Hej Heidi
Til den indledende dyrlæge kontrol får man oftest en tid hvor du skal stille til dyrlæge. Somregel med 5 minutters mellemrum afpasset efter hvornår du skal starte. Så du har tid til at sadle op og varme op, så du er klar til start. Tiden står somregel i det program du modtager en uge før ridtet.
Ellers står der bare ex.: dyrlæge for klasse 2 starter kl. 7. Og så må man bare holde lidt øje hvornår der er ledigt.
Mht vetgates så er det sådan at når man ankommer til vetgaten så får man noteret en tid, herefter har du 20 minutter til at gøre din hest klar til dyrlægen. Denne tid indgår i din ridetid. dvs det er med at være hurtig. Når du går hen til vetgaten og siger nr. 37 til puls, så notere de din tid, og så starter din pause! Det kan så godt være at der er kø hos dyrlægen, men det går så fra i din pause, og du spilder altså ikke din ridetid.
Hvis din hest har for høj puls i vetgaten, så har du 1 chance mere, og det er nødagtig 20 minutter efter du at du red ind til vetageten. Hvis pulsen ikke er nede på 60 eller under her, så bliver du disket.
Når du rider over målstregen stopper din tid. Herefter har du 20 min til at stilde til afsluttende dyrlæge. (som ikke indgår i din ridetid) Hvis hestens puls ikke er nede når du går til den afsluttende, så bliver du disket. Her er der kun 1 chance!
Håber det hjalp lidt på forståelsen, ellers skal du bare skrive igen.
Læs evt. om distance på min hjemmeside (se signatur)