Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Distanceridning 2008
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 09:21

Så er kalenderen med stævnerne for 2008 på www.distanceridning.dk endelig blevet offentliggjort. Skønt at man allerede i så god tid kan planlægge den nye stævnesæson. Og til min store overraskelse ser jeg, at første stævne som jeg skal med til, rent faktisk er her i Slagelse.




23. marts 2008 - Aaskov - til og med 80 km

13. april 2008 - Slagelse - 10, 20 og 40 km forbehold for datoen

26. april 2008 - Fælledridtet - 60, 40, 20

3. maj 2008 - Dronninglund CEI**/CEI*** - 160, 120, 90, 80 mm. Jydsk mesterskab i LA

18. maj 2008 - Hedeland - 80, 60, 40, 20

31. maj 2008 - Skærbæk - 120, 80, 60, 40 - inkl. DRF's mesterskab for hold (i LA)

14. juni 2008 - Hippoaden -100, 80, 60, 40, 20

29. juni 2008 - Albertslund - 80, 60, 40, 20

26. juli 2008 - Københavnerridtet - CEI*** - 160, 120, 100, 80, 60, 40, 20

2. august 2008 - Djurslandsridtet - 80, 60,40, 20

9. august 2008 - Katrinebjerg - 80, 60, 40, 20 - inkl Sjællands Mesterskaberne i LA

16. august 2008 - Krikkerne (Fyn) - 60, 40, 20

23. august 2008 - Guldborgsund - 60, 40, 20

6. september 2008 - Vrensted - Finale Young Rider

13. september 2008 - Skov Hastrup - 80, 60, 40, 20

27. september 2008 - Hedeland - 60, 40, 20 (ja deres 2. stævne i 2008 - det er ganske rigtigt !!)

27. september 2008 - Dronninglund - 40, 20


Tror at min makker Juliette og jeg lægger ud med en 20-25 km rute, men vi skulle meget gerne slutte med en LA på 60-67 enten i Skov Hastrup eller i Hedeland, alt afhængigt af hvornår Juliettes hingst skal til materialeprøve.


Nogen af jer der allerede kan sige, hvilke stævner i skal til??


Jeg har fastlagt følgende stævner:


  • Slagelse 13 april
  • Fælledridtet 26 april
  • Hedeland 18 maj
  • Hippoaden d. 14
  • Albertslund 29 juni
  • Københavnerridtet 26 juli
  • Katrinebjerg 9 august
  • Guldborgsund 23 august
  • Skov Hastrup 13 september
  • Hedeland 27 september

De fleste af stævnerne skal jeg ride på Dangerous, men Copy skal bestemt også ud og startes i bl.a Albertslundridtet samt i Hedeland.


Pernille



Super lækker Mulberry taske sælges billigt. Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mig og Major
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 09:34

Mig og Major var med på Hippoaden i år, og kommer da med igen næste år - Det var første gang vi prøvede og helt klart ikke sidste :) Men kun for sjov




Mange hilsner fra Monica

En rigtig hest - har 4 ben og en hale



0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg ved ikke
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 09:38

helt, men såfremt det er ok med ejer, vil jeg gerne ride albertslund ridtet og det første Hedelands ridt.


Men jeg skal lige have det diskuteret med ejeren først.




Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg planlægger
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 09:51

Jeg planlægger at starte et par stævner på min vallak til næste år, men jeg må først starte efter 1. august det år han fylder 4.


Jeg vil meget gerne komme med til:

Krikkernes

Skov Hastrup

Hedeland


Dianab


"Tvivl aldrig på, at en lille gruppe af omtankefulde og dedikerede mennesker kan forandre verden. Det er i virkeligheden det eneste som nogensinde har gjort det." Margaret Mead
0
0
Svar på denne tråd
 
 uh jeg vil også gerne med
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 13:07

til alt i Storkøbenshavnsområdet, 20 km måske 30, men min hoppe fylder 23 næste år, så vi planlægger en dag ad gangen. Pt går hun flyvende UDEN sadel, sadlen er det næste problem suk... Hendes barnebarn fylder først 4 til maj, så ham må jeg først starte efter 1. august?


Christina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, nu er der jo kun...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 13:12

3 stævner, der ligger indenfor en nogenlunde fornuftig radius - begge stævner hos DRLR og det i Vrensted. Det skulle gerne blive til 40-65 km.


Er der andre, der kommer fra Nordjylland og er begrænset i muligheden for at komme til stævne? Nogle, der vil følges?


/Line


Askari, Pompadeur & Line -

an unbeatable combination


0
0
Svar på denne tråd
 
 uha så mange
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 16:11

som muligt . Det bliver vores første sæson, til trods for at jeg i de sidste 10 år gerne har villet ride distance. Nu har jeg endelig en hest hvor det kan lade sig gøre, så nu skal det være, så må vi håbe at shamona også synes at det er sjovt.


Der kan du se Line, du bliver nødt til at komme til sjælland, så vi kan ride sammen .



Mvh. Louise O.P.


Fanatisk tilhænger af arabere, bomløse sadler og akademisk dressur-

det er det eneste der dur.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 17:45

Jeg vil også prøve at deltage i så mange som muligt.


Vi er nybegyndere ud i sporten og holder os nok til omkring 20 km... og så må vi se hvad der passer os på jyde siden :-)



June



Man er klog når man ved, hvad det er man ikke ved noget om
www.charlotdesign.dk charms med charme !


Nothing improves with age
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det undrer
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 17:49

mig egentlig at stort set de fleste distancestævner ligger her på sjælland. Ikke at det gør mig noget, bestemt ikke :-) men kan da godt se det uretfærdige i det for jyderne og fynboerne, at de skal tage den lange vej hver gang...


Er der iøvrigt nogen der ved, hvor man skal søge efter distancestævner i Sverige??


Med de fantastiske skove de har deroppe, kunne det være en stor oplevelse at ride deroppe...


Pernille



Super lækker Mulberry taske sælges billigt. Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Licens?
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 18:17

Pernille du må kunne svare mig på om der kræves licens for at starte distance? Her tænker jeg på de lave klasser - højere oppe i graderne gør der vel...


Mindes da jeg for nogle år siden studerede det der distance lidt en sæson at der var noget med at nogle clear round klasser kunne der stilles op i uanset forudsætninger ellers...


Jagtridningen burde jo godt kunne mikses lidt med et par korte distancer...



Støt en god sag: www.politihesten.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Irene...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 18:33

Til de små distanceklasser skal du ikke have licens.


Du kan sagtens starte en lille CR på 25 km uden...


Jeg håber at komme ud og starte næste sæson. Skovhastrup er et must og Hedelandsridtene ligger jo lige rundt om hjørnet fra hvor Høffe står :-)




Nu med Høffedyret i en ny og forbedret udgave!

----------




0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt af hvert
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 18:51

Pernille; de svenske stævner kan findes på www.ridsport.se/svrf2000/termin/ mainf.htm


Det skulle give sig nogenlunde, hvor siden udfyldes for at finde frem til stævnerne 2008 (husk datoerne skrives omvendt i Sverige..) Sofar er der kun lagt 1 stævne ind..desværre. Normalt ville www.distanslistan.com var opdateret - men ser ud til at Gert har "nedlagt" siden - har hørt noget med at han har krævet 500.000 sv.kr. for at køre siden op igen eller afgive sine data til det svenske rideforbund.


Denne tråd på et svensk rideforum har angivelser af nogle af stævnerne næste år

www.bukefalos.com/f/ showthread.php?t=824867


Rigtig god fornøjelse - de svenske ridt plejer at være rigtige godt velorganiseret - og super ridetur


Lotte Hillers og undertegnede skal hjælpe Slagelse med at afholde stævnet - og datoen er altså med forbehold - den skal lige aftales helt på plads med Slagelse Rideklub - det er jo en meget aktiv rideklub


Angående antal stævner vest / øst, så har det jo meget at gøre med hvor der er meget aktive mennesker/ryttere/dommere, som har lyst til at igangsætte nogle aktiviteter. Dianna som også er herinde har jo været forgangskvinde til at Ravnholt Ridtet på Fyn er kommet op og stå. Og sådan er vi nok også nogle stykker på Sjælland, som synes at det er sjovt at sætte nye klubber i gang med at afholde stævner, så der er flere muligheder for at komme ud og prøve sig af.


I år er der flere "nye" klubber, som vil prøve sig med længere distancer; Albertslund prøver MA, samme gør Hedeland igen efter en pause, Ravnholt får LA med osv osv. Det er en skøn udvikling, hvilket gør det nemmere at stævneplanlægge næste år for de danske ryttere - oz at de ikke behøver at tage til Sverige/Tyskland for at opnå kvalifikationsridt på 80 km og opefter.


Wallie; du skal have rytterlicens fra LB pointgivende klasser og opefter - der vil blive udskrevet nogle LB klasser, som IKKE er pointgivende - hvor du har mulighed for at starte uden licens. Har hørt rygter om at Hedeland både vil lave pointgivende og ikke-pointgivende LB klasser - for at tilgodese bla. de Young riders som ønsker at kvalificere sig til Young Rider Finalen i Vrensted. Men også for at få lidt flere i gang med at ride længere end LC laver Hedeland en ikke-pointgivende LB - måske som Clear round.

Mht. klasser vil vi alle være mere kloge, når "det gule hæfte" udkommer til januar/februar 2008.


Sorry det blive et lidt langt indlæg



Med venlig hilsen


Iben

Webmaster

www.distanceridning.dk


Kennel Born To Work - Australske Kelpier i Danmark

www.kelpie.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Distance.
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 18:54

Kunne vild godt tænke mig at prøve at komme med til Hippoaden i Knuthenborg.. Og i 2008 er det endda på min fødselsdag.

Det kunne være en fantastisk gave at ride i Knuthenborg.


Rigtige ryttere rider Oldenborg....

Man kommer ikke først,

hvis man går i andres fodspor...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sjællands mesterskab
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 19:49

Hej

Skægt min klub skal holde sjællands mesterskab ,

Men vi har bare også det fedeste terren..


knus lene


2 skovmisser sælges begge 2 er piger 12 uger gamle


www.lenes3d.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Fælledridtet
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 19:59

Fælledridtet er en næsten fast plan for mig næste år, da en staldkammerat og jeg skal ud og genopfriske minder på fælleden...


LLPHOTO.DK
- opdateret med Middelaldershow og Roskilde dyrskue
Sebastians hjemmeside | Dinahs mindeside | På Pletten

The strong one, is the one, who will not let the falling one fall...
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 20:12

Ja jeg skal også afsted sammen med en rideveninde, men har ikke fundet ud hvilken nogle vi skal til endnu.


Men det bliver jo nok:

  • Hedeland 18 maj
  • Albertslund 29 juni
  • Københavnerridtet 26 juli
  • Hedeland 27 september

Mona.


Venner er den familie du selv vælger


Falkensteen's Bobby Brown.


www.am-rideudstyr.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 også en jyde
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 20:17

Ja jeg er også jyde. Har ikke startet før, men håber at kunne komme til djursland og til Dronninglund i september.




Mvh.

Helle


Dansk Svensk gårhunde hvalpe sælges!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 22:41

Iben for et udførligt indlæg. Det indeholdt lige præcis de oplysninger jeg havde efterlyst omkring stævner i Sverige.


Det er simpelthen en sport der bare har bidt sig fast i mig og resten af min familie som jo bliver inddraget som chauffør og hjælpere, så jeg glæder mig til 2008 sæsonen som også bliver Copy's distancedebut :-)


Pernille



Super lækker Mulberry taske sælges billigt. Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi kommer i hvert fald
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 23:53

Minimum til Fælledridtet.


Slagelse, København og Kathrinebjerg er også sandsynlige og forhåbentlig kunne det sidste i Hedeland også blive aktuelt, men det hele kommer meget an på min skole...




Mvh Mette
Defineret ponyrytter
· Mere MeLLa · Voksne er børn, der glemmer at lege · Heste.dk - helt gratis
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hippoaden
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 02:32

Såfremt, at Grå holder sig gående, så skal jeg helt klart med til Hippoaden igen i 2008.


Og så må vi se, hvad det ellers bliver til



Mvh

Gitte og Den Lille Grå



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen vi skal da med i Rabarberklubben
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 04:19

Qidar og jeg vil meget gerne med i klubben igen


Lige nu har jeg et kæmpeproblem/ en kæmpeudfordring :


at finde en sadel der passer...


men ellers er jeg helt sikker med på



Fælledridtet 26 april

Hedeland 18 maj

Albertslund 29 juni

Københavnerridtet 26 juli

Hedeland 27 september


Hippoaden vil jeg rigtig gerne med til - men det afhænger af transportmuligheder samt overnatning før og efter; for det er for langt at køre for kamelsnuden (synes jeg)


Jeg glæder mig allerede


"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds"

*Albert Einstein*


Qidar har nerver af stål - alt andet jern er overflødigt!



Formand For Foreningen Til Den Frie Mans Bevarelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 04:33

Jeg håber meget på at starte et par distance stævner næste år, bare for sjov.. Skal bare lige finde en at lokke med ;D



Mvh. Line - stolt fuldblods rytter!
myspace.com/fabaech
Fotografering tilbydes:LineFoto.dk
Flere ting købes og sælges


0
0
Svar på denne tråd
 
 Distance 2008
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 14:17

Jeg har planlagt følgende distance stævner for 2008:


23. marts 2008 - Aaskov LA

3. maj 2008 - Dronninglund Jysk Metsterskab

31. maj 2008 - Skærbæk DRF's mesterskab for hold

14. juni 2008 - Hippoaden LA

29. juni 2008 - Albertslund MA

2. august 2008 - Djurslandsridtet LA


16. august 2008 - Krikkerne (Fyn) LA


6. september 2008 - Vrensted - MA

evt.: 27. september 2008 - Hedeland -LA


Glæder mig til at møde alle i den nye distance sæson!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg håber
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 14:51

Hvis jeg bliver rideklar - ligger jo pt. med et brækket ben vil jeg gerne prøve at starte et par små klasser i nærheden,. Er bare afhænging af en chauffør men det finder vi nok ud af.



Jeg har i foråret skrevet til distanceforeningen for at høre om mulighed for at lægge et stævne ved Nordskoven i Jægerspris. der er masser af skov og skydeterræn som nok vil kunne bruges, men jeg har ikke hørt fra dem, så hvis vi nu er flere som ønsker dette kunne det være det hjælper.


Hilsen


Lene


Livet er en læreproces - og jeg er bare en lærling!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 15:16

Årh distanceridning, det kunne jeg rigtig godt tænke mig at prøve en dag, tror lige det vil være mig.
Og jeg tror også at Santana vil være rigtig fin til det. ;D

Er der nogle af de der stævner som ligger i nærheden af Køge? :)

Hvis jeg en dag skal starte, så mangler jeg også en partner at ride sammen, og en til at transporter Santana og jeg i trailer. :)
Ellers må jeg bare vente til jeg selv får kørekort- trailer kørekort, engang til næste år.




Simone
- Brøderup Ungdomsskole 06/07

Mail/msn - Hjemmeside(Sidst opd. 11/9-07)

Fotografering tilbydes af amatør Fotograf
Se mere på hjemmesiden under priser.
0
0
Svar på denne tråd
 
 måske..
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 16:09

Det kan være Nazal og jeg dukker op sammen med DK mesteren 06 og baby hesten:)


Baby hesten skal nok have en støtte pædagog, og Nazal og ham fungerer så fint sammen:) Så det kan være jeg kommer til et af dem:)



Jette Nielsen

- Ingen er perfekte,
men alle gør deres bedste.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Louise:
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 17:55

jamen jeg kan godt se det - men det er lidt besværligt... så skulle vi ride derover, og tage ridtet med som lidt ekstra-tur ;-)


Se, den 16. august er der et stævne på Fyn



/Line og Askari


PS Askari var for resten en stjerne til dressur i dag - han glemte af en eller anden grund at blive hys :-P


Askari, Pompadeur & Line -

an unbeatable combination


0
0
Svar på denne tråd
 
 Alstå Pia
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 18:02

regnede da bestemt også at du og Quidar skulle med ud og gøre diverse ruter usikre :-)


Juliette og jeg har snakket om, at vi satser på at slutte med en LA til næste år, så der må bare gang i træneriet.


Mht Hippoaden, så ville det være synd hvis du gik glip af dette ridt, for det er simpelthen noget af det mest fantatiske. Skønne omgivelser at ride i... Vi kørte derned om morgenen og hjem igen efter ridtet uden problemer.


Hestene var trætte og godt brugte men det var vi ryttere også, da detvar en af årets varmeste dage, men Ih hvor jeg glæder mig til hippoaden til næste år :-)


Pernille



Super lækker Mulberry taske sælges billigt. Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 debutant
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 18:11

Jeg skal helt bestemt have min distance-debut i 2008


Problemet er bare at der er langt til stævnerne når man er fynbo Men skal helt sikkert afsted til krikkernes, og så må vi se hvad det ellers kan blive til rundt omkring Jeg regner med bare at starte i de små klasser (15-20km) her i første sæson.


Er der nogen fynboer der mangler en ridemakker, som er fuldstændig grøn ud i distanceridning?



katrine
R.I.P. Gamle Maria 1978 - 12/4 2007
0
0
Svar på denne tråd
 
 hanne birkegård
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 21:16

vores kalender er næsten ens nu skal jeg bare lige tjekke DCHs konkurencekalender så ved jeg det helt nøjagtigt.

Tror bare ikke vi skal ride lige lang da jeg jo skal starte Bine. Hendes jomfru tour!!!

Og vi vil gerne have følge hvis der er en der skal ride Aaskov 27 km? sød lille dame hest uden nykker. Vi kan tilbyde både opstaldning af hest og rytter her 30 km fra stævnet.



Hilsen

Marianne Olesen

Stald-MariBo


Distancerytter

Vi forhandler Vaks hundefoder fra henne pet food






0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 21:24

LineFabæch: Ville du have lyst til at have en islænder+rytter som makker?



Sandra & Tímon
0
0
Svar på denne tråd
 
 Distance
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 22:09

Vi havde vores debut i Hedelandsridtet i år, så Tinker-banden kommer selvfølgelig til Hedeland igen til næste år, og mon ikke vi starter i både maj og september. Vi snakker også om at prøve at komme til nogle flere, men hvilke er ikke besluttet endnu. Det kunne være sjovt at prøve at komme "ud i byen", da Hedeland jo er vores hjemmebane.



Kirsten







0
0
Svar på denne tråd
 
 Marianne Olesen
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 10:40

Jamen så ses vi jo nok. Glæder mig meget til at komme igang med sæsonnen!



0
0
Svar på denne tråd
 
 De svenske stævner
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 00:12

findes nu i en tråd på Distancerytterforeningens hjemmeside - forum;

www.distanceridning.dk/forum/ viewtopic.php


Er taget fra Svensk Rideforbunds hjemmeside søndag den 18. november 2007


God ridelyst :-)


Med venlig hilsen


Iben

Webmaster

www.distanceridning.dk


Kennel Born To Work - Australske Kelpier i Danmark

www.kelpie.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores stævneplaner ser således ud
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 19:41

Aaskov - ca 25-30 km.

Slagelse - ca. 40 km.

Skærbæk - ca. 40 km.

Hippoaden - ca. 60 km.

Djursland - ca. 60 km.

Krikkerne - ca. 40 km. (Jeg er stævnearrangør, så kar vist ikke smutte fra pladsen længere tid...)

Vesterhavs Ridtet - ca. 60 km.

og måske Dronninglund til slut...


Vi glæder os, og mangler selskab på turene, da min tidligere makker kun vil ride demoklasser...


På gensyn derude...


Skal du have din hest klippet? Jeg klipper heste over hele Fyn og Jylland.


Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det

Tjek også hjemmesiden www.fynsrideforening.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 foreløbigt
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 19:53

An på hesten, vejr samt diverse andre ting (især om manden kommer i gang med at træne sin unghest efter at jeg har hugget hans hest)komme vi til følgende stævner i 2008 med en eller to heste:


Aaskov - måske - an på træningsmuligheder i vinter

Slagelse forhåbentlig første start for den unge.

Fælleden

Hedeland

Hippoaden

Albertslund

Simlångsritten 12/7 - måske

Københavnerridtet

Katrinebjerg

Guldborgsund - måske

Skovhastrup

Hedelandsridtet

eventuelt Hallandsritten den 26/10


Men der er jo desværre længe til første stævne.


Hilsen

Dorthe E.


Sød pony på 1.30 i stang søger part.


Rigtige ryttere rider langt - rigtigt langt


se www.distanceridning.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 21:01

Er der nogle som kan fortælle mig om der er nogle af stævnerne som ligger i nærheden af Køge? :)




Simone
- Brøderup Ungdomsskole 06/07

Mail/msn - Hjemmeside(Sidst opd. 11/9-07)

Fotografering tilbydes af amatør Fotograf
Se mere på hjemmesiden under priser.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Distance
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 21:08

Min sæson skulle gerne se sådan ud:




13. april 2008 - Slagelse 20 km


26. april 2008 - Fælledridtet - 20 km

18. maj 2008 - Hedeland - 20km

14. juni 2008 - Hippoaden -20 el. 40km


29. juni 2008 - Albertslund - 20 el. 40km


26. juli 2008 - Københavnerridtet - CEI*** 20 el. 40km

9. august 2008 - Katrinebjerg - 40 km

16. august 2008 - Krikkerne (Fyn) - 40km

13. september 2008 - Skov Hastrup - 40 el. 60 km

27. september 2008 - Hedeland - 40 el. 60km



Jeg skal så lige have fundet en hest også - men mon ikke det når at lykkedes..





M.v.h Katrine!


Lækker Frieservallak sælges..... Se præsentation.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså Katrine
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 21:28

jeg kan da godt finde en hest til dig hvis det skulle være...


Jeg glæder mig helt vildt til stævbesasonen starter, og jeg kunne også rigtig godt tænke mig at prøve at starte et enkelt ridt i sverige for at opleve skovene deroppe fra hesteryg



Pernille



Super lækker Mulberry taske sælges billigt. Se præsentation.


Sød og stabil part/ridepige søges til frisk arabervallak.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Distance 2008
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 21:52

Nej hvor er det dog rart at høre om så mange nye som skal ud at prøve "kræfter" med distancesporten. Men pas på man bliver bidt af det


Jeg har endnu ikke planlagt min stævneplan for næste år men skal nok ud at prøve kræfter med de 160km igen enten i Holland,Tyskland eller sverige, men alt kan jo ske,så vi må se. Nu skal der i første omgang holdes vinterferie og så starter vi træningen op igen efter nytår, og der bliver nok at se til med 3 heste som gøres klar


Held og lykke til jer alle.


MVH Rina


Super smart kat I Sports Pony Sælges

Rød med 4 sokker og blis.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Pernille
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 22:32

Ja det tænkte jeg godt...


Det største problem er nok at jeg lige har en som jeg skal af med først...







M.v.h Katrine!


Lækker Frieservallak sælges..... Se præsentation.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Distance
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 08:00

Vi starter op med Fælledridtet, og så tager vi efterfølgende, som det passer ind, og ud fra Sheiks kondi sss

Men mit mål er at "prøve" en 40 km.


Så vi ses derude i 08

Hilsen Sabina med Tinkeren Sheik af Irland




Rigtige ryttere rider langt - rigtig langt


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejhej
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 09:06

Hvor kan jeg da blive ked af, at det eneste stævne i det Sønderjyske har en 40 km klasse som den laveste :(


Jeg synes det er super herligt at ride distance, og ligeså gør hesten, men vi er ikke klar til at starte 40 km klasser.


Ud over Skærbæk er der så kun tre (?) andre stævner i Jylland/Fyn?


Hvor kan man få fat i den tyske distancekalender?



Vinterdækken str. 135 cm sælges.

Vind- og vandtæt, åndbart, 300 g for.

Brugt én sæson. Nyvasket og imprægneret.


JHN's dressurrytter for hest 2006


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 09:15

Er der nogen fra Vejleområdet der er med på at kører/evt. ride sammen?

Jeg har aldrig prøvet distance før, men nu hvor ponyårene er slut, så er det bestemt noget jeg vil prøve krafter med!

Man må godt starte på en pony ikke?



*Flicka*
Do you have sweet dreams? I have!
'Cause I have the best and sweetest dream doll
Dun Dream Doll
0
0
Svar på denne tråd
 
 øv havde også planer
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 09:42

ja havded også planlagt det store ridt idag..


men ja

min store hest er blevet aflivet, rababer dullen bliver kun to, så det går nok heller ikke og den gamle kan jo ikke læses.


Så er meget misundelig når jeg bare skal sidde på sidelinien i år





¤Sara¤.

-It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Måtte desværre sige farvel til Toronto sep. 2007.

Nu pinto-araber-dulle og welsh-låne-hest.


Billig opstaldning tilbydes ved Haslev

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kan slet ikke vente
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 11:12

Hejsa alle distancefolk


Jeg hægter mig godt og grundtigt fast på Katrines (frieserHaske) stævneforslag 2008 ...



Kan ikke vente til at vi skal prøve at ride på "fri tid". Det blir lidt vildt ... hi hi




0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridt i Sønderjylland
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 12:24

Helena - formodentlig har ridtet i Sønderjylland også LC klasse (bemærk at jeg har prøvet at tage alle mulige forbehold for angivelse af km i forhold til klasser - da ikke alle klasser blev nævnte på mødet).


Jeg vil sige at jeg ikke har oplevet danske stævner uden LC klasser - da det faktisk er her at der er flest starter...


Så afvent januar-februar og så bør vi vide helt nøjagtigt, når "det gule hæfte" bliver udgivet, hvilke klasser med ca. km antal der bliver udbudt til de forskellige stævner.


Lene - vi har tidligere talt sammen vedrørende stævne i Jægerspris - har du fundet en rideklub som vil gå ind i projektet ? For så er det bare om at komme i gang - så er jeg sikker på at I kan få lavet et stævne. Evt. høre Rytterforeningen Hviid på Egholm om de vil holde deres stævne i Skovene ved Jægerspris? - Ellers send mig lige en PB og vi kan tale sammen om at få jer startet ... ku jo være fedt at få annonceret jeres stævne i "det gule hæfte", hvis det skal blive til noget i 2008.


Med venlig hilsen


Iben

Webmaster

www.distanceridning.dk


Kennel Born To Work - Australske Kelpier i Danmark

www.kelpie.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej derude
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 12:50

Er der nogen der kunne fortælle mig hvor man finder ud af noget om alt det her distance stævne?

Jeg synes det lyder enormt hyggeligt, og også det at komme ud at opleve ny natur.

Jeg har aldrig startet nogen former for stævner, så ønsker også at vide hvad det kræver af papire af den ene og anden slags, samt hvad der mere er i distance ridningen, det noget med de skal have målt puls og sådan???


Jeg er helt på bar bund i det hele , da jeg kun er en "simpel" hyggerytter, så alt har interesse.


Mange venlige hilsner fra Trine og Ishypperne

0
0
Svar på denne tråd
 
 distance
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 13:33

Jamen så vil jeg væbne mig med tålmodighed :)


De sidste 3 år har Skærbæk nemlig har to LC-klasser med, derfor undrede det mig, at der ikke er angivet nogen for næste år.



Vinterdækken str. 135 cm sælges.

Vind- og vandtæt, åndbart, 300 g for.

Brugt én sæson. Nyvasket og imprægneret.


JHN's dressurrytter for hest 2006


0
0
Svar på denne tråd
 
 Steeneren
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 15:13

Du kan læse en masse om distanceridning og reglerne herfor på min hjemmeside - se linket nedenfor...


Skal du have din hest klippet? Jeg klipper heste over hele Fyn og Jylland.


Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det

Tjek også hjemmesiden www.fynsrideforening.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uha ja
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 15:50

Jeg glæder mig også til at prøve kræfter med de klasser hvor der er fri tid...


Det bliver noget af en prøvelse for både hest og rytter


Pernille



Super lækker Mulberry taske sælges billigt. Se præsentation.


Sød og stabil part/ridepige søges til frisk arabervallak.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Diannapilgaard
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 12:38

Tusind tak for hjælpen.

Det virkelig en flot og uddybende hjemme side du har.

Dejligt der nogen der gider hjælpe..


Mange venlige hilsner fra Trine


Ps. har sendt dig en mail..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pernille
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 13:37

Pernille Blom (Copy og Dangerous):


Måske skulle vi lave en træningstur i sorøskovene efter nytår


Vh Ann Sophia

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så er der opdateret
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 22:09

lidt mht. ridtet i Slagelse - det bliver 13. april 2008 (forbehold dog stadig for at skoven siger ja/nej) - klasser fra trækkerklasse til ca. 60 km. Med ca. 15 - ca. 30 og ca. 45 km. LB og LA (45 + 60) bliver på fri tid - resten er clear round.


Så kom ud af vintertøjet og kom til distancestævne i Slagelse i april


Med venlig hilsen


Iben

Webmaster

www.distanceridning.dk


Kennel Born To Work - Australske Kelpier i Danmark

www.kelpie.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 stævner
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 23:10

Hejsa,


må lige høre om det er mig som er blind. Men jeg kan altså ikke finde noget info om det stævne i Slagelse! Hvor er det henne? Har prøvet infosport og distanceridning.dk, men kan ikke finde det. Vi er ellers en hel del som gerne vil med, hvis det kan lade sig gøre.


Hilsen

katarina





Mor til det dejligeste hjertebarn (HLHS)

Beatrice



dejlige heste udlånes. Se dem på præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slagelse
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 12:44

hej Katarina,


Klik ind på www.distanceridning.dk og kig under kalenderen og daten 13. april 2008.


ellers kig her i vores forum (direkte link til tråden om stævner 2008): www.distanceridning.dk/forum/ viewtopic.php?t=1463


Stævnet kommer til at udgå fra Slagelse Rideklub og bliver nok 98 % en tur i skoven.




Med venlig hilsen


Iben

Distancedommer & -hjælper

Kennel Born To Work - Australske Kelpier i Danmark

www.kelpie.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 ØV ØV ØV ØV!
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 12:48

ALTSÅ!


Nu gik jeg her og troede, at stævner faldt som de sidste par år, dvs, DRLR Efterårstidt FØR Vrensted m. finale v. Youngrider Cuppen. Nu havde jeg ellers lige fået det til at passe, så vi have mulighed for at kvalificere os. ØV!

(ellers dejligt, at de ligger med bare LIDT mere tid imellem end sidste år!)


/Line


Distancenovicerne Askari & Line, og Pompadeur, højtelsket ædemaskine!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Steeneren...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 15:15

Hmm... Jeg kan ikke lige mindes, at jeg har modtaget en mail fra dig... Har jeg besvaret den??? Hvis ikke, så er den ikke nået frem...


Skal du have din hest klippet? Jeg klipper heste over hele Fyn og Jylland.


Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det

Tjek også hjemmesiden www.fynsrideforening.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-01-2008 21:22

Jeg er også blevet hub på at starte distance i år, har hesten til det, og sporten tiltaler mig umiddelbart meget. Hesten bliver dog først 4 i år, men så har jeg jo god tid til at smide lidt kondi i dyret. (Ved nærmere eftertanke er dyret i kondi, det er nok nærmere mig der skal i gang!)


Så hvis nogen melder sig som makker til LC starter fra august i år, så er jeg på! Især hvis det tilfældigvis også er en fra det syd-midtlige jylland, nærmere bestemt Vejle, så man kan køre sammen!


I mellemtiden vil jeg ud og kigge og lære lidt.


Nina

0
0
Svar på denne tråd
 
 sæson 2008
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 01:01

Så har jeg også fået planlagt stævnesæsonen for 2008..


HVIS!!! Alt falder på plads med rytterlicens og sadeltilpasning


*23 Marts - Aaskov LB - 55KM


*26 April - Fælledridtet LA - 65KM


*18 Maj - Hedeland LA - 60KM


*14 Juni - Hippoaden LA - 60KM


*12 Juli - Københavnerridtet LA - 65KM


*9 August - Katrinebjerg LA - 60KM . Sjællandsmesterskabet


*13 September - Skovhastrup MB - 70KM


*26 Oktober - Gribskov ridtet ?


Sådan ser planen foreløbig ud på Elegant.

Havde jo håbet på at have en unghest/reservehest i stalden som jeg kunne starte op til de andre stævner på sjælland.

Men vi er ved at købe nyt hus.. 3 børn = større hus.

Så økonomien og tiden er vist ikke klar til endnu en pruhest i stalden.


Jeg ville dog virkelig også gerne prøve at ride i de svenske skove,så hvis nogen er med på at planlægge en fællestur derover , er jeg MEGET frisk..


Vi ses derude..

Hilsen Bettina og Elegant.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider