Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Min hest løber i galoppen hjælp mig.
Forfatter: 
Dato:  20-03-2007 13:28

Hej. ved godt at jeg har lavet en tråd med den samme handling, men ville lige lave en bedre overskrift.

Jeg er en pige som rider en pony 3 gange om ugen .

Hun går som regl rigtig godt, men det eneste probelm er bare i galoppen.

For hun løber bare afsted.

Jeg prøver at lave halve paradder, men så går hun bare ned i trav.

Og sådan bliver det bare ved. Jeg håber virkelig at der er nogen her ude der kan hjælpe mig med min pony.

For det har mig og min pony rigitg meget brug for.

på forhånd tak

Hilsen Emilie og Hendes pony

0
0
Svar på denne tråd

Prøv dette
Forfatter: 
Dato:  20-03-2007 21:45

Hej :-)

Hvis jeg var dig ville jeg nok ride en masse volter 20 m, evt 15 m volter. Så ville jeg også lave en masse overgange, fra gallop til trav. Du kan evt kombinere det sådan, at du gallopere 2 volter, og så laver overgang til trav. og gøre det på begge volter. :-)

Håber du kan bruge det til noget.

Rigtige kvinder rider hver dag :-)
0
0
Svar på denne tråd

jzfsjfksj
Forfatter: 
Dato:  20-03-2007 22:14

Hvis du kombinerer Biancas raad med evt. ogsaa at longere ponien i stedet for at sidde paa den, saa kan det vaere, du faar den til at "glemme" at loebe fra dig. Maaske har den nemmere ved at slappe af uden rytter, og efterhaanden kommer den maaske fra det at ville loebe med dig.

Men helt klart vil overgange vaere en god ting at oeve paa.

0
0
Svar på denne tråd

tak for hjælpen.
Forfatter: 
Dato:  21-03-2007 14:45

Tak for hjælpen.

Det vil jeg prøve idag.

Hilsen Emilie.

0
0
Svar på denne tråd

tak for hjælpen.
Forfatter: 
Dato:  21-03-2007 14:45

hej.

Tak for dit råd.

0
0
Svar på denne tråd

halve parader
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 16:33

Hej Emilie

Hvis hun reagerer på din halve parade med en overgang til trav betyder det bare, at hun har forstået dit budskab ( ), men at du giver signalet for kraftigt. Prøv at mindske dit signal indtil hun forstår hvad du beder hende om.

Line & Magoo

Selvpasserboks i Odense NV udlejes.

Kontakt for info :-)

0
0
Svar på denne tråd

Den falder i trav...?
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 19:03
Den falder i trav fordi du ikke har benene ved den, du skal lave halve parader OG have benene ved sammentidig !
0
0
Svar på denne tråd

anholdning
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 19:49

juliejensen ♥Cille♥: Det vil jeg jo så mene er, at give den modstridende signaler Vent/stop mens du går fremad?? Ja, det trick kan jeg ikke udføre, kan du?

Hun skal vel kun have benene ved den hvis den falder i trav. (Og dermed ikke samtidig med at hun laver anholdningen)

Line & Magoo

Bomløs sadel sælges, Cheyenne Barefoot.

Kontakt for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 11:45

min unghest har gjort det samme, han løb så stærkt i galoppen at vi næsten lå ned i hjørnerne.. det jo ikke sjovt for nogen af jer.. og prøvede jeg at lave halve parader satte han i en slagtertrav af den anden verden

jeg har haft gode resultater ved at sætte ham i galop når han er helt obs på mig og så gallopere måske kun 3 galopspring, og så snart han havde for travlt stoppede jeg ham roligt ned og så snart han stod helt stille fik han ros.. dette har medført at han nu går en rolig galop og venter på mig for det er blevet så indlært at han kun venter på stopsignalet og derfor ikke gider spurte afsted.. jeg kan nu ride ham på cirkelvolter uden problemer og han lægger sig rigtig pænt til og slapper fuldstændig af i hele overlinien..*s*

held og lykke med det...

Dressurtante med de 3 stjerner * * *

Hannibal - Morning Star - Lord Deluxe

EN KRONE OG EN BØLGE ER DA EN SELVFØLGE....;o)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 13:06

Tak for hjælpen, men min hest er aldrig faldet med mig!

men alligevel når hun går så hurtigt i galoppen kan jeg godt blive bange for det, for den gamle pony jeg red har væltet med mig to gange.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift.
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 13:07
tak for dig råd , det må jeg hellere prøve:)
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 12:09

Jeg rider på en 1´ pony som også løber i galoppen, men min ridelærer siger at jeg skal sætte an meget roligt, ellers er det hun bare spurter rundt med mig. I onsdags lavede jeg ikke anden en at ride rundt på en 20 meter volte hele tiden i galoppen. Jeg kunne simpelthen ikke sætte hende ned i trav igen, men det var fordi jeg havde sat for "hurtig" an i galoppen, så jeg ville forslå at du prøvede at sætte rolig an og at du sætter den an i starten af en 20 m volte.

Held og lykke:-)

Mit rosetmarsvin Martha

Min siribirske dværghamster Speedy gon charles

og ponyen Anastasia!!

0
0
Svar på denne tråd

Det kan jo også være...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2007 13:28

... fordi dens balance ikke er for god.

Når den mister balancen i galop, har den to muligheder: at løbe hurtigere eller at falde i trav. Har den en barriere eller et rækværk at støtte sig til, er det nærliggende for den at løbe hurtigere langs med denne - og når den så styres væk derfra, falder den sandsynligvis i trav.

Det er dels vigtigt, at du ikke trækker i tøjlen og sidder og forsøger at holden den tilbage hele tiden. Den skal kunne finde sin balance selv, og det er svært for den, hvis du kommer til at forstyrre den fortil. Det kan være temmelig svært at lade være med, hvis man føler, at hesten løber.

Det er fint at lave mange volter; jeg ville bruge en 20 meter-volte (ikke mindre i starten), som jeg ville ride rundt på, indtil jeg føler, at hesten begynder at slappe lidt af og gå i et rimeligt tempo... Det betyder jo, at den har fundet balancen. Så kan du begynde at lave volten mindre, ride lidt mere ligeud osv.

Det er også rigtig godt at lave mange overgange, som der også er en anden, der skriver. Sådan at du tager hesten ned i trav, hver gang den begynder at løbe, venter på, at den slapper ordentligt af, og så laver et nyt anspring - eller helt stopper den.

Jeg tror det er lidt forskelligt, hvad der virker bedst; måske en kombination, og det kommer nok også lidt an på dit temperament; hvordan du bedst kan få hesten til at slappe af.

Men forvent nu ikke, at den fra den ene dag til den anden pludselig bare går superfint; den slags tager nok uger, men det tager trods alt ikke år :-)

0
0
Svar på denne tråd

ikke år?
Forfatter: 
Dato:  03-04-2007 15:29

Tja, det med det ikke kan tage år... det kan det godt...

Har haft min DV-hoppe i 5 år, og hun løber stadig med mig i galoppen nogle dage.

Hun er ellers fint gående i trav og skridt, samt galop nogen dage, så det er ikke balancen den er gal med. Jeg ved at jeg bør give efter på tøjlen og lade hende 'løbe', mens jeg laver halve parader fro at sænke tempoet, men hvad gør man når hesten mener det bare er signal til at tilsætte lidt sjove bukkespring... *suk* det er en kamp nogle gange og forhindrer mig i at starte stævner på hende, for hvad nu, hvis hun har sådan en 'ræser'dag lige netop den dag...

Tror måske jeg vil prøve rådet med, at stoppe hende helt op efter 3-4 galopspring, inden hun rigtig får løbet sig i gang.

Ditte med sin gummibold Frejdig Nordskov

R.I.P min dejlige Royal Salute - du vil altid være i mit hjerte!

If you are going trough Hell, Keep going

Hoppeplag OX'er - 100% Crabbet/old english blodliner - sælge

0
0
Svar på denne tråd

Ditte...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2007 21:18

nu mente jeg jo, at hvis det netop ér balancen, så tager det ikke flere år at lægge balance i hesten...

Det bør det nu heller ikke gøre alligevel, vil jeg mene

0
0
Svar på denne tråd

mit råd er
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 22:03

Punkt 1:

Øv dig på at lave et roligt anspring. Ikke jage på den eller hakke benene i siden på hesten, men et roligt anspring.

Punkt 2:

Galoper altid med et mål for øje. Du starter med at spring an og galopere 4 skridt - så i trav igen og få ro på. Når i er rigtig gode til det så øger du med 2-3 skridt, indtil i kan kontrollere det. Lav overgangen selvom hesten er afslappet hvis det var dit mål da du lavede anspringet, så undgår du konflikter med dig selv. Løber hesten pludseligt, så starter du forfra.

Punkt 3:

Vær opmærksom på at du sidder korrekt. Træd let ned i indvendige bøjle, udvendige skulder lidt nede, maven forrest og ryggen ret. Hæng endelig ikke i tøjlerne, lad hesten have lidt frihed fortil.

Punkt 4:

Lav altid øvelsen på en volte på 20 meter. Det er passende for at hesten ikke bliver overbøjet og får seriøse balanceproblemer, samtidig med at det er mere indbydende at løbe hvis den er ligeudrettet.

Ro på, mange overgange, Hav et mål og husk at rose hesten hver gang det lykkes.

Held og lykke

Mvh. Gitte

www.stald-olsen.dk

Træner for

HKR's Ponygameshold

Amatørfotograf

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider