heej, vi har en Hoppe med stort H, når vi skal have hende i trailer spasser hun helt ud, pigerne i stalden siger at hun ikke er bange men stædig, så er der nogen der kender nogen mennesker der er ekspert i sådan noget?
kender godt de heste som har problemer med trailer læsning...min egen har haft lidt problemer med det... så fik jeg hjælp af en som havde forstand på horsemanship og du kan tro det hjalp...nu kan jeg stå på siden af traileren og pege op i den og min hest går stille og roligt der op...
problemet med trailer er ikke at hesten er bange for den men oftes at den tvivler lidt på en som leder... det kan være små ting hist og her der gør at den tvivler og derfor ikke går op...
Det er muligt den ser stædig ud, men når det kommer til stykket nægter den nok fordi den er bange...men få fingrene i en horsemanship-ekspert - det plejer at hjælpe
Da den hest jeg havde i ridning skulle rejse igen ville han heller ikke op i traileren. Ikke fordi han virkede skrækslagen eller opførte sig helt tosset. Men han ville ikke gå i traileren når man kunne komme udenom. Men med to longeliner bagved og krydse dem, så gik han lige op.