Jeg er begyndt at klikketræne min parthest lidt i det små.
Jeg har nærlæst forskellige bøger om emnet (både til heste og andre dyr for den sags skyld), men har alligevel et par spørgsmål:
Når jeg går igang med min parthest, bliver han meget meget meget over ivrig. Nogle gange slår han næsten knuder på sig selv, andre gange går det udover mine tæer, fordi han vælter rundt i et ynkeligt forsøg på at please mig.
Det udløste den tanke, at der måske var en måde at lære dem på, at stå bare rimelig stille imellem øvelserne??
Jeg beundrede jo Ditte herinde fra (og Ditte føl dig endelig endelig fri til at svare
) i sommers til et træf, og hendes hest stod bom stille når den ikke skulle noget. -Bare rimeligt noget i samme stil vil jeg gerne opnå. -Mine tæer er allerede ved at være slidt ned.
Jeg har de par gange jeg har trænet, kun arbejdet i max 15 min og luftet ham med gåtur og lign både før og efter. Min tanke er, at det vel er for hårdt, at træne længere tid, især i starten, da det jo kræver lidt tanke fra hesten af??