Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

BALANCE??
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 20:51

Jeg er lige begyndt at ride igen efter flere års pause. Troede egnetlig ikke der var de store problemer i at besgynde igen, men men ...Hvordan får jeg styr på min balance på hesten? Kan uden overdrivelse ikke sidde på min hest uden sadel på, jeg er så tæt på at falde af bare han går fremad i skridt!! Er der nogen herinde det har gode råd til balance træning?? er sikker på at det også vil være meget nyttig for min alm. ridning med en meget bedre balance, jeg må jo virkelig føles som en sæk kartofler at have på ryggen!!

0
0
Svar på denne tråd

Balance
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 21:22

Noget af det bedste er, hvis du kan få en (evt. din underviser, hvis du har sådan en) til at tage dig i longe.

På den måde skal du ikke koncentrere dig om at styre hesten, men kan nøjes med at bruge energi på at sidde rigtigt.

Det er altid godt at bruge øvelser som hænderne ud til siden, svinge med armene, ned og røre tæerne (gerne på modsatte side) osv.

Alle øvelserne kan laves med og uden bøjler/sadel og i skridt, trav og galop -alt efter hvad man er klar til

Det kan også være en god øvelse, at prøve f.eks at skrælle og spise en banan mens man traver rundt i longe. Så tænker man ikke så meget over hvordan man sidder, men mere og at få skrællet bananen og så slapper man bedre af og komer dermed til at sidde bedre i sadlen. Dette kan selvfølgelig også laves i alle gangarter.

Derudover kan jeg også anbefale legene fra ponygames. Det er super godt at øve både slalom, balancegang (på spande eller f.eks. en bom) og de forskellige lege hvor man skal strække sig for f.eks. at nå noget der står på en lav tønde og flytte det op på noget der står højt (det kan også være en holder til en springstøtte der skal flyttes fra en støtte til en anden osv.).

Du kan også træne din ballance hjemme på f.eks. en stor bold og hvad der ellers findes af sådan noget...

0
0
Svar på denne tråd

super er det
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 22:05
du kan købe et rundt bræt i nogle sports forretninger m en halv bold limet på den ene side. den har du derhjemme og stiger op på og træner din balance når som helst du har tid, kan også bruges foran tv. at sejle kajak er også super træning eller hvad med bare at sidde på et bræt hævet over jorden m lukkede øjne. de store gym bolde er også gode. og så når du har mere mod kan du jo gå til øvelserne på hesten. rigtig god ide med at få en til at tage hesten for dig i longe eller træktov, og prøv så at lukke dine øjne det giver dig en bedre fornemmelse for hvordan du selv sidder.

the soul would have no rainbow, if the eyes had no tears
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider