Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Nybegynder træning distance
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 13:38

Jeg overvejer at melde mig til et distance klasse på 15 km, men er lidt i tvivl om, hvorvidt hesten er i træning og hvordan den skal trænes.

15 km hvor lang tid vil det tage for en hest i frisk skridt??

Hesten er i god dressur træning og bliver sprunget en gang om ugen. Vi har desværre ikke de store muligheder for at ride ture og skal derfor ud at køre for dette. Men det kan nok lade sig gøre at komme afsted på tur et par gange før stævnet. Hvor meget er det nødvendigt at træne inden?

0
0
Svar på denne tråd

Et par timer
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 13:46

15 km kan enhver hest gå, hvis den er i ganske almindelig rideform. På den distance skal der ikke specialtræning til.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

Dressurvogn sælges. Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 16:12

Jeg vil også sige at en tur på 15 km burde alle kunne gå, så bare afsted med jer

knus lene

En rigtig hest er en texas hest

Besøg den fedeste hobby hjemmeside

www.lenes3d.dk

0
0
Svar på denne tråd

distance
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 20:01

15 km vil enhver hest kunne starte der bliver redet 3x 1 time om ugen. Det var en grundregel jeg fik da jeg skulle starte min førtse distance.

Når du skriver 15 km er det jo tilladt at starte 2 eller flere sammen hvilke kan være en fordel og enormt hyggeligt.

Jeg kan anbefale dig at gå ind på www.distanceridning.dk under forum der kan man få svar på alt hvad der drejer sig om distance.

Med hensyn til ture er du velkommen her så kan du ride ture sammen med os her. Vi bor lige op af Gludsted Plantage med fantastiske tur muligheder.

Hilsen

Marianne Olesen

Stald-MariBo

http://www.123hjemmeside.dk/MariBo

Vi forhandler Vaks hundefoder fra henne pet food

0
0
Svar på denne tråd

det er mere
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 20:30

et spørgsmål om planlægning....

Du kan begynde med at skridte en kilometer på et område du kender . Tag tid på afstanden i skridt - dernæst i trav. Når du ved hvor lang tid det tager at skridte og trave en kilometer, kan du så planlægge dig frem til distancen.

I de lidt højere klasser ( hvis det er det du vil ?), kommer det vet- gate - og selvfølgelig idealtiden du skal tage hensyn til - derfor er det vigtig at du kender din hests trav og skridt rytme evt. behov for vand under turen.

PS Jeg har set heste som absolut ikke var klar til 15km distancen - nogel blev halte andre svedte for meget og blev disket af dyrlægen.... men hvis du rider som du har skrevet- så går det nemt

www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer.....

Bianca med ESPH 106 Marchi

nu med video

0
0
Svar på denne tråd

15km distance
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 21:10

Hvis du træner og rider din hest normalt i den daglige træning vil den uden problemer kunne gå klasser op imod 50km, altså 15 km er ingen ting for en sund og rask hest, hvis du rider dressur en time på banen kommer du faktisk ret langt selvom du rider rundt og rundt. Så ingen problemer for din hest at gå 15km ved dit første ridt, hvis ellers den er sund og rask.

Hvis du rider med 10km/t tager 15km nøjagtig 1½time, en alm hest skidter med ca 5-6km/t og traver i arbejdstrav mellem 12-14km/t så en blanding af skridt og trav så har du nemt en hastighed på 10km/t.

held og lykke

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider