Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

klikkertræning med plag (spørgsmål)
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 17:11

Jeg er begyndt at klikkertræne min plag en smule for at stimulere ham lidt. Han synes det er rigtig sjovt. Jeg gør det ca. 4 gange ugentligt af ca. 10 min.

Jeg gør pt. kun det mest basale med en targetstik han skal røre. Han synes det er rigtig sjovt. Han bliver dog lige ivrig nok når han skal tage imod guleroden. Han åbner simpelthen munden for meget og bider i den. Kan jeg med klikkertræningen lære ham at tage den mere roligt?

Han hverken "muler" eller skubber eller andet for at få guleroden, det er kun det at han åbner munden for meget så mine fingre kommer i fare....

-Jane

Regulator Complete sælges ved Aalborg

www.hms4life.dk
trailerlæsning og problemløsning i nordjylland

Hvis ikke du rider den dag, du sadler, kan det være, at hesten er sur, når du endelig vil afsted.

0
0
Svar på denne tråd

Tage godbid roligt
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 01:01

Min unghest bliver også ofte temmelig ivrig når der er godbidder i farvandet. Jeg har ikke direkte forsøgt at træne ham i at tage dem mere roligt, men jeg plejer at sige "roooligt" når jeg giver ham den, og så slapper han mere af og tager den roligt.

Måske det kunne virke på din også?!?!

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja - verdens smukkeste pige

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

Ute Lehmann
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 09:43

Vænner hestene til at tage godbidden inde mod bringen så tænderne ikke kommer flyvende ud i hovedet på en.

Ponyvallak sælges 2år Haflinger/fjord-mor /DSP far billeder på præs.

Oldenborg/fuldblodshoppe sælges 3 år billeder på præs.

0
0
Svar på denne tråd

Hebrana
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 10:42

Har set videoen og jeg gør det samme. Som sagt er det ikke fordi han har fart på, han åbner simpelthen bare munden for meget og tager den med tænderne så mine fingre kommer i fare, også selvom han får godbider ved bringen.

-Jane

Regulator Complete sælges ved Aalborg

www.hms4life.dk
trailerlæsning og problemløsning i nordjylland

Hvis ikke du rider den dag, du sadler, kan det være, at hesten er sur, når du endelig vil afsted.

0
0
Svar på denne tråd

fdgfdd
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 12:13

Da min lille hest, Vilja, også var plag, gjorde hun det samme, tror måske det ligger lidt til de unge heste... bare en tanke.

Det jeg gjorde var at give hende større stykker godbidder, så ikke noget med pillefoder eller musli, med gulerodsstykker eller hestegodbidder i den stil.

Så lærte hun selv at tage godbidderne stille uden at bruge tænder, så nu er der ingen problemer med at bruger piller eller musli som godbid.

Tabita

Kursus i Centreret Ridning med Marte Teigen fra Norge. D. 11.-13.april. Se her.

To anderledes ridelejre for børn, unge og voksne i alderen fra 10 til ?? år. Se her.

www.vindskovgaard.dk www.motiverdinhest.dk

0
0
Svar på denne tråd

træn dig ud af det
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 21:37

Du skal træne "at tage pænt" seperat med klikkeren. Tilbyd et stykke lækkert gulerod og når han hugger ud, tager du det væk fra ham. Tilbyd det igen og bliv ved indtil han tager det mere roligt. Du kan sagtens klikke ham når han viser tegn på at tage pænt og så skal han selvfølgelig have godbidden når du har klikket.

God fornøjelse!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider