altså da jeg købte min hest for et halvt år siden - vandrede han simpelthen vileløst rundt i stalden, frem og tilbage til siden så han kunne se ud til de andre hest og så en masse skingrende vrinsk ;/ - det var pisse ireterende. men jeg indså at jeg bare skulle gi ham lidt tid, så tog ham godt nok ind hver dag, men så tog jeg kun hans hove og hvis jeg kunne så striglede jeg ham som man nu kan, men sådan en hest der bare er helt op at køre.
synes bare du måske skal tage ham ind hver anden dag og så bare tag hovene hver dag uden på folden. ros har lige så snart han bare står til i 2 sekunder og hæv stemmen lidt når han skaber sig.
det er jo klart når de kommer til et helt nyt sted skal de lige vænne sig til alt det nye , så de synes nok lige det er for meget og kan derfor ikke rumme det. da jeg havde haft ham en måneds tid, stod han rimlig stille og den dag idag står han nærmest og sover fordi han nyder det så meget 
så det skal nok komme, bare snak med ham og mindst af alt ikke blive hys , men bare berolige ...