Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

galop problem
Forfatter: 
Dato:  11-08-2007 00:17

hej tit gider min hest ikk at gå i højer galop og de forskellige ridelærer siger noget forskelligt hvad syns i er bedst

1:når han er gået i forkert galop at jeg sitter ham i trav og straks sitter ham i gang igen indtil at han går rigtigt

2:når han er gået i forkert galop at jeg sitter ham i trav og venter lidt så at han ikk får den vane at hver gang efter en galop skal han igen i hvert hjørne sætte i galop

3:eller noget helt tredje

0
0
Svar på denne tråd

pleace
Forfatter: 
Dato:  11-08-2007 00:34
giv et råd
0
0
Svar på denne tråd

højre galop
Forfatter: 
Dato:  11-08-2007 10:24

Giver du for svag hjælp, forstår han ikke den hjælp du giver eller har han ikke god balance på højre volte? - Jeg plejer at lave en halv parade i galoppen hvis den er forkert, så en overgang til trav på 2-6 skridt, endnu en halv parade for at hesten ikke blot bruser gennem hjælperne, derefter et anspring til galop igen. Men det er en rigtig træls metode når hesten konstant springer forkert an / ikke forstår, hvad man vil have den til. Engang har jeg kendt en hest, som ingen rigtig kunne få til at reagere på galophjælpen til højre galop. Satte mig op en dag og tænkte "hmm, hvad nu, hvis jeg gør det hele omvendt?" som tænkt, så gjort. Ved godt det ikke er dressurmæssigt korrekt, men gav den simpelthen hjælpen til "kontragalop", altså hjælpen til at gå i venstregalop på højrevolte. Og sjovt nok virker dét. Men det skal så også siges, at jeg kun tror, hesten har redet venstregalop ell. kryds før, da hun har været ringriderhest hele sit liv.. ;)

* If only I was president, you know I'd paint the White house pink

and never have to pay the rent. * / Katrine :)

0
0
Svar på denne tråd

ville vælge nr 2
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 22:27
sprign den an med det samme og sørg for at give tydelig hjælp... når den så springer rigtigt an skal den have rigtig mange klap og ros... og så ville jeg i en periode slet ikke ride den "nemme" galop...

Tro på det og du kan gøre det umulige muligt...

Dem der vil frem rider DV

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en helt anden idé.
Forfatter: 
Dato:  16-08-2007 13:30

Da min fire års skulle lære at galopere tog jeg ham ud på en lang strækning på en grusvej, som jeg kendte godt. Der lod jeg ham galopere.

Hvis du måske prøver det samme med din og starter med at forsøge med højre galop, og han ikke springer rigtigt an så prøv og tag ham ned og trav et lille stykke og prøv derefter igen.. Det hjalp på min han lærte hurtigt begge galopper på denne måde. Der er en del heste der har svært ved at finde balancen ordentlig på den ene volte, og hvis du har startet med at lære ham ventsre galop kan dette måske være grunden. Har redet en hest tidligere der ikke kunne gå højre galop, der brugte jeg også det med at tage den på tur.

Håber det er noget du vil prøve, og hvis du gør håber jeg det virker.. :)

Ellers held og lykke..

Der er ikke altid en dag i morgen, så nyd dagen i dag.

0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2007 14:27

Har ikke lige læst de andre svar, men ud af (bitter) erfaring vil jeg sige IKKE metode 1!!

Den fik jeg bud på af min gamle underviser. Det har givet en hest der ser en hver overgang fra gallop til trav som en fejl og skynder han sig enten at springe an i modsat gallop eller også løber han bare væk fra hjælperne og kan i det hele taget ikke slappe af når vi galloperer.

Derfor, metode 2 er en vigtig faktor... Vent med at rette på hesten til den er rolig og 100% under hjælperne igen... det andet kan nemt give en stresset hest.

Mvh.

Helle

Har du læst en god bog der handler om at rejse ud i verden og hvad det evt. gør ved en?

Skriv en besked

0
0
Svar på denne tråd

en anden
Forfatter: 
Dato:  16-08-2007 14:54

god faktor er at hvis din hest har lært at når den konsekvent springer an i venstre galop får den lov til at komme ned i trav og derfor får en pause/ ser trav overgangen som ros..

Derfor hvis den springer forkert an hold da gallopppen vend over midten og fortsæt i den nu rigtige galop i et par volter, så kan du tage ned og prøve at springe an i højre galop igen.

Et andet godt trick er når du laver anspringet så stil hesten en smule ud i volten så kan den fysisk kun få sin indvendige skulder frem og derved korrekt galop. Bare pas på det ikke bliver en vane (det tæller ned til stævner) held og lykke..

Sundhed og velvære til hest og rytter, brug aloe vera

...............Forhandlere søges..............

0
0
Svar på denne tråd

kender det...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2007 15:26

jeg kender til poblemet

vil du passe og ride min dejlige haflinger vallak så skriv

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider