1. Hvad bruges bandager til, hvorfor, og hvornår?
SVAR: Uha, dét kan der blive en STOR diskution om herinde, ved jeg allerede nu
- Men pt. bruger jeg nogen gange bandager til at støtte hestens ben. Ligesom hvis du bruger en knæbandage støtter det dit knæ, lidt ala det samme sker ved hesten. Men jeg foretrækker dog dressurgemacher faktisk
- Bandager plejer og blive brugt i dressurtræningen.
2. Jeg plejer at give hesten mildt kamillete eller pebermyntethe for at få den til at slappe af. Tror i det kan skade den? For han er helt vild med det!
SVAR: Tror jeg ikke pt. Kamiliete er bare en "plate" som faktisk også kan købes som "foderting" bla. til kaniner
- kan absolut ikke se det kan skade.
3. Bruger man ikke gamacher til, hvis hestens ben rører hinanden, når den skridter/traver/galopperer?
SVAR: Man kan bruge gemacher af mange årsager. Hvis hestens ben ramler sammen under ridning/spring og for at støtte hestens ben under ridning.
4. Må man bruge gamacher til ridebanespring? (Konkurrencer?)
SVAR: Ja det må man gerne.
5. Må man bruge sporer til ridebanespring? (Konkurrencer?)
SVAR: Ja det må man også gerne. Det dog valgfrit - hvor i dressur at man SKAL ride med sporer 