Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 letridning
Forfatter: 
Dato:  18-03-2008 20:26

hej


er der nogen der kan forklar mig eller hjælpe mig ang. letridning


jeg er nybegynder men kan ikk lige helt finde ud af hvornår man skal rejse sig op og side ned

0
0
Svar på denne tråd
 
 letridning
Forfatter: 
Dato:  18-03-2008 21:14

Hvis du er helt nybegynder, synes jeg at du i første omgang bare skal koncentrere dig om at rejse og sætte dig i overensstemmelse med hestens bevægelser, sådan at det føles nemt og behageligt både for hesten og dig selv.


Når du kan dette, så rider man "rigtig diagonal" når man rejser sig og sætter sig i takt med hestens udvendige forben.


Altså det vil sige at når udvendige forben (det forben der vender væk fra midten) løftes fra jorden, så er rytteren "oppe" fra sadlen.


Man lærer efterhånden at se det, således at man bare behøver kigge ned på hestens skulder for at se om det er rigtigt. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 eventuelt...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2008 21:04

... kan du få en "hjælper" til at stå på midten og sige "nu" hver gang hesten sætter udvendige forben i jorden og hver gang der så bliver sagt nu skal du sidde ned i sadlen...

Det virker håbløst at se det selv i starten, men det kommer :-)

Mvh

Carina

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  21-03-2008 22:28

når hestens udvendige ben er i jorden skal du sidde ned... du kan også kigge på dens skulder. når den går tilbage skal du sidde ned ;)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider