Er jeg ikke meget inde i hvad forskellen er på de mere "alternative" træningsområder. Forstå mig ret, jeg er gammeldags dressur rytter.
Ved Gitte Naldal blev han trænet i Kapsun, rundt og kom op i ryggen. Lidt billeder på min præsentation - og har selv lært fenne metode.
Hvad forskellen er fra dette og til det du nævner ved jeg ikk?
jeg ved ikke mere om ARR end hvad jeg har læst mig til på hjemmesiden (mit tysk er ikke det bedste), og hva Nadia herinde fra har fortalt.
Hesten har ikke sammengroet torntappe, men "blot" tætte - og muligvis som følge heraf, har han fået nydannelse i facetled.
Pt er han i genoptræning på skridtbånd ved Aquafit på Fyn, efter dyrlægens anvisning.
Hårdt som det end lyder, er jeg ikke interessert i at skifte "stil". Min hest skal kunne bruges til "alm" dressur, og kunne starte stævner under DRF reglement. Selvfølgelig vil jeg min hest det bedste, og er meget åben overfor alternative trænings metoder - men et slut resultet "skal" kunne ende ud i at hesten kan fungere som dressurhest, og gå med en sadel hvor det er tilladt at starte stævner.
Lyder nok noget hårdt, men er det hesten er købt med henblik på.