Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Trav tips
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 20:42

Hej

Jeg har fået en vallak hjem der har de klassiske fejl redet med meget smal sadel osv. Så han har ingen muskler i ryg og har meget svært ved at bære sig..

Jeg skridter og han søger fint ned, rider i højt græs bakker og i let sæde så han kan få ryggen fri...

Tænker jeg gør det samme i trav prøvede 20 m i trav i dag og det gik ok

Han vil dog gerne sænke ryggen osv.

Har skiftet bid da han havede 2 grimme sår i munden og sadel med dejlig plads til ryggen...

Men er der nogen der har prøvet det samme og har gode råd el. andet kunne jeg da godt bruge nogen ideer`?

Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen

Nordsjælland

Kátur&Brúsi
Samt
Smukke Ganger
0
0
Svar på denne tråd

et par tips..
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 00:48

lad hesten ponyen søge ned, ind, godt frem, og indunder sig bag til.. rid letridning... det giver det maximale udbytte af rygmuskel-bygning...

Husk at rid den engang imellem for lange tøjler så den også kommer til at slappe af, og ikk syrer til. så vil den også arbejde mere for dig...

jeg har også haft gode erfaringer med at longere:

læg en longegjord på ikke stramt, kun til at skulle holde en chambon..

læg en chambon (elasik) på ikke for stramt og ikke for løst, den skal sidde sådan at når hesten søger ned og ind fortil "slasker" den let.

longer derefter alt efter hvor meget den kan klare..

Husk igen at tage den af og gå en omgang ind imellem så den ikke syrer..

Hvis den pludselig går meget imod (altså hvis den ellers har gået rigtig pænt et stykke tid forinden), kan det meget vel være at den siger til dig at den ikke kan klare mere for nu, det skal accepteres, da den så næste gang vil stole på at du lytter til den når den siger stop...

grunden til at det skal være en longegjord er at så kan dn arbejde med sine muskler helt ubesværet.

Håber jeg kune hjælpe lidt...

Team Luxus

0
0
Svar på denne tråd

dejlige heste
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 00:52
kiggede lige ind på din præs. hvor er det dog nogle skønne hyppere du har dig...

Team Luxus

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 09:31

det er også derfor vi starter med at skridte så meget og han får også løse tøjler...

Hvis nogen har flere tips og ideer så bare kom med dem...

Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen
Nordhus
Midt Jylland
Fridmar&Brúsi
Samt
Smukke Ganger
Rúm&Narnia

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 13:17

Så absolut ikke bruge en elestik chambon, da de (ud over meget andet grimt) giver hesten en tendens til at hænge på bidet.. hvis den skal longeres med noget ville jeg vælge en fast chambon..

Hilsen Signe :-)

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider