Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hjælp, hun er ikke sig selv
Forfatter: 
Dato:  15-09-2006 20:35

Hej nu står jeg her og mangler hjælp igen.

Jeg har en dejlig hoppe som ellers plejer at tage de fleste ting meget roligt men da jeg så i dag skulle ride lidt på hende flippede hun rigtig ud, først ville hun ikke fanges, da jeg så ville sætte hende i galop bukkede hun flere gange efter hinanden, hvorefter hun stak af 3 gange. Altså på marken. der gad jeg så ikke det mere og red en tur på hende for at få hende til at slappe af, men hun slappede ikke af. når der kommer noget der skræmmer hende plejer hun at give et lille sæt også bare ellers stå og kigge på det, men i dag var hun ved at stejle hver gang der bare kom en lille fugl. rigtig unormalt..

Hvad kan det skyldes? , hun havde en anden sadel på i dag end hun ellers plejer at have, men den ligger rigtig godt på hende? kan det skyldes hun er begyndt at gå på fold med 2 heste mere? jeg er lidt på bar bund.

Ved godt det er svært for jer at svare? , men har i nogle idér til hvad det evt. kan være, hun har aldrig gjort sådan og har haft hende i et år..

Mvh Mille.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-09-2006 21:50

Lyder som en hest jeg kender. Hun kom på sommergræs med 2 nye heste.


Det blev hurtigt hendes flok, men det sjove er at selvom hun var førerhoppen i hendes gl. flok gav det aldrig problemer rent adfærdsmæssigt, men da hun kom i den nye flok flegnede hun fuldstændigt, når hun blev hentet ind fra folden.


Hun vrinskede og vrinskede og maste og teede sig og tog på vej og var totalt udenfor pædagogisk rækkevidde. Måske er det det der sker med din?



"For those who believe there is no explanation necessary and for those who disbelieve there is no explanation good enough!"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Garcon
Forfatter: 
Dato:  16-09-2006 10:17

har den sidste måneds tid gået på græs med 4 andre heste en kilometer fra stalden, vi trækker stadig derned og strigler, sadler op o.s.v. men det er tydeligt at han har ændret adfærd- han gennemlever sin anden ungdom og er belevt fører for den lille flok. Han er ellers en hest som bestemt ikke plejer at have nogen særlig rang, men det har han nu og han nyder det.. det har givet så meget selvtillid og det er skønt at se. Men men men en ting er at se ham nyde livet på marken, ligge og dase til langt op af morgenen osv. men når jeg tager ham ind og skal ride er han helt anderledes nu, han kalder og kalder og der er virkelig ikke særlig meget kontakt til øverste etage, hvilket kan gøre det lidt svært at arbejde med ham.

Min hest er vandt tili sommerhalvåret at gå sammen med o. 24 andre heste og deter tydeligt at ved at han er kommet i denne lille flok er der mere ro og tryghed og de er alle blevet frygtelig afhængige af hinanden.

Nu er Garcon heldigvis ikke en hest der tager magten og derfor kan jeg godt bære over med ham denne måneds tid og bare nyde at se ham have det supergodt og samle energi til den lange vinter, jeg ved at så snart han kommer tilbage og skal på stald igen så tager det af og vi kan arbejde videre.


Camilla og Garcon

- den lille hest med den store personlighed

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske er hun hestegal
Forfatter: 
Dato:  16-09-2006 10:54

Jeg har haft en hoppe i knap tre måneder uden at bemærke, at hun var hestegal. Så blev der ændret på boksene, og hun kom til at stå ved siden af en noget hingstet valak.


Nogle dage senere blev hun helt umulig, jeg kunne slet ikke komme i kontakt med hende, og hun var utrolig anspændt. Det startede mandag, og torsdag var hun bare så drønende hestegal.


Allerede fredag var hun til at snakke med, selv om hun stadig var hestegal.


Nu står de to heste ikke ved siden af hinanden, og jeg tror nok hun er hestegal igen, men uden de voldsomme ændringer i psyke.


BirteB

0
0
Svar på denne tråd
 
 rbehtrhnhrhhrrheherherher
Forfatter: 
Dato:  16-09-2006 17:40

Cheetah: jeg tror også det kan være sådan noget i den stil, men det er virkelig uderligt for hun plejer at være rigtig dejlig at arbejde med nu er hun bare slet ikke sig selv.



BirteB: Her kalder vi det hingste gal, hvis vi altså snakker om det samme :p , men hun er med føl så tror ikke det kan være det..


Men i skal have mange tak, jeg må se om det bare er en periode ..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Eller også
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 09:17

er det fordi at hun er i fol.


Min har termin 19. maj, og hun er helt umulig at ride på.


Hun ter sig fuldstændig som din.


Der er bare lang tid til hun skal fole, og jeg rider lidt ture, på banen er hun helt umulig.


På tur spænder hun også. springer til siden og bukker så jeg røg af.


Så måske du er lige s uheldig som mig


MVH Vibeke

Egeskovgård



0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er måske flokken?
Forfatter: 
Dato:  20-09-2006 08:47

Hej!


Jeg tror helt bestemt det er den nye fold og de nye kammerater der gør udslaget.


Min er lige så følsom for udskiftning af foldkammerater og kan sagtens være en del på tværs en uges tid eller mere.


Men er det bare flokken der gør det, så går det over igen...



Apaloosa - Where color meets quality!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 20:57

lyder lidt som min hoppe. ellers altid glad og sød og vrinskede når jeg kom og ku strigles uden noget på hvor som helst og blev bare hos mig og hyggede... MEN MEN så kom hun i fol og efter 3 måneder vendte hun bare bøtten 100 %, var sur og tvær gad ikke snakke, var nødt til at binde hende når hun sku strigles/ordnes i fare for ellers at få et fint tandsæt i ballen... og en bonus var så at hun sommetider fik en ide om noget MEGET FARLIGT feks græs skulle skræmme hende så meget så hun stak af med mig når hun blev trukket til/fra folden...

nu har hun fået det smukkeste lille hingsteføl og BANG så var hun sig selv igen...?? tror måske det har været hormoner da hun er ligeså flink som nogensinde før på trods af hun nu har en lille at kikke efter... har i hvert fald bestemt mig for hun ikke skal avles mere med men nu tages i ridning igen når den lille er vænnet fra...

ved ikke om du kan bruge det til noget men ville da lige fortælle alligevel...


FULDBLOD/TRAKHENER FOREVER ;o)
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 21:21

lyder lidt som min hoppe. ellers altid glad og sød og vrinskede når jeg kom og ku strigles uden noget på hvor som helst og blev bare hos mig og hyggede... MEN MEN så kom hun i fol og efter 3 måneder vendte hun bare bøtten 100 %, var sur og tvær gad ikke snakke, var nødt til at binde hende når hun sku strigles/ordnes i fare for ellers at få et fint tandsæt i ballen... og en bonus var så at hun sommetider fik en ide om noget MEGET FARLIGT feks græs skulle skræmme hende så meget så hun stak af med mig når hun blev trukket til/fra folden...

nu har hun fået det smukkeste lille hingsteføl og BANG så var hun sig selv igen...?? tror måske det har været hormoner da hun er ligeså flink som nogensinde før på trods af hun nu har en lille at kikke efter... har i hvert fald bestemt mig for hun ikke skal avles mere med men nu tages i ridning igen når den lille er vænnet fra...

ved ikke om du kan bruge det til noget men ville da lige fortælle alligevel...


FULDBLOD/TRAKHENER FOREVER ;o)
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider