Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hvordan gør man
Forfatter: 
Dato:  17-03-2007 16:11

Da der snart er dressur stævne i min ridde klub vil jeg gerne stille op men før at det skal blive flot vil jeg gerne sætte min hest lidt på plads.

Hun skal gå ned med hovdet, jeg har prøvet med indspæning men det virker ikke, da jeg sætter mig op på hende igen slår hun konstant med hovdet.

Og en anden ting:

Hvordan får man hesten til at løfte bene når den går,traver eller galopere ?

Og en sidste ting.

Hvordn sætter man en flot heste man op når den er lidt lang ca. 21 cm ?

Knuzzz Anja

Ps. tak fordi i ville læste det.

Tjek min hjemmeside:

heste-jaaa

0
0
Svar på denne tråd

mit råd
Forfatter: 
Dato:  17-03-2007 16:16
Er at vente og få noget mere undervisning inden du starter stævner.

Carina
Nu uden Sjakalen...
Ung mor til Nicklas født. 4-8-04
Hvis du ikke synes, du lyser, som du burde, så prøv at pudse pæren, inden du klager over el-værket.
0
0
Svar på denne tråd

Træning, træning og øvelse,
Forfatter: 
Dato:  17-03-2007 16:17
Drop stævnet og få noget mere undervisning indtil hesten af sig selv søger ned.

Indspændinger kan godt være en hjælp til at "vise hesten vejen" og opbygge de rette muskler, men i sidste ende er det et spørgsmål om at ride hesten godt frem og ned.

Hvor meget hesten løfter benene afhænger dels af samlingsgraden, dels af hesten. Nogen heste har bare "det" der skal til og er større gående.

Manen ville jeg enten flette og i ultratynde rosenknopper eller en fransk fletning.

Gratis hestekalender 2007

Sy
(udsagnsord), syr, sys, syede, syet. Eks: hullet i bukserne skal sys.
Synes (udsagnsord), synes, syntes, har syntes. Eks: jeg synes hesten er flot!
0
0
Svar på denne tråd

lalalalala..
Forfatter: 
Dato:  17-03-2007 16:20

Du kan ikke tvinge den, til at bøje nakken. For at en hest skal blive eftergivende i hals og mund, må man ride den bagfra med sædet. Heste gør det altså ikke automatisk (eller jo, nogle gør, men de er ofte ikke redet med bagparten) og du kan ikke "sætte den lidt på plads" og så tro at den vil kunne gå med fint buet nakke. Mht. det med at løfte benene, altså udvide gangarterne og få flere momenter i dem, kommer det ofte når du får benene og sædet ordentlig omkring hesten.

Enten kan du rykke manen eller flette "net". Muligvis kan du også lave en, kan ikke huske navnet, stor fletning fra starten af manen til slut. Det er også ganske pænt.

Hvad skal du starte til stævnet, regner du med?

/ Shirk
Tilhænger af punk rock, tudekiks, alternativ livsstil og nørderi.
First we take Manhattan .. then we take Berlin.
All in all, I am still the best brick in the wall.
0
0
Svar på denne tråd

Til Shirk
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 10:32

HMM. Jeg har tænkt på LC1 og måske LC2.

Kan du ikke prøve at vise et billed af de fletninger ?

Eller kender du nogen hjemmesider med hvordan man kan flette dem ?

0
0
Svar på denne tråd

Til Camilla
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 10:33
Det kan du jo have ret i men så kan der gå flere månder !
0
0
Svar på denne tråd

Stævne
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 11:03

Du kan sagtens starte de små klasser til stævne selvom din hest ikke går perfekt. Det har jeg gjordt, vi vandt ikke men det er altså meget sjovt alligevel. Bare husk at hygge dig med din hest og så gå ikke for meget op i hvilken plads I kommer på. På din kritik får du som regl at vide hvordan du kan gøre det bedre til næste gang. Det handler jo hele tiden om at blive bedre, og det med at samle dem bagfra (som ender i at de bukker nakken osv.) er absurd svært!! Men det handler om at drive tilpas frem og lave halve parader.

Jeg vil give de andre ret i at god undervisning er den eneste vej frem. Men lad være med at blive fortvivlet, ridning er en af de sværreste sportsgrene fordi der er så mange ting der skal passe sammen og det tager bare vildt meget arbejde.. Men det kommer! bare rolig:)

Hvis I kan lave tilbagetrædninger kan du, lige inden hesten tager det første skridt, mærke hvordan den flytter vægten på bagparten, det er der den skal være for at den kommer til at gå rigtigt. Det skal lige siges at jeg altså også kæmper for at blive god til det med samling, men er på rette spor, du er bestemt ikke alene.

MHT fletningen så ville jeg nok lave en fransk fletning, du starter helt oppe ved ørene(lad pandelokken være) og så tager du tre ca. lige store små totter, så fletter du over to gange som en helt almindelig fletning, og begynder så at tage lidt løs man ing hver gang du fletter over. til sidst fletter du det lille stykke som en almindelig fletning. Det kræver dog noget øvelse(som alt andet desværre), så begynd endelig at øve dig i god tid:)

©Fleur Chéri = super unghesten©

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider