg endelig gå rundt uden dårlig samvittigehed over ikke at vide noget så basalt.


- Fie :)

Hesteplakater sælges!


http://minibaah.deviantart.com/
- jeg tegner din hest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forkortelser
Forfatter: 
Dato:  21-05-2008 12:33

Jamen er det ikke indlysende?


LC = Lidet Chokerende

LB = Lidt Besværligt

LA = Lettere Anstrengende

MB = Mere Besværligt

MA = Meget Anstrengende

o.s.v.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider