Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Ny hest.
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 19:44

Hejsa Allesammen..

jeg er ny herinde og jeg har lige købt mig en fjordhest vallak på 11 år.

Han er 100 & stabil og trafiksikker.. Fremmadgående men styrbar.. Jeg red på ham hos hans tidligere ejer 1 gang og der besluttede jeg mig så for at købe ham.

Han kom i går til hans nye sted, og i dag longerede jeg ham lidt. ½ time efter ville jeg have ham ind i strigle ham, men han ville OVERHOVEDET ikke stå stille.. Dette endte med en dårlig dag for mig, og at jeg måtte lukke ham på folden igen..

Er jeg for hurtig? Skal jeg give ham 1 uges tid.. Måske mere..? Er det fordi han virkelig er stresset? Lige nu står han sammen med en anden fjordhest og det går forrygende godt. Han mangler stadig at komme i flok med 5 andre heste og er spændt på hvad han siger til det..

Jeg er ikke ret meget erfaring omkring flytning af hest, håber på en masse tilbage meldinger..

Knus hefra.

0
0
Svar på denne tråd

ny hest
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 20:33

Hej Christine, velkommen til og tillykke med den nye hest

Alle heste bliver nervøse når de bliver flyttet, det er helt ok. Der er rigtig mange nye indtryk og dufte, helt nye (heste)venner osv. Bare giv ham lidt tid hvor du opbygger et godt venskab mellem jer. Gå lidt ture med ham, rid lidt let på ham til han er faldet til, vær helt rolig og fattet, og vis ham at det hele er okay. Så skal han nok blive sig selv igen.

Du ville jo også være nervøs hvis du skulle starte i en ny skole eller på et nyt arbejde

Line & Magoo

0
0
Svar på denne tråd

ghmkmkghm
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 20:38

altså da jeg købte min hest for et halvt år siden - vandrede han simpelthen vileløst rundt i stalden, frem og tilbage til siden så han kunne se ud til de andre hest og så en masse skingrende vrinsk ;/ - det var pisse ireterende. men jeg indså at jeg bare skulle gi ham lidt tid, så tog ham godt nok ind hver dag, men så tog jeg kun hans hove og hvis jeg kunne så striglede jeg ham som man nu kan, men sådan en hest der bare er helt op at køre.

synes bare du måske skal tage ham ind hver anden dag og så bare tag hovene hver dag uden på folden. ros har lige så snart han bare står til i 2 sekunder og hæv stemmen lidt når han skaber sig.

det er jo klart når de kommer til et helt nyt sted skal de lige vænne sig til alt det nye , så de synes nok lige det er for meget og kan derfor ikke rumme det. da jeg havde haft ham en måneds tid, stod han rimlig stille og den dag idag står han nærmest og sover fordi han nyder det så meget ;D

så det skal nok komme, bare snak med ham og mindst af alt ikke blive hys , men bare berolige ...

Det er nu bedst .. med en Hest ;D

0
0
Svar på denne tråd

Jamen jamen..
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 21:58
Som han er nu kan jeg bestemt ikke sætte mig op på ham og ride.. Det tror jeg ikke han vil kunne overskue. Det er jo umuligt for mig at sadle ham op når han hopper og danser sådan - og ikke mindst synd for ham. Han går i løsdrift, kommer kun ind til spisetider.. Jeg må se tiden an - og se hvad der sker...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider