Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Løbe. løbe. løøøøøøøbe!!!
Forfatter: 
Dato:  13-11-2002 15:29
Ja, nu er jeg jo endelig kommet op på min dejlæige, men lidt problematiske hest! Og jeg har ALDRIG haft så skøn en skridt/trav tur! Når man har været så bange for kræet som jeg har, så er det bare verdens fedeste oplevelse, at sætte sig opå på dyret, og så går hun bare!! Jeg var ellers drønnervøs, men da først jeg sad deroppe, var jeg bare hverken til at skyde eller stikke i! Jeg kunne slet ikke tørre det der fjogede "yes, det er sgu for fedt" smil af fjæset:)
MEN- hun sponser simpelthen forvildet rundt i trav, og sætter hele tiden i galop... Hvad kan jeg gøre ved det? HALVPARADE!!! skriger min ridelærer ude fra sidelinjen, men hun reagerer bare SLET ikke lige meget hvor lidt/meget jeg slider i tøjlerne, giver efter i tøjlerne eller driver fremad...
Nogen ideer?
0
0
Svar på denne tråd

Re: Løbe. løbe. løøøøøøøbe!!!
Forfatter: 
Dato:  13-11-2002 15:44
Tjaa... nu ligger den halve parade jo ikke i tøjlerne, men i sædet og schenklerne! Hvis du rider letridning så prøv at rejse og sætte dig lidt langsommere og klæm med schenklerne samtidig med at du strammer udvendige tøjle op, husk at løsne igen, lige så snart hesten reagerer. Hvis du sidder ned, så sæt dig tungt ned i sadlen samtidig med at du selvfølgelig gør de andre ting. Det er i øvrigt nemmest at lave en halv parade omkring at hjørne. Det har virket på min unghest, hun har nemlig også altid meget travlt, og fremdrift er somregel en god ting, hvis man bare kan styre det!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-11-2002 19:08
Mulles råd med at sætte sig lidt langsommere ned i traven er rigtig godt. Hvis du trækker i tøjlen, hiver hesten tøjlen fra dig eller løber...

Rider du mange vendinger? Hesten skal koncentrere sig, så den ikke kan løbe... Gør noget uventet - rid to volter med det samme, whatever...

Få kræets opmærksomhed..

Død; hvor er din brod, sagde katten - den druknede i mælken ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-11-2002 09:01
Din ridelærer råber det samme som mig.

I dag er der en del ryttere der glemmer halveparader.
Mit råd til dig er HALVE PARADER. Men ikke i tøjlen!!! Sæt dig tungt i sadlen, læn overkroppen tilbage og tag en halv parade i tøjlen for hvert skridt din hest tager. Læg mærke til at dine ben skal være trådt godt ned i stigbøjlen og ikke klamre sig om hesten. Når du så kan mærke at din hest ligger an til at løbe så lav en volte. Når du rider på langsiden kan du lave versade og kontraversader så din hest får noget andet at tænke på. En anden god øvelse er slangegang.
Håber at det hjælper ellers må du maile mig, så kan vi evt. snakke sammen.

Med venlig hilsen Gitte Olsen

p.s. undervisning tilbydes i Haslevområdet - kom evt. med din hest, jeg har ridebane.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-11-2002 21:50
Mange tak for alle jeres hurtige svar!
Jeg vil lige prøve lidt af det hele så:-)
Til Gitte:
Jeg vil til at træne en masse slangegang så:-) Må jeg evt få din mail så, måske får jeg ikke brug for den lige nu, men jeg vil MEGET gerne, hvis det er ok, skrive hvis det ikke går så godt! Min mail: jeanne_iwang@ofir.dk så kan du jo sende den til mig, hvis det er ok med dig:-)
Præcist hvor ligger Haslev forresten? Jeg bor selv i sønderjylland, og min geografi er altså ikke alt for spids...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-11-2002 10:02
STOP HENDE....

du kan lave halve parader. men hvad jeg kender ved min hest, så han bare lige glad, men hvis han begyner og løbe så stopper jeg ham bredt op, og når han så stopper roser jeg ham, og det kan man bare fortsætte med, men det hjælper, for hesten bliver llige pludselig træt, og overgiver sig, men man skal bare fortsætte, det kan tage lang tid, men stop ikke før du har vundet..

Marlene
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider