|
|
| Stævneplan - gør I det? |
|
|
er det noget I gør jer i? Altså planlægger et godt stykke frem i tiden med hvilke stævner I skal starte? Sidder jo her og er ved at danne mig et overblik over, hvor jeg gerne ville starte, men at lave en decideret stævneplan tror jeg bliver lidt svært. Jeg kan jo ikke sige pt. om vi er klar til et C stævne allerede om 3 mdr. eller om vi først er klar til et C stævne den sidste måned i året, hvis vi da når så langt. Hvad plejer I at gøre? Lave en plan for resten af året, finde en masse muligheder frem og så vælger ud fra det, eller gør I noget helt tredje? Nogle vælger jo også ud fra hvilket stævne det er, altså der vælges nogen fra. Hvad baserer I på det? Er det hvordan stævnerne er, hvordan banerne er eller noget andet?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
jeg har skrevet i kalenderen hvornår der er stævne i de forskellige klubber i mit distrikt (kun klub stævner) og så ser jeg, når sidste tilmelding nærmer sig, hvad jeg er klar til at starte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stævnekalender |
| Forfatter:  |
Tine Vejlstrup |
| Dato:  |
29-01-2007 22:36 |
|
Jeg har lavet stævnekalender for resten af 2007.. Den bliver nok rettet lidt i, men i det store hele er mit år planlagt 
MVH Tine Vejlstrup og Markildegårdens First Class - Det er de SMÅ ting der gør forskellen
Springundervisning tilbydes, se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stævneplan |
|
|
Jeg planlægger normalt ikke mere end 2 måneder frem i tiden. Netop fordi man, som du er inde på, ikke ved hvor langt man er nået om fx 3-4 måneder. Lige nu har jeg styr på, hvilke stævner jeg skal ride til og med marts - og så er der da nogle stævner jeg regner med at ride, men hvor jeg måske ikke ved præcis hvilke det bliver... Og hvad klasser det er ved jeg for det meste først når jeg melder til. Hvilke stævner jeg vælger afhænger meget af, hvor det er henne. Nogle klubber holder bare bedre stævner end andre, sådan er det. Det kan være faciliteterne, banebygger, hvordan sekretariatet fungerer og den slags, der afgør det. Jeg vil fx hellere køre 1 time til et sted, hvor der er styr på det hele, end et kvarter til et sted med dårlige forhold...
Wildly Lider af "Paranormal Noia" - og er medlem af AWR
Candyfloss forever!
Fighting for peace is like fucking for virginity
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spring er |
|
|
planlagt nogenlunde året ud, men ikke hvilke klasser, mange af dem er jo heller ikke kommet på endnu. Dressuren er ikke planlagt, for det kommer igen an på probertionernes indhold, samt evt. udklasning, og dette kendes jo ikke på forhånd. Dog skal den yngste starte øresundscup som strækker sig fra marts til november, så de weekender er planlagte.
Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre og Jeg er SUPER stolt over mine 2 piger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg planlægger |
|
|
også stort set hele året når propositionerne kommer først på året, der kan selvfølgelig komme ændringer. men de store rammer for året bliver lagt i fab- mar. Jeg syntes også det giver et godt overblik over hvornår man skal nå de forskellige "milepæle" i årets løb. Gitte
Medlem af DÅHM.... Jeg rider stævner, og jeg kan lide det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg planlægger nogle stævner |
|
|
Jeg kigger altid på stævneplanen for hele året når jeg starter. ser på hvilke lands og elitestævner jeg skal ride i år. eventuelt om jeg skal ride nogle CSI* eller CSI**. Disse stævner afgør så hvad jeg ellers rider. for hesten kan ikke være i form 365 dage i året. man er nødt til at sætte den op til de store stævner. og for at gøre det skal man vide det et par måneder i forvejen at det er der man skal ride. Således ved jeg hvilke landsstævner jeg skal ride helt frem til juni måned. c-stævnerne kommer på hen ad vejen, for at sætte hesten op til de større stævner. I juli holder de stævnefri, for så at skulle igang igen, så de kan gå med til DM for hold i september.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad så |
|
|
når man pt rider klubplan, men har en idé om, at der skal startes et C stævne inden årets udgang, ville det så være dumt at planlægge, at man inden årets udgang startede et C stævne?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, da... |
|
|
Det er jo et mål du sætter dig... Så kan du jo gå ind og kigge på rideforbundet og se hvilke stævner du gerne vil starte hvor. Der er jo nogen steder der er bedre at starte end andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla .. overskrift ? |
|
|
Jeg har faktisk lagt planer for det næste halve år - sådan gør vi det normalt. Det plejer at fungere fint. Jeg plejer at starte, og se hvordan det går. For mig er det da træls, hvis hesten ikke er helt 100% klar, men i dressuren dør man jo ikke af, at lave en overgang lidt tidligere, eller ride en volte lidt større for at skåne hesten/give den mere plads, så programmet ikke er så krævende for den. Pointen med, at den skal ud og starte er jo mest, at den skal se noget - ikke at slæbe rosetter. Så sent som i efteråret skulle den gå sin første La 14 3 uger efter tilbagetrædninger var påbegyndt, med stor ståhej og dét brød damen sig bestemt ikke om, så vi var nødt til at vælge en langsommere og mere tålmodig løsning - og på dagen var resultatet da heller ikke godt, men den trådte et par skridt baglæns, og stressede ikke, og resten af programmet var okay i orden. Her i år, melder vi også til flere af stævnerne samtidig. Sagen er jo, at i de lave La'er, hvor musse og jeg pt er kommet til, er der også en masse allroundryttere og ryttere med yngre heste (altså, der er af og til "run" på de klasser, da det jo ikke er så svært at nå dertil, hvorfor flere nok, ja, når dertil=flere starter), der starter deres heste i. Og hvis man så får et enkelt point i årets første start, måske bare en enkelt grøn roset, kan det faktisk godt være svært at finde andre steder at starte - en del klubber forfordeler nemlig ekvipagerne med færrest point.. Og når man starter de samme klasser, som der normalt er mange heste i med ingen eller få point, ja så kan det være svært at komme til start (hvis man da, som jeg, har steder, hvor man foretrækker at starte ). Så for at kunne starte "yndlingsstederne", ja så melder vi til nu her, når vi kan - inden vi starter alt for meget. Af og til får den så også lov til at rende et par D-stævner, og der er det meningen, at den skal prøve kræfter med La3'en osv., når den er helt klar til det. Det er dog mere impuls-starter - når den føles god/klar, så melder vi til  Nu rider vi heller ikke så mange stævner, da vi i stedet fokuserer en del på træning og videreuddannelse af dyret, og derfor er det selvfølgelig lettere at planlægge, end de ryttere, der starter hele tiden og så igen.
- Datja Michellino'er kan og vil! TANZ ♡ min dygtige lille dressurbasse (: hvor der er vilje, er der en vej
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt Carina |
|
|
Så jeg ville sagtens kunne sætte mig det mål, at vi skal starte et C stævne inden årets slutning. Hvis udviklingen fortsætter som hidtil, så burde det ikke være et problem, at han rendte en LB (og måske en LA) til et C stævne  Tak fordi I ville dele jeres planer med mig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det tror jeg... |
|
|
Sagtens at du kan.
Han er jo rigtig velredet, så det burde ikke være et problem for jer. Så kan det jo være at vi bliver konkurrenter. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fnis det |
|
|
gør vi jo nok på et eller andet tidspunkt  og tak for rosen, det varmer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sacha. |
|
|
Du kan tro vi planlægger  både med mål og aktuelle stævner. Jeg er jo nærmest ved at udvikle et stævne planlægnings software  Vi ses kh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla |
|
|
det MÅ jeg altså se. Regnede faktisk også med at kunne få nogle fif af dig  Kh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hvor finder I dem? |
|
|
Hvor finder I ud af, hvor der er stævner hvornår? Jeg har søgt på Infosport, men der er ikke mange informationer om D-stævner på Fyn... Jeg kunne nemlig godt tænke mig at finde ud af, om jeg skal til et par stævner i løbet af i år 
Med venlig hilsen Mette Cassøe Christiansen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| D-stævner |
|
|
Når det er D-stævner, tror jeg du får bedre held ved at kigge på distriktes hjemmeside: arkiv.hesteinfo.dk/d7/. Der er en stævnekalender også for D-stævner 
To try and fail is at least to learn. To fail to try is to suffer the loss of what might have been. - Benjamin Franklin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for det |
|
|
Tak for det, Line! Og nu kan jeg så svare på spørgsmålet - ja, jeg skal lægge stævneplaner 
Med venlig hilsen Mette Cassøe Christiansen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Daav... |
| Forfatter:  |
C.Jessen(StarBoy) |
| Dato:  |
04-02-2007 08:27 |
|
Ja, jeg planlægger som regel 4-5 måneder frem Det er praktisk og rart at vide, hvornår der er det og det, så man ikke lige pludselig skal noget andet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Apropro |
|
|
Apropro planlægning.. Er der nogle fra distrikt 10 herinde, som ved, hvor oversigten for Udvidede klubstævner kan findes? De er nemlig ikke lagt op på hjemmesiden endnu, og infosport.dk er ikke til nogen hjælp.. Er der nogen derude som ved noget?
Hilsen Simone aka. lykkelig hesteejer © Garcon © - den smukke vidunderhyp! (Den smukke vidunderhyp!)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ### |
| Forfatter:  |
Maria Madsen |
| Dato:  |
06-02-2007 17:55 |
|
Jeg holder bare øjne og øre åbne for hvad jeg vil starte og så deltager jeg i de stævner jeg vil, inegn planer overhoved. det synes jeg er nemmes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|