Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hjælp Til Springning :)
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 19:27

Hej alle sammen.


Min helpart-DRESSUR hest og jeg er begyndt at lægge os ud i noget springning. Vi sprang bl.a sidste torsdag, fik lidt hjælp af min veninde. Dét gik faktisk super fint (y)

Hun har ikke ligefrem overdrevet talent for springning, men Mouscha nyder dét og kan da sagtens..


Det var over 3 år siden jeg sidst havde sprunget, dejligt at komme igang igen..


Hun må dog ikke springe så højt grundet tidligere skade på forben. Men har fået tilladse fra ejeren - naturligvis - til at tage nogle gode små spring, nogle gange til afveksling.. :)


Well, mit spørgsmål er nu:

Det jo ikke altid højden det kommer an på. Vi må ikke springe hele banerne, grundet svingene og hjørnerne - så plejer bar at stille et enkelt spring op (sidst brugte vi to cavalettis).


Nu når vi ikke springer så højt - hvad kan man ellers lave af springning? Så jeg og hesten lærer noget, så det sjovt og udfordene end bar at springe over nogle cavalettis hele tiden - rundt og rundt. Det for ens og for kedeligt.


Sidst lavede vi lille dobbelsspring, så enkelt spring og med en travbom foran. Det gik faktisk fint.

Er der ellers andre ting man kan lave med generalt bar én eller to spring?


Næste gang springer vi nok med bomme og støtter - i stedet for cavalettis.





Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.


^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<

0
0
Svar på denne tråd
 
 spring
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 07:54
Hvis hesten ikke må springe serligt højt så kunne du måske endre banen, sette nogen udfordringer op som at gå på ujevn jord op og ned og så have et spring efter det, finde en spand mellem 2 spring (ride uden om) og så gøre det sverer ved at sette flere spande,og måske prøve et spring over en lyserød pind eller klippe nogen små figurer ud og sette på pinden.. så du ser om hesten bliver bange eller ej?

Mvh Mette
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen dog.
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 12:07

God idé :)


Måske sætte nogle kegler og sådan op foran. Fin idé - tak.


Hun må dog ikke springe baner og ikke gå på ujævn jord for at kunne springe - det belaster benene.

Desuden, springer vi pt i ridehuset :)


- Tak for dit forslag.



Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.


^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<

0
0
Svar på denne tråd
 
 asdfghjklælkjhgf
Forfatter: 
Dato:  04-02-2007 21:22

Undervisning Tilbydes

ring: 2960 4620


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo tak du..
Forfatter: 
Dato:  04-02-2007 21:49

Jeg FÅR allerede undervisning hvis du en gang prøver at læse


Hun hjælper mig med stil og det hele - men stadig når jeg IKKE får undervisning, vil jeg gerne lave ander ting end bar at springe ét spring hele tiden. Sådan nogle forskellige ting - som Mette nævnet med kegler foran springet osv.



Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.


^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<

0
0
Svar på denne tråd
 
 fvgbnmjk
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 20:57

en hest burde springe en gang til to om ugen tror du så ikke det bliver for meget specielt hvis den ikk må lave særlig meget.


Du behøver ikke at rulle øjne, vær glad for vi gider hjælpe dig!


Knusser :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hawar ...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 21:51

Jeg springer altså kun én gang om månenden.

Nogle gange 2 gange om månenden og dén ene af gangene er hvor jeg selv springer. Får kun undervisning én gang om månenden af min veninde. Som jeg skrev - så springer jeg nogen gange selv - så springer hende MAX 2 gange om månenden.


Hun har dårligt ben grundet tidl. skade og så dum er jeg heller ikke at sprigne hende flere gange om ugen. Og overhovedet ikke mange flere end 2 gange om månenden og nogle gange færrer :)

Desuden er det kun meget små spring vi som sagt springer, ikke hele baner, sving og vendinger. Kun énkelt spring - og det tit kun små cavalettis :)



Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.


^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider