Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

ridning i varmen
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 10:23
Hvor meget rider i her i varmen? Jeg har ikke fået redet så meget, da jeg simpelthen synes, at det er for varmt, både for mig og hesten. Overvejer dog, at tage ud og ride lidt dressur her i eftermiddag. Men hvad gør I andre? Og hvad mener I? Kan man ride dressur i denne varme? skal lige siges, at der ikke er meget skygge på vores udendørsbane :/ men hvad mener I?
0
0
Svar på denne tråd

Marie og Twilight
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 10:27
Rider aften eller morgen hvor solen ikke varmer som den gør midt på dagen/eftermiddag..

M.V.H. Riderlykke :D

www.lykkepoms.dk

Dressurundervisning søges i Odense S

Man bliver ikke selv hvid, fordi man sværter en anden..

0
0
Svar på denne tråd

Ridning i varmen
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 11:05

når jeg skal ride når det er varmt, bliver det først meget sent om aften, og samtid tænker jeg lidt på hesten, ved ikke at gøre det alt for hårdt for den.

0
0
Svar på denne tråd

okay...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 11:12
Tror også, jeg har besluttet mig for, at jeg giver ham fri, og tager til stranden med nogle veninder i stedet for! :)
0
0
Svar på denne tråd

mjglkhbnjkhfkb
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 11:32

Vejret skal da bestemt ikke være en hindring.

Hesten skal jo røres.

Rider tidlig morgen eller sen aften, der er vejret simpelthen så skønt.

~NUMSEFISKEN~
¤Med Equito's Litote¤
*Mål er drømme med en deadline*

www.123hjemmeside.dk/equitoslitote/ 8343021
0
0
Svar på denne tråd

bummelim
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 13:04
Jeg rider om aftenen de dage hvor det er så varmt. Ponyen skulle jo gerne holde formen

Når man rider hest har man det bedst :D

Især når man springer <3

0
0
Svar på denne tråd

Ingen forskel
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 13:26
Jeg rider nøjagtig som jeg plejer. Det er vi ryttere, der bliver påvirket af varmen, ikke hestene. De er utroligt gode til at tilpasse sig. Men jeg sørger da for den får vand både før og efter, og så er der saltsten på folden til fri afbenyttelse.

b

Hilsen Bettina

Gode bokse i flot naturområde i Mariager med ridehal, bane osv. 650,- pr. måned incl. hørstrøelse. Se annoncen her
0
0
Svar på denne tråd

Ikke påvirkede?
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 13:38

Min hest er da fuldstændig umulig i varmen. Våd af sved, tænker kun på at klø sig, og er voldsomt irriteret af insekter. Jeg synes bestemt ikke kun, det er os der påvirkes, så jeg holder ridepause til det bliver koldere. Skal lige siges, at jeg er midt i tilridning, og det går ikke fremad når hesten er generet af varmen, og derfor venter jeg til hesten er mindre irritabel.

Under alle omstændigheder synes jeg, at ridning eller anden træning bør lægges sent på aftenen eller tidligt om morgenen, når det er så varmt.

0
0
Svar på denne tråd

hfidjhfjkfgvfk
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 13:48

BettinaL:

Det er ikke helt rigtigt.

Heste har det bedst ved en temperatur på max 10 grader og de fleste heste vil i denne varme blive sløve og ikke kunne yde det normale.

~NUMSEFISKEN~
¤Med Equito's Litote¤

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 13:49

Jeg lader ikke sommeren og den dejlige varme, hindre mig i at ride. Uden planlægger ridningen efter vejret, så da det er meget varmt rider jeg enten tidlig morgen eller sen aften og det fungerer fint, både for mig og hesten

:-) M.v.h / Heidi :-)

- Nu med det fantastiske "ridedyr" --> My Fælledgaard

* Min NYE stjerne *
Laes mere HER

Hvem sagde at det er stamtavlen,det kommer an på??
- Det er jo hesten man rider på ;-)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 14:01

rider for det meste om aften, men det er mere pga at jeg er på arbejde hele dagen.

men jeg mener en hest skal rides lige meget vejret, for er jo ikke smart den kun bliver redet når det er køligt, og man så står og skal til stævne midt på dagen når det er varmt og hesten så ikke er vant til det.

og insekterne er værst om aften og ikke midt på dagen.

CAsanova sælges, til godt hjem. godt avls emne. har papir.

IC hoppe mave udlånes. avler store føl

0
0
Svar på denne tråd

En hest skal rides uanset vejret?
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 15:18

Det er ikke heste, der er født med et behov for at blive redet, det er bare os, der gerne vil ride på dem. Det er helt garanteret, at heste ville leve lykkeligt uden ridning.

I stedet for at tænke, at man hellere må ride hesten midt på dagen en masse gange, fordi det MÅSKE bliver 30 grader når der er stævne, så ville jeg da meget hellere acceptere en dårligere præstation på den ene dag, end at plage hesten den ene gang efter den anden. Stævner er jo heller ikke for hestens skyld så jeg synes det er en meget hård beslutning at tage. Men heldigvis for hestene så bliver det dårligt vejr fra på onsdag.

0
0
Svar på denne tråd

hfdjsklafhlas
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 00:23
jeg rider som jeg plejer, og et er typisk midt på dagen. Jeg er ikke spor påvirket af varmen, og det er min hest heller ikke (han opfører sig, som han plejer ).. Så det er bare super! Her i går red jeg fire heste, og ingen af dem virkede irriteret..
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 14:37
jeg rider tidlig morgen eller sen aften som der er blevet skrevet et par gange nu.

Søger en Dressur underviser der kan køre ud til mig mellen Roskilde og Holbæk.
Min email køre ikke så hvis der er nogle der kan og vil så skriv en besked i beskedcentret her så kan vi altid ringes hv
0
0
Svar på denne tråd

jgknhbjkfhblj
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 22:39

Tina MJ:

Når vi holder heste som vi gør nu til dags, i boks, så skal de helst rides hver dag, og de nyder at blive brugt - hvis de bliver brugt rigtigt vel at mærke ;)

~NUMSEFISKEN~
¤Med Equito's Litote¤

0
0
Svar på denne tråd

ja ja ja
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 23:00
Jeg giver BettinaL fuldstændig ret. Løbere dropper jo heller ikke deres løbetræning fordi det er varmt. Det er bare meget vigtigt at efterleve hestens behov, så der er fri adgang til vand, jeg tager gerne en spand med ud til ridebanen hvis der er bagende sol, så får den lige lov til at slukke tørsten i en skridtpause, og så rider jeg heller ikke helt så længe, rider måske 45 min, hvor jeg plejer at ride over en time. Men jeg tror heller ikke det er så synd for dem som vi gør det til. Så giver jeg den gerne et koldt styrtebad bagefter,så har han det godt. Og elektrolytter! Suppler med dem. De er gode når den sveder så meget.

0
0
Svar på denne tråd

morgen
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 02:00

når det er så varmt rider jeg om morgen i stedet for... står op kl 5:30 og sidder på hesteryggen kl. 6:30 og så er der en hel dag at nyde, hvor ikke skal tænke på at belemre sin hest med ridning i denne varme.

monty bliver i hvert faldet hel dvask af det, og jeg er næsten døende

men hvis man alligevel gerne vil ride om dagen, så er en god tur i skoven eller på marken jo altid lækkert... bare man husker solcremen og vandflasken

M.V.H
Katja Gonzalez
Hundeluftning tilbydes -Gibskov kommune, se mere på min profil!

0
0
Svar på denne tråd

Morgen eller aften
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 09:51

Min fjordhest er ikke meget vær midt på dagen når det er rigtig varmt. Da jeg ikke rider konkurancer ser jeg ikke nogen grund til at ride rundt midt i den bagende sol, når nu vi begge døjer sådan med varmen.

Dog syntes jeg ikke det behøver at være helt så sent/tideligt som nogle af jer beskriver.

Jeg plejer bare at få redet enden kl 10 eller efter kl 19. Undgår ihvertfald altid middagssolen

EN RIGTIG HEST ER EN FJORDHEST

0
0
Svar på denne tråd

jeg har gjort det at
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 18:33

jeg har redet en lille smule, også uden sadel. så har jeg øvet mig i det nu hvor det har været så varmt, sys det ville være lidt synd hvis hun skull lave en hel masse i den varme. men jeg er som sædvanlig også nmeget pylret...

nu rider vi heller ikk stævner, så der er ikk noget bestemt der skal nås til en bestemt tid.

så jeg har brugt de varme dage til at ride uden saddel og træne min balance. jeg kan alligevel ikke selv holde til ret meget i trav uden sadel, så det har jo passet perfekt...

Nathalie
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider