Hej Lone,
Du skriver ikke noget om, hvor gammel din hest er, eller om den er under genoptræning eller lign.
Men hvis vi antager, at din hest er fuldvoksen og i OK fysisk form, så vil jeg ikke have nogle bekymringer ved at køre et fuldt program (20-25 min.). Men du må absolut ikke sætte tempoet for højt de første gange! Omvendt må det heller ikke være for langsomt, for så bliver den let ukoncentreret. Men du bør under ingen omstændigheder benytte travprogrammer de første gange.
De første par gange vil jeg nok bare benytte et program uden "bakker" (= belastning). Husk at trække en tur med hesten bagefter, så pulsen kommer ned og hovene får "fodfæste" igen!
Hilsen Lise