Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Sidde rigtig.
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 00:41

Ja jeg har et problem med at jeg tit falder forover når jeg rider dressur.

Jeg har arbejdet meget på det, i min opstilling.

Men jeg knokler stadig.

Jeg kunne godt bruge et par guldkorn til at gøre det bedre.

Jeg er sikker på at fremaddriften også kan blive bedre og jeg ville kunne følge min dejlig hoppe i en øgning i traven.

- men jeg har rigtig svært ved det.

Mvh. Lotte

0
0
Svar på denne tråd

Samme problem
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 02:02

Jeg har samme problem i dressur - falder forover og kan derfor ikke bruge mit sæde korrekt. Desværre rider jeg for sjældent dressur til at jeg kan gøre ret meget ved det. Men min veninde (hvis heste jeg rider ind imellem) er sød til at rette på mig, og så håber jeg at det hjælper endnu mere når jeg til efteråret begynder at få undervisning igen.

Mit eneste råd er at få en til at rette på dig og så blive ved med at kæmpe for det. Undervisning er altid en god ting.

Linda.

Mosegaards El Diablo
Verdens smukkeste hest
0
0
Svar på denne tråd

rulle på sædebenene
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 08:59

For at kunne sidde korrekt og følge hesten er det vigtigt man er opmærksom på hvordan man ruller og sidder på sine sædeben.

Man skal sidde på midten af knoglerne i bagdelen og rette sig op som en soldat der står i rørstilling (man må ikke kunne se sine hænder).

Når hesten så tager et skridt skal man rulle med frem på sædeknoglerne og vippe en smule med i bækkenet.

Derfor hedder det at rulle på forsiden af sædebenene.

Sidder man på bagsiden af sædebenene vil man ride bagud og dermed også forstyrre hesten i sin gang.

Start med opstillingen i skridt til man har følelesen af at rulle på sædebenene og indersiden af låret ruller med. Lav derefter en overgang til trav, hvor det er vigtigt man ruller med i takten for at holde ryggen oppe på hesten.

Det lykkedes nok ikke i første forsøg, men øvelse gør jo som sagt mester. ;-)

Det kan i starten være nødvendigt at bruge schenkeltryk, men vær så opmærksom på ikke at trække hælen op, da det vil få musklerne i lår og balle til at spænde og man løfter sig så fra sædebenene

og kan ikke holde balancen, så man falder forover.

Lad evt. en anden longere for bedre at kunne koncentrere sig om opstillingen og specielt det ikke at hænge sig i tøjlen. Slip den så den slasker og få følingen af hvordan hænderne er placeret. Rid som om du har tøjlen i hånden.

mvh.

Britta

Undervisning i grundridning uge 29-31

www.strategos-corner.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hej Lotte
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 21:27

I første eller anden del af Parelli videoer viser Linda hvordan man skal sidde ordentlig på hesten for at får den korrekt sæde. Også benstillingen er med. Måske hjælper det.

Link: www.horseandcountry.opusstream.net/

Liz

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider