|
|
| kender i nogle "legeøvelser" |
| Forfatter:  |
Marlene |
| Dato:  |
27-11-2002 20:25 |
|
Hej allesammen.
Jeg mangler lige lidt inspiration så jeg håber at kunne få lidt hjælp herinde.
Jeg underviser nogle børn og unge i dressur. Deres niveau strækker sig fra at være seriøse øvede ryttere til børn der bare skal have det sjovt. De "seriøse" dressur ryttere er ikke noget problem men jeg mangler nogle øvelser man kan lave / lege med børnene. Har i nogle ideer? Det må gerne være balance øvelser men andre øvelser er også at foretrække.
Mange hilsner Marlene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: kender i nogle "legeøvelser" |
|
|
Lad børnene hoppe rundt på hestene og lege. Sid baglæns eller lig ned på ryggen. Det er også altid sundt at ride uden stigbøjler. Og det gælder faktisk begge hold.
Pony-games er også altid sjovt og det er godt for rytternes og hestenes balance. Men ellers kan du altid låne nogle bøger på biblioteket. Der findes et utal af bøger om dette emne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: kender i nogle "legeøvelser" |
| Forfatter:  |
Neslo |
| Dato:  |
28-11-2002 09:35 |
|
At 'lege fange' uden at styre med tøjlerne og med en tophastighed i trav (for at undgå, at det bliver for vildt) styrker såvel balance som samarbejde med hesten. Det skal helst foregå i et ridehus eller på en indhegnet ridebane så ingen heste stikker af.
*Between minds we weave our mesh a blanket to warm the soul*
Der er kommet billeder i min profil...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet