Giver du for svag hjælp, forstår han ikke den hjælp du giver eller har han ikke god balance på højre volte? - Jeg plejer at lave en halv parade i galoppen hvis den er forkert, så en overgang til trav på 2-6 skridt, endnu en halv parade for at hesten ikke blot bruser gennem hjælperne, derefter et anspring til galop igen. Men det er en rigtig træls metode når hesten konstant springer forkert an / ikke forstår, hvad man vil have den til. Engang har jeg kendt en hest, som ingen rigtig kunne få til at reagere på galophjælpen til højre galop. Satte mig op en dag og tænkte "hmm, hvad nu, hvis jeg gør det hele omvendt?" som tænkt, så gjort. Ved godt det ikke er dressurmæssigt korrekt, men gav den simpelthen hjælpen til "kontragalop", altså hjælpen til at gå i venstregalop på højrevolte. Og sjovt nok virker dét. Men det skal så også siges, at jeg kun tror, hesten har redet venstregalop ell. kryds før, da hun har været ringriderhest hele sit liv.. 