HEjsa ved ikke om dette høre til avl, men sýnes selv at det er et træningsspøgsmål.
Celine er en 6 års hoppe, der skal fole til maj. Hun blev gjort rytter og sadelvant sidste år, men har nu absolut ingen kondition og er overvægtig. Jeg er stille og rolig ved at få hendes vægt på normal.
Jeg ved ikke hvor grundig hendes ridning har været, men hun har haft et barn på ryggen i longen. Hun er nervøs hvis jeg vil gøre mine til at sætte mig op. Hvordan kommer jeg i gang? Skal jeg bare gå i gang som det var en "almindelig" hest uden føl i mavsen eller skal jeg tage hensyn til dette??
Hun kan heller ikke lide at få noget spændt om maven har det noget at gøre med at hun er i fol eller er det noget jeg bare skal træne væk?
Jeg har tænkt mig at ligge sadel på hende og longere hende med den - longering foregår uden snor i væres ridehus. Er det i orden? Men som sagt skal jeg bare gå i gang eller skal jeg vente til hun har folet osv... Jeg har tænkt mig at få hende i gang her i vinter og skridte på hende, kan jeg godt det??
Hilsner og Vrinsk fra Susanne,Sedoj og Celine
Besøg min hjemmeside
http://www.devoted2.dk