Nu vil jeg gerne starte med at sige at jeg ikke har en stor forstand ang. optræning af heste så råd søges..
Jeg har fået en part på en skøn fjordhoppe, som har stået stille siden sommer da hun tabte sit føl. hun er ikke dressurhest, eller spring - kun skovturspony.
Vi har talt om, ejeren og jeg, at vi skal have bygget en primitiv roundpen her hurtigst muligt, så jeg kan longere hende, og få hende i en fin form så hun er klar til foråret så jeg kan komme på ryggen af hende. Jeg vil ikke op på hende før hun har sat rigeligt med muskler, da jeg ikke er den letteste.
Men hvordan kan jeg evt sammensætte et træningsprogram, så det ikke kun er i longe hele tiden?
I samme forbindelse vil jeg spørge om om man kunne introducere hende for en hestefodbold og lege med hende så hun kunne få lidt sjov motion den vej også? Og ja sådan så jeg også kan få smidt lidt vægt..
Jeg har så at sige fået frie tøjler, så jeg må gøre hvad jeg vil med hende, så længe ejeren er sikker på at det ikke er ondt..
Hendes foder står ejeren for så der vil jeg ikke blande mig... Jeg er kun ude efter træningstips...
På forhånd tak--