Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Den fortvivlede mor
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 21:16

Min Datter på 7 år, fik en pony for ca. 2/3 måneder siden.

I starten red hun lidt på marken, kun i skridt og trav da hun har haft nogle dårlige oplevelser. Nu har hun hende kun med på rideskolen, en gang om ugen. Det går godt den første halve time,

men så slår hun med hovedet og skraber med forbenet.

Jeg syndtes at nakken ( altså hele vejen over manen ) er meget hård. Er der måske nogen der ved om det kan være det der gør hende irreteret, og hvad man gør ved det.

PS: jeg vil bare så gerne, at hun bliver glad for sin hest

og får mange gode oplevelser.

MVH. LOTTE.

0
0
Svar på denne tråd

Ang. ponyen.
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 21:19

Ang. manen/nakken - er du sikker på det ikke bare er god gang muskelmassage, af evt. korrekttrænet muskler i halsen :)

Når den skraber, kaster med hovedet osv - kan det vær fordi den løber om hjørner med hende ELLER/OG keder sig..

// Mvh. Sandra

Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Hvil I Fred Kristine <3' - Vil altid huske dig..

0
0
Svar på denne tråd

Måske en ide
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 21:58

jeg ved at der skal være et parelli kursus for børn og på dansk i DK her i nov. der er mulighed for din datter kan deltage med sin hest og få et godt partnerskab med den, dette sker gennem viden omkring hestens naturlige sprog. Min datter er ret glad for at træne med det og har fået en super viden omkring heste på den måde.Som tilskuer læres der også en masse, så hvis det bliver for besværligt at læsse og køre er det også en mulighed.

Her er link:

www.parelli.ch/denmark...php?id=245

Du kan sådan i korte træk læse om hvad det er her:

www.patparelli.dk/inde...e7lege.htm

Persoligt har jeg stor glæde af deres viden og selv om jeg har arbejdet med heste i mange år, har jeg lært en masse.

Vh Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Ang. Pony
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 22:28

Hej

Det lyder for mig som om ponyen er tyk? kan det passe?, hvis de er hårde i manen fra nakken og et godt stykke op, nærmest som en fedt kam, kan det være fordi den er for tyk, og virkelig trænger til at komme på kur hurtigst muligt.

Ofte, når heste har en fedtkam, kan næste skridt være en forfangenhed.

Men det er jo ret svært at sige når man ikke ser hesten.

MVH Spoo

*Horses are like potatochips, you just can´t have one!!!*

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror at det bedste for jer...
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 22:49

... ville være, hvis I kunne finde en lidt større, og lidt mere erfaren pige til at hjælpe jer.

Jeg gætter på, at du ikke selv rider? - og at du måske ikke er så hulens erfaren udi hesteriets verden?

I så fald vil det være dobbelt godt at finde en pige. Èn der kan hjælpe med at få "gennemredet" hesten og måske hjælpe lidt med opdragelsen - en 7 års pige kan ikke klare den sag alene.

Måske kan de hjælpe jer på rideskolen? Det kan jo godt være de kender en sød pige, der gerne vil være sammen med hestene, men som ikke har en selv.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

for mig lyder det som om
Forfatter: 
Dato:  20-09-2006 06:59

at ponyen er for tyk og har en fast tyk fedt kam på nakken/hals. Når så der forlanges lidt mere af den, end kun en hygge tur på marken i sløvt tempo, ja så bliver ponyen forpustet af sin overvægt og manglende kondi.

at slå med hovedet og skrabe i jorden, kan være en iritation fra ponyen side over at det kløer og den har svært ved at få luft grundet den manglende kondi.

få en dyrlæge ud og vurder om ponyen er for tyk og trænger til en meget stor ændring i sit foder.

IMC.
0
0
Svar på denne tråd

den fortvivlede mor
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 19:41

TAK for svarene.

Hun er nok ikke i kondi, efter som jeg kan mærke min datter

er lidt nervøs. så hun rider på en af rideskolens heste,

og så går det bare der ud af.

Det er nok godt at hun får nogle gode oplevelser.

Jeg rider godt nok selv, lidt skovture på min fredelige oldenborg. Måske jeg skulle sætte mig op og øve med ponyen ???

Jeg har bare ikke erfaring i at ride dressur og opdrage.

Men det kunne være jeg kunne sætte den lidt på plads.

For det kan en 7 årig jo ikke, og det har den da fundet ud af.

HÅBER DET BLIVER GODT. LOTTE

0
0
Svar på denne tråd

longe...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 20:00

Jeg synes du skal longere din datter på ponyen og evt. give den en løs chambon på så den ikke slår med hovedet og gør hende bange.

Jeg har undervist flere små piger og voksne uerfarne ryttere på den måde og det er gået udemærket. Når de blev fortrolige med ridningen har vi taget chambonen af, og de har kunnet ride videre uden problemer.

Når man er uerfaren er det vigtigst at føle sig tryg. Når man er tryg kan begynde at lære.

Camille

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider