Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 ideer til ballanceøvelser uden hest
Forfatter: 
Dato:  18-02-2007 22:34

Jeg skal snart igang med at ride igen efter en længere pause. Men jeg kunne imidlertid godt tænke mig at træne min balance lidt inden jeg starter, da det ikke er verdens roligste hest jeg skal ride på.

Jeg kan kun finde balance øvelser til hest, men den mulighed har jeg ikke pt. og tænkte at der også må være noget man kan gøre uden hest? Ved selvfølgelig godt at det ikke erstatter balanceøvelser til hest, men er også kun tænkt som en slags fortræning :-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 gymnastikbold
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 00:04

Nu ved jeg ikke hvor høj du er, jeg er 180 og bruger en bold på 85cm i diameter.

Op og sidde på den i stolesæde og holde balancen. Fødderne må ikke røre jorden.

Pas på med at bolden ikke er for lille.


Når du er blevet rigtig god til at sidde på bolden og holde balancen få en ven til at spille bold med dig imens. Dvs sæt dig på bolden find din balance og kast så fx en fodbold frem og tilbage.


Når du så er rigtig god kan du begynde at knæle på bolden imens du holder balancen. Jo bedre du blive desto mere kan du rejse dig op så lårene bliver strakt.

Det kræver ret meget af benmusklerne.

Hvis det overhovedet ikke giver mening, kan jeg lige tage nogle billeder af øvelserne i morgen.


Men rigtig god balance og muskeltræning.




Hilsen LeneJ

0
0
Svar på denne tråd
 
 gymnastikbold
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 02:21
Kan også kun anbefale gymnastikbold

Nu den lykkelige ejer af verdens smukkeste fjordhest!

0
0
Svar på denne tråd
 
 dans dans dans
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 09:22
Ja gymnastikbolden er rigtig god, men dans er også rigtig effektiv, der får du ikke kun balance, men også kordination!
Sæt fed musik på, gerne med lidt gang i, og så igang med at danse lige det, DU finder på!
God fornøjelse!

If you are a real rider then ride an outsider!
©***Elsker min Otto!***©

0
0
Svar på denne tråd
 
 tusind tak
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 13:55
Tusind tak for jeres svar, jeg vil straks gå på udkik efter en bold :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 balancebræt
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 14:53

Du kan også få sådan en plade med en halv bold under som man kan stå på. det hjælper også godt på balancen.

Man kan evt. selv lave noget der minder om det ved at tage et rør (diameter på ca. 10-15 cm og længde på 30-40 cm) og ligge en plade over (ca. 30-40 x 50-60 cm).


Det er rigtig god træning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lukke øjnene
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 22:47
Hvis du blot lukker øjnene, vil du mærke at selv det at stå på et ben er en udfordring, så med lukkede øjne er det kun fantasien der sætter grænser for hvilke øvelser der styrker din balance markant!

Hilsen Thilde
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider