ikke som du skriver, men du skal passe på med at forcere.
Pessoaen er en genial hjælpetøjle, som på de fleste heste fungere genialt.
Men den tager altså også fat.
en del af de heste jeg har genoptrænet med netop pessoaen (det har været alt fra ben til ryg problemer), har ikke kunnet tåle særlig meget træning i starten. Det har været 10-15 min også en god lang lang lang træk tur bagefter.
Det svarer lidt til at man sidder derhjemme og beslutter sig til at tage til en pump time i det lokale fittness center(altså en aerobic time med styrketræning). Man kan ikke tåle en hel time de første gange, uden at man er helt smadret dagen efter. -Og ved heste skal man passe lidt på, da de ikke har den samme intelligens som os, men passer på hvor de har ondt=tilbage ti start.
Du kan risikere at det ikke fungere på din hest. Nogle heste, kan ikke tage at blive pakket sammen, nogle lærer det han af vejen, andre stiver sig så meget, at det går galt.
Så husk at være super opmærksom på dette. Har desværre oplevet mange der har taget det som ulydighed, og derefter givet pessoa systemet skylden for, at hesten rent faktisk er blevet værre.
Held og lykke med genoptræningen.
Kender jeg Rikke ret, har du sikkert fået nogle udstrækningsøvelser. Husk at lave dem, de gør underværker!