Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Ponygames
Forfatter: 
Dato:  05-11-2002 19:03
Hejsa

Er der nogen af jer der har nogen gode ideer til ponygames hovedsagligt for begyndere (børn) ?

Glæder mig til at høre fra jer!

Mange hilsner

Katja
0
0
Svar på denne tråd

Re: Ponygames
Forfatter: 
Dato:  05-11-2002 21:26
Hejsa!
Der er mange ponygames som ikke kræver hverken det helt store udstyr eller den helt store erfaring hos rytterne. Du kan f.eks. lave "flagstafet", "vadestedet", "slalom", "vandstafet", "kartoffelstafet" o.s.v.
Bare skriv hvis du har spørgsmål til hvad de forskellige lege går ud på! :)

{>Julie From Petersen{>
Hoppeplag søges - se præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-11-2002 13:55
Sækkeløb kender alle jo, og kan være ret sjovt!

Ellers er der også "stafet-agtige" lege, hvor de skal ride slalom eller stå af hesten og gå balance over en bom eller andet sjovt.

Skridt og trav-løb er også sjove, fordi det kan være ret svært at få hesten til at skridte rigtigt hurtigt, uden at den slår over i en anden gangart! Og så er der heller ingen der jorder vildt afsted :)

Den der med et æg eller en kartoffel (det bedste er nok kartoflen!) på en ske, er også meget morsom, og mere "fredelig"

Ja, det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om....har brugt den sidste selv, hvor de mere øvede skulle trave eller galopere i springsæde, hvilket virkeligt gør det svært - samt springe en bane med den klassiske papkrus med vand i hånden....

Står din hest i nærheden af Herning? Mangler du en passer/halvpart, eller bare en til at komme forbi mens du er på ferie? Mail til mig på mailto:luiseEriksen84@hotmail.com
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-11-2002 17:41
Hej Julie

Jatak, jeg vil meget gerne høre lidt mere om de forskellige lege.

På forhånd tak

Hilsen

Katja
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-11-2002 08:58
kugleridning er obligatorisk ude hos os.
3-4 tønder med en kugle på hver, hvor vi så rider slalom ned og henter kuglen og lige tilbage - kuglen skal så smides ned i en spand - hopper kuglen op af spanden er det af hesten og samle kuglen op , op på hesten igen og for så at smide kuglen ned i spanden.
Børnene har trækkere, eller løbere ved siden afhængig af rutinen, og igen nogen skal bare have en til at stå ved spanden og hjælpe hvis de skal af og på hesten.
Det er da også noget vi voksne kan gå op i med liv og sjæl - de pony-games stævner er bare noget af det hyggeligste.
Vi laver også ofte en forældreklasse i kugleridning - hvilket ofte gir´ et rigtig godt grin!!!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-11-2002 23:50
Der er masser af muligheder. Det er kun op til din fantasi at sætte grænsen. Jeg har især haft held til slalom med mine nybegyndere. Men overvejer snart at prøve lidt ketjerridt ( samme som kartoffelløb, bare med en ketjer og bold ). Eller hestefodbold måske?! Ellers kan det være at I har en breddekontaktperson i jeres klub, som har kontakt til distriktets breddeudvalg. I distrikt 9, har vi ihvertfald et breddeudvalg. Der kan man låne en kasse med udstyr til at starte op på. + vi har en superformand med en masse gode ideer.

Hilsen

Katarina

Jeg kan godt skaffe hendes nr, hvis det er.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-11-2002 11:39
bare husk at det altså skal ske p hestenes primisser oså, ingen hårde tøjletræk eller andet i den dur......

hyg jer nu.
B-)Katten: tigeren ved din side? næh du, tigeren i dén stol DU gerne ville have siddet i!!:-D

EN HEST ER IKKE RINGERE END ANDRE BARE FORDI DEN HAR SOMMEREKSEM!!:-D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider