Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Moderne ridekunst og Cirkus spg.?
Forfatter: 
Dato:  17-03-2007 16:01

Hej


Har lige et sprøgsmål til dem som var i Herning og se Moderne ridekunst og Cirkus.


Efter jeg er kommet hjem, er jeg kommet til at tænke på hvad forskellen var på at lave "ged på en bjergtop" og så træne piaff? Jeg kan nemlig ikke lige komme i tanke om, hvordan de gjorde det anderledes med bambus pinden ved de 2 øvelser.


Håber på lidt hjælp


Spoo


*Horses are like potatochips, you just can´t have one!!!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 det skal jeg ikke kunne sige, men
Forfatter: 
Dato:  17-03-2007 18:10

Syntes du ikke det var godt :)?


Behandel altid hesten med respekt
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  17-03-2007 19:15

Hej!


Nu fik jeg ikke set det da de viste det med Geden, men jeg så da det med Piaffen.


Og der lagde han pisken på hesten bagben og gav den en lyd kommando samtidig. Så snart den løftede roste han og trak pisken væk, som belønning. Efter det så begyndte han at øve at den kunne løfte benet ved blot lydkommandoen.


Sådan lige i korte træk.


Hjalp det overhovedet noget?


Vil lige sige at jeg fandt det yderst interessant, og mig og Delight er gået igang med at øve med de spanske skridt *S*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mangler stadig hjælp
Forfatter: 
Dato:  17-03-2007 21:46

Hej


Jo, jeg syntes også det var godt, men efterlyser stadig, hvordan de 2 øvelser er anderledes udført, da jeg ikke vil til at lave noget "@!#$".


MiniNiller: Jo, sådan opfattede jeg også øvelsen, men kan ikke lige finde ud af de 2 øvelser´s forskellighed. Jeg vil også bruge det til at forbedre gangen med (og piaff/ passage) Men tør ikke lige pt. da jeg også skal bruge "ged på en bjergtop" til trailertræning, og det vil være synd at hun lære forkerte signaler til at starte med og så bagefter skal til at lære det om igen.


Håber forsat på hjælp'


MVH Spoo


*Horses are like potatochips, you just can´t have one!!!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 bjergtop
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 08:31

Jeg kan ikke huske hvordan hun gjorde til bjerggeden, da jeg vidst nok blev forstyrret på det tidspunkt. Men da det var Ute som lavede den, og ham fyren som viste det andet, er det ikke sikkert du kunne SE forskel.


Piaffen handler om at give et dask, provokere hesten til at løfte benet op som til at gå frem, og så må den gerne sætte det igen. Pisken fjernes så snart den løfter.


Utes hest havde lært at stå stille uanset hvordan man ellers bøvlede med den, stopkommandoen var ligesom "over" de andre. Derfor kunne hun bede den STÅ og derefter flytte de enkelte ben frem og tilbage som hun havde lyst ved at HOLDE pisken på benet og bruge den som en pegepind til at føre benet hen i en anden position, signalet til at stille hoven igen er så at hun slipper.


Den ene er altså en dynamisk benaktion, den anden en stille og rolig omplacering af benene.


Håber det var forståeligt.


Man skal nok ikke træne begge dele på en gang, så bliver krikken forvirret.


:Pia



baroksadel "branderupkopi" sælges.


Ny HdR Lexus dressur, 16½", bred bom, dybt sæde, kort model, sælges billigt


billig salt/gødningsspreder købes til trepunktsophæng (Sjælland)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider