Hej
Er der nogle som har erfaring med gjord kramper.
Jeg har en hoppe på 9 år som har fået 4 føl, men nu er i fuld ridning. Hun har altid haft gjord kramper, kan kommer meget pludseligt, men samtidig kan der gå mdr imellem...
Nu er jeg igang med at tilride unghest nr 3 efter hende. Alle har haft gjordkramper især i startet, men lidt ligesom moderen kan det komme.
Jeg er meget bevidst om at sadel skal ligge ordentlig og spinde gjorden langsomt af flere gange! lige meget hjælper det.
Min teori er jo nu at det er aveligt, ellers meget pudsigt at de alle har problemer med det.
Er der nogle der har et godt råd, for ærlig talt, så er jeg godt træt af det. Det gør faktisk også ondt at ryge af og jeg falder lidt tungt med alderen...for når de først går igang er det ikke altid jeg når af i pæn ro og orden!!
Håber på gode råd!
Mvh Mette