Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

3 år. Er det for tidligt at skridte?
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 11:23

Min shire er lige blevet 3 i år. (10/5)

Er det for tidligt at skridte på ham? Jeg vejer ca 65 kg, er det for meget vægt at lægge på ham?

Joe er 188 stg. her er lige et billede.

Anja

<3Muggi´Joe & Hector<3

<3Elsker min lille jyde og min dejlige shire<3

Muggi´Joe & Hector Power!

0
0
Svar på denne tråd

kjuhikhgjh
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 11:35

Husk at de store bamser er meget længere om at vokse færdig end alm heste.. var det ikke noget med han li har taget et stort ryk? Jeg ved ikke om der findes en guideline for dem som for alm heste, men jeg ville være meget forsigtig.... Tror jeg ville vente lidt endnu hvis jeg var dig... selvom du med 65 kg ikke er en så tung rytter..

Eksempelvis skriv til hende shireavleren.. hun skriver på hjemmesiden hun gerne modtager mails med alle spørgsmål man kunne ha om sin shire.. ser li om jeg kan finde link

DET ER EN KLOG KAT DER

SPISER OST OG

ÅNDER NED I MUSEHULLET

EJER AF

CASMIR AF HAUERSLEVGÅRD

og bANDIDO MISSOS Turbo og Gangster

0
0
Svar på denne tråd

her var den
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 11:37

www.willowshires.dk/?Forside

hun kan sikkert give dig et mere kvalificeret svar..

DET ER EN KLOG KAT DER

SPISER OST OG

ÅNDER NED I MUSEHULLET

EJER AF

CASMIR AF HAUERSLEVGÅRD

og bANDIDO MISSOS Turbo og Gangster

0
0
Svar på denne tråd

12233334
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 11:39

Jo det har han. Og han er også stadig højere bagtil. Billedet blev taget i går. Han står lidt underligt så man kan ikke helt se det.

Anja

<3Muggi´Joe & Hector<3

0
0
Svar på denne tråd

alderen
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 11:42

Man kan ikke helt sætte år og måneder på - i dette tilfælde, ud fra dette billede, synes jeg du skal lade være og så kigge på ham igen om et halvt år. Han ligner en plag i hele kroppen.

Gå nogen ture med ham istedet.

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville..
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 11:44

ikke gøre det. Han ser alt for "ufærdig og plag-agtig" ud til at jeg ville belaste ham.

Alt efter hvornår han er født på året, kan han jo nærmere være 2½ år, selvom alle efter reglerne fylder år den 1. januar.

Mvh

Line

Frelst... heldigvis ;-)

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

Enig med Pjemm
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 11:45

- Som han fremstår på det billede, ville jeg ikke engang overveje at det var tid til tilridning. Han er meget ufærdig at se på.

hilsner
/Diane

Ytringsfrihed er ikke det samme som ytringspligt

0
0
Svar på denne tråd

maj måned
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 11:47

Jeg ser lige at han er fra maj måned. Så er hans KROP jo ikke 3 år endnu selvom nogen har vedtaget at heste fylder år til nytår.

Hesten bliver jo ikke fysisk klar ud fra en fiktiv dato, hvis den så var født i december kunne man med god samvittighed tilride når den var 2 år og 1 måned gammel?

Tidligst ryttertilvænning efter midsommer, og som han ser ud pt. hellere til efteråret. Og gerne vinterpause.

*

0
0
Svar på denne tråd

1223456
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 11:54

Nej nej. Rolig. Er jo heller ikke begyndt endnu.

Jeg spurgte bare for at finde ud af hvor lang tid der ca ville gå. Har ingen planer om at ride ham nu. jeg har masser af tid.

Jeg har selv tænkt på at begynde tilridningen til næste vinter (næste år). da han er på rideskole om vinteren, og på græs hjemme ved mig selv om sommeren.

Hvad syntes i om det?

Anja

<3Muggi´Joe & Hector<3

0
0
Svar på denne tråd

næste vinter
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 12:02

Jeg tror du vil blive gladere for at vente i længden. Men sadeltilvænning, gå ture og den slags (ikke longering) kan du jo sagtens gå i gang med.

*

0
0
Svar på denne tråd

Dejlig bamse
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 15:49

Sikke en dejlig dreng.. Super smukt hoved ...

Jeg ville dog også vente lidt.. Du kan jo tage et billede og ligge herind på HN om ½ års tid, det kan jo være at han lige pludselig får lidt mere "fylde"..

Dog skal det siges at jeg ikke har så meget forstand på heste af hans race.....

Ja, min hest er bedre end mig..

Gør det mig til et dårligere menneske?

0
0
Svar på denne tråd

Ville ikke skridte rundt
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 15:49

på en så stor endnu ret ufærdig hest.

Men du kan sagtens tilvænne til hovedtøj, sadel, gamacher, dækkener, lange trækture, meget let longering (princippet i longering), trailerlæsning, køre nye steder hen og træne i det.

Jeg mener godt du kan vænne ham til ryttervægt i naturlig sammenhæng med ovennævnte, altså ligge og sidde og blive trukket et par meter med den størrelse du har. Det vil ikke skade.

Det kan holdes ved lige hen over foråret bre ved at gøre det en gang om ugen.

Men jeg ville ikke decideret skridte rundt i flere minutter før om måske 2-6 mdr afhængigt af hans udvikling.

Du kan også vælge at skridte på ham i feks 5 min hver anden dag i 2-3 uger og så lade ham stå til hen på sommeren. På den måde udnytter du hans unge bløde sind nu hvor det er mere påvirkeligt. Så bliver det lettere for dig senere. Men hans fysik ser ikke klar ud til tilridning uafbrudt herfra.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 16:08

Jeg ville også vente, da den som en anden også skrev, ser meget ufærdig ud den er meget overbygget, Husk der er jo masser af arbejde der kan øves fra jorden af, og gøre tilridningen nemmere til den tid..

knus lene

En rigtig hest er en texas hest

Besøg den fedeste hobby hjemmeside

www.lenes3d.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider