Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Egnethedstest
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 10:47

Hejsa


Jeg har en hoppe i fol. Hun har termin 7.maj 08.


Da hun blev exteriør kåret (DH) var hun ikke til rideprøve, da hun var meget langt fra klar til rytter på ryggen.


Nu har jeg redet hende i 1½ md godt og vel. Hun får pause indtil hun har folet, da hun vokser en del nu, men hvornår kan jeg så nå at få hende klar til en evt. egnethedstest i (sept?) 2008?


Jeg ville jo gerne have en semi-prof el. lign til at ride hende lidt før testen, så jeg ved at hun kan klare kravene.


Handlingsplan søges! :-) Hvordan gør jeg det bedst næste år med det hele?



Mange vrinskene hilsener

Sara & Ulrika


Ulrika, Holstener. Den bedste lille prinsessehest!


Fanatic og Sikando...leg godt i dyrehimlen. I vil altid være i mit hjerte.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jgflæsjdlf
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 19:27

Jeg red i år en hest op på ca 2 mdr pga ro omkring inseminering - hvilket først blev til noget i 5. forsøg, så det var nogle mdr vi blev forsinkede...


Men nu synes jeg ikke kravene er så forfærdelig høje til egnethedstesten, i dressur skal de kunne lave volter og øgninger i trav og galop og skridte godt.


I spring skal den kunne springe 4 spring på 1 m samt løsspring.


Den skal dog have kondien i orden til udholdenhedsprøven hvis du vil score toppoint! Den skal kunne skridte 500 m på max 5 min, trave 2500 m på max 10 min, og hvis den ikke er drægtig skal den galoppere 2500 m på max 5 min og så får den 10 min til at komme så langt ned i puls som muligt.


Så hvis du starter stille og roligt lige efter foling, og så holder den godt i gang indtil omkring 2 mdr før hvor det bliver trappet godt op, burde det ikke være noget problem


Held og lykke





Med venlig hilsen Laila


Kan man tabe noget man ikke kan have mellem hænderne??


Holstenervallak til salg se præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super duper
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 09:13

Se det var jo lige sådan noget jeg ledte efter...en "sådan gør du"


Du har da bare fået alle mine spørgsmål samlet, så jeg ikke er et sekund i tvivl om hvordan jeg gør det og hvad kravene er.


Tusind tak, det var en stopr hjælp!


Hun er i super god form lige nu, fordi hun er så legesyg på folden, så det er bare lidt mere udholdenhed (med rytter) og så skal vi vi igang med løs-springningen. Volter er sådan set på plads, så er det øgninger, når der kommer rytter på og så lidt finpudsning.


Det er til at overskue. :-) jubiii.


Mange vrinskene hilsener

Sara & Ulrika


Ulrika, Holstener. Den bedste lille prinsessehest!


Fanatic og Sikando...leg godt i dyrehimlen. I vil altid være i mit hjerte.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lasen?
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 11:07

Hvad er det for en udholdenhedsprøve du skriver om? Sådan en er der ikke hos DV.


Tine


Heste klippes - kontakt min søster Rikke - 26831996


Forhandler af Marstall - www.tinegade.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 smugkigger
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 14:51

jeg smugkigger lige.. skal nemlig selv have planlagt det hele for min plag til de næste par år..



Med verdens dejligste pony: Stormarkgårds Tequila <3

Og verdens dejligste hest: Midnights Medina <3





0
0
Svar på denne tråd
 
 egnethed eller??
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 23:02

Er det egnethedstest eller sadelkåring du vil have din hest til? Eller begge? For begge gælder det at hesten skal have folet senest 4 mdr før testen. Og der er ingen udholdenhedstest. Egnethed er delt i dressur og spring. Mens i sadelkåring skal den vises i dressur og bagefter løspringes. jeg vil anbefale dig at holde øje med DV´s hjemmeside. Der kan du finde alle regler og terminer. Det er en fordel at sadelkåre hesten når den har føl ved siden, da den så ikke behøver helt så mange point for at få tildelt R'et. Tilgengæld er det virkelig hårdt arbejde at træne en unghest der har føl ved siden! Jeg ville selv have sadelkåret min men måtte nøjes med eksteriør i år da hun også havde føl i maj. Og man vil jo helst vise det bedste frem. for evt kommentare følger jo hestens papirer...



Held og lykke med det


0
0
Svar på denne tråd
 
 Har ledt...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2007 11:17

Ja, nogen gange er det skønt at få spørgsmålet igen...hvad er det helt præcis du ønsker? :-)


Har ellers ledt, søgt og kigget for at hitte rundt i alle de her former for titler der kan opnås og endelig fandt jeg præcis hvad jeg har ledt efter i flere mdr. Nemlig en oversigt over hvad hesten skal genneføre i de forskellige "kåringsformer".


Da Ulrika allerede er exteriørkåret, skal hun ikke til sadelkåring, men det der hedder 1-dags stationsafprøvning.


For i virkeligheden er jeg ligeglad med at være med i konkurrence, men vil bare have er R på så hun bliver RDH. Så derfor blev egnethedstest pludselig ikke relevant, da den kræver noget mere end bare en 1-dags afprøvning.


Så alt i alt, vil vi til 1-dags stationsafprøvning. Så skal jeg bare finde ud af hvornår de afholdes og hvad sådan en koster. Og selvfølgelig finde en super god rytter til hjælp med træning og ridning.


Tak for det uddybende spørgsmål, der tvang mig på jagten efter det korrekte svar igen ;-)


Mange vrinskene hilsener

Sara & Ulrika


Ulrika, Holstener. Den bedste lille prinsessehest!


Fanatic og Sikando...leg godt i dyrehimlen. I vil altid være i mit hjerte.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider