Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hjælp min hest "SMEDER"
Forfatter: 
Dato:  20-12-2000 09:14
Min hest "smeder" meget, de vil sige at, den træder bagsko op i forsko,men det er kun når den skritter for løse tøjler. (det larmer utroligt meget)
jeg har ikke bemærket at den har skadet sig på forhoven, men er der noget jeg kan gøre for at det ikke sker???

hvad er grunden til at en hest "smeder" ?????
0
0
Svar på denne tråd

RE: hjælp min hest "SMEDER"
Forfatter: 
Dato:  20-12-2000 09:20
Hejsa

Du kan bruge klokker hvis din hest smeder, min begyndte pludselig på det, så jeg sagde det til smeden og han rettede det så lidt efter lidt. Nu gør hun det ikke mere.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-12-2000 09:22
Hej Dorthe!

Det er ret almindeligt at nogle heste smeder i skridt. Faktisk er det jo et positivt tegn på at hesten "træder ind under sig". For at den ikke skal skade sig selv, kan man putte klokker på forbenene. Jeg prøvede det på min eks-pony, og udover at den ikke trådte sig i ballen, så blev den mere opmærksom på at flytte forbenene en brøkdel af et sekund hurtigere. Dermed træder den jo stadig ind under sig men flytter bare forbenene lidt hurtigere.
Håber det kan hjælpe dig og din hest....

MVH. Pia
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-12-2000 10:09
Gør den det altid ? Eller er det kun når den er langtået ? Har den (for) store forsko ?
Prøv at snakke lidt med smeden, det kan være at han har et par forslag.

Hilsen
Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-12-2000 10:31
Til charlotte
nu du siger det med ,om han gør det altid, der lå jeg mærke til igår da jeg red ham at der faktisk ikke var noget, og han har jo lige haft smed, så det er nok mest når han er blevet for langtået.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-12-2000 10:55
Jamen så har du jo løsningen :o)
Julehilsen
Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-12-2000 14:12
Hej
Min forrige hest smedede også meget på et tidspunkt. Jeg begrænsede skader ved at bruge klokker, men grunden til han gjorde det var at han lå på forparten, og derfor ikke var hurtig nok til at løfte forhovene
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-01-2001 21:58
Klokker hjælper ikke til at de ikke smeder, men så de ikke træder sig selv bagi...

Du kan få smeden til at ordne "problemet", han kan runde baghovene, så din hest ikke smeder. Vi har selv en hest på rideskolen med samme "problem" og han er skoet lidt anderledes (mere rund fortil) på bagbenene for at afhjælpe det...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider