Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Forskel på ben beskyttelse???
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 10:45

Hej alle

Sad lige og undrede mig lidt over en ting? det lyder måske lidt mærkeligt, men får jo kun svar ved at spørge ...

Beskytter en Springgamache senerne lige så meget som en Dressurgamache??

ved godt at en spring gamache ikke beskytter koderne, men alligevel?

min gamle hest havde dårlige ben, og derfor red vi med gamacher og det var springgamacher jeg red med.

men beskytter de lige meget, altså senerne, eller har det intet formål at ride med springgamacher i dressur/terræng ??

håber nogle kan hjælpe mig lidt...

Mvh Signe med sin Ronja og Fønix

Besøg vores hjemmeside: www.team-klik.dk

Vi er med i Team Clickers, Et klikker show med stil
Kontakt os på vores hjemmeside www.TeamClickers.dk

0
0
Svar på denne tråd

beskytter senerne
Forfatter: 
Dato:  03-02-2007 10:01

Nu ved jeg ikke hvad du mener med beskytter. men der har ikke kunnet føres nogle beviser for at gamascher støtter sener og led, ej heller bandager. De tager af for slag og der vil jeg mene at springgamaschen er lang mere effektiv end dressurgamaschen til at beskytte bøjesenen.

Med venstre hånd
Line og Calano

Sød juniorhest sælges:

www.heste-nettet.dk/lo...st/119731/

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

Enig!!
Forfatter: 
Dato:  03-02-2007 18:54

Med Line, jeg spurgte for to uger siden min dyrlæge om hun nogensinde har set det skulle hjælpe noget, og det afkræftede hun totalt, bortset fra det med slag.

Hun sagde noget i retningen af at 200g (ved ik præcist hvor meget de vejer) stof ikke kan aflaste de flere hunrede kg hesten vejer.

Personligt vil jeg mene at de må være mere hindrende end hjælpsomme - det er jo sværre at bevæge sig med feks. knæbeskyttere.. Bare en tanke..

Hvad siger I andre?

Mvh Nat

Team Tjørnholm/Fleur Chéri
0
0
Svar på denne tråd

Også enig
Forfatter: 
Dato:  04-02-2007 16:43
Jeg rider ikke med noget på benene, netop fordi min dyrlæge siger som Natachas.

Kan finde på at bruge dem til ungheste, når de skal lære sidebevægelser, fordi det kan være forstyrrende for indlæringen hvis de slår benene når de er ved at lære noget. Men når de bliver ældre synes jeg de bør kunne styre deres ben nok til, at de ikke går og slår sig.

I springning er det o en anden sag, der ville jeg altid bruge springgamascher pga. risikoen for slag.
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift. (:
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 19:52
Jeg tror heller ikke på det støtter jeg bruger personligt strygere til hendes bagben da hun har det med at gå og slå dem sammen . også har jeg spring gemacher på hendes forben ved længere skovture og springning . eller når hun skal lærer noget i dressur .

Mille dd:

Snart med 3 heste :D

- Nougat <3

- Unique Kørup <3

- Føllebølle?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider