Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

genoptræning
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 09:20

Min lille hyp har nu stået stille sammenlagt omkring 5 uger, først pga. manglende smed, derefter pga. en hævet kode som følge af et sår. Nu er hun langt om længe hverken halt, hævet eller varm mere. MEN hvad med genoptræning, hvordan ville i bære jer ad. Hun er 6 år og er redet i dressur op til LA1 før alle problemer. Vi var begyndt at ar brejde meget med samling og mere vægt på bagparten. Jeg håber der er nogen herinde der har et forslag til en fornuftig træningsplan til hende. Langt det meste af vores træning foregår indtil videre i terrænnet.

På forhånd tak

Cecilie og Belle

Knabstrupperhingsteføl til salg
0
0
Svar på denne tråd

genoptræning..
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 10:16

Min tidligere fuldbold stor også stille i en lang periode. jeg fin anbefalet af en meget dyrtig rytter, at jeg skulle starte MEGET stille op pga. haltheden ikke skulle bryde op igen. derfor gjorde jeg det;

• første 3 dage 10-15min skridt
  • næste 3 dage 20-30 min skridt
  • næste 4 dagne varme godt om i skridt for lange tøjler i 10min, derefter trave i 5-10min, hvor jeg langsomt begyndte at tage hende i holdning. derefter skridte af i 10 min. (det er VIGTIGT at skridte den ordentligt af efter skade..!!!
  • næste 4 dage tappe stille og roligt op i traven.

derefter kunne jeg stille og roligt komme op på mit plan igen, det er virkrlig vigtigt at starte stille for at undgå et tilbage fald...

håber du kan bruge det til noget!? det hjalp i hvert fald min meget at gøre det på den måde, så hun kunne følge med muskelmæssigt osv.

Mvh Signe-Mie

- Med den over-skønne Ronja (du er elsket).

Besøg vores hjemmeside på: www.team-klik.dk
*KLikkertræning*

- klik dig til et godt forhold med din hest

0
0
Svar på denne tråd

hej har et forslag
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 14:20

jeg læste for et par dag siden her inde på hestenettet et genoptrænings program for heste der havde stået stille i 5-6 uger

nu kan jeg ikke huske det i detaljer, men man starter i skridt i en uges tid. her er det vigtigt at vælge et lidt hård underlag for at styrke sener i benene, en tung ridebane må endelig ikke benyttes. så hvis du har mulighed for at komme ud på et jævnt terræn som grussti eller lign. er det den bedste beskrivelse. skal se om jeg kan finde det der program igen.

hilsen Mai-britt

Rigtige hestepiger kender ikke til slid og slæb det hele er ren fornøjelse

0
0
Svar på denne tråd

Hun er
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 10:37
fuld af energi og vil bare igang, men jeg har valgt at begynde at skridte langs vejene. Jeg skridter ca. halv time og hun er vældig fornøjet. Tusind tak for jeres svar.

Knabstrupperhingsteføl til salg
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider