Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

PROBLEM, hver morgen!?
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 08:07

God morgen

Jeg kunne godt bruge nogle gode råd til min venindes hest. Den bliver trukket ud på fold hver dag, og det er her problemet opstår. Der er ca. 50 meter ud til folden og på de 50 meter når hesten altså at lave utrolig mange kunster . Hun går med den i træktov og så snart den begynder at svinge med hovedet, bide eller slå ud efter hende går hun en omgang med den og siger NEJ, og forsætter så mod folden. Herefter skal den stå stiller ved ledet og der napper den også efter en, og sparker ud, simpelthen fordi den er for ivrig efter at komme ud, og bare synes at vi er landsomme.

Hvad gør vi forkert , det er samme problem hver morgen, hvad kan man gøre??

På forhånd tak for hjælpen..

0
0
Svar på denne tråd

ingen eller
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 10:53
Er der slet ikke nogen der har en ide/råd??
0
0
Svar på denne tråd

skfadkjasdkfjdkfjdk
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 12:27

Hej Ryffer, jeg bruger en "løbegang" til mine ved ind- og udlukning, men jeg kan da godt se at det vil være upraktisk hvis man ikke skal have alle heste ind/ud på een gang.

I må nok igang med noget træning, HMS eller klikkertræning, hvor hesten skal lære at stå stille og respektere jer. Jeg har brugt klikkertræning med succes.

Held og Lykke - Pia

- Et liv med en traver er et liv med fest og farver -

0
0
Svar på denne tråd

Tja, meget svært.
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 12:31

Jeg vil anbefale dig at træne tillidsøvelser - flytteøvelsen er utrolig god til sådanne heste.

Min parthest går utrolig hurtigt og sådan på vej ned til folden med mig også. Men næ nej ikke mere.

Jeg har trænet horsmanship - flytteøvelsen - på ham. Så han skal traske BAGI mig. Tager jeg en hånd op foran ham stopper han op.

Kigger jeg på hans bagpart så vender ham rundt. Bevæger jeg torvet bar en anelse, slingere det lidt - så bakker han. Står jeg med ryggen til ham og han er bag i mig og jeg lige han stoppet ham op. Begynder jeg at gå baglæns gør han det også.

Det noget med at respektere rytterens personlige rum selvfølgelig..

Det dog meget svært at forklare hvordan man kan lave øvelserne desværre.

I Wrote Your Name On A Rock, But The Rain Took It.
I Wrote Your Name In The Ice, But The Sunshine Took It.
I Wrote Your Name In The Sand, But The Sea Took It.
I Wrote Your Name In My Heart - There It Will Be Forever

0
0
Svar på denne tråd

er ikke sikker
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 19:17
okay, når jeg nu lige får sommerferie, vil vi begynde at gå nogle flere ture med ham, så han får noget mere tillid vi har ikke prøvet så meget HMS så er ikke helt sikker på at vi kan finde ud af det. Men er det helt forkert det vi gør, skal vi i gang med noget HMS? Jeg har læst lidt om Pat Parellis og de 7 lege ellers kender jeg ikke så meget til det
0
0
Svar på denne tråd

Jeg træner promblemhest.!
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 20:46

Min egen hest havde det ligesådan.. Jeg har to gode råd du kan prøve afhængigt af hvordan hesten er.

1) Hesten ser måske folden som et sted hvor der ikke er mennesker, vend den til at mennesker også færdes i folden. Altså træk rundt med den derinde, selvfølgelig inden den skal ind, og ikke så snart den kommer ud.

2) Hesten har ingen respekt for den person som trækker den. Mit bedste råd er nok at stå stille indtil hesten gør som du vil. Så lærer den at den kommer hurtigere på fold, hvis den ikke gør unoder. Det kræver meget tålmodighed!! Og det kræver nok mere end en gang til folden.

Der er også langt til vores fold, og jeg har prøvet det samme, så jeg håber at det kan hjælpe dig, eller andre :]

-Regitze :]
0
0
Svar på denne tråd

Trække problemer
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 22:22

Hej.

Jeg vil foreslå, at i stedet for at gå fra A til B i et lige stræk, eller med få cirkler, så bak hesten noget af vejen, gå lidt frem, en lille cirkel, stoppe, gå hen mod stalden igen og i den dur´. Det gør at hesten ikke helt ved hvornår den bliver sluppet løs, og bliver efterhånden mere medgørlig.

God fornøjelse...for det skal det jo helst være ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 22:31
En kæde...!

Hilsen Jette med drømme hesten
Tjek lige:
Jernløse Rideklub...!

Stolt medlem af Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV

0
0
Svar på denne tråd

pat parelli
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 10:56
..Kan jeg kun anbefale. De 7 lege har jeg brugt enormt meget, og guess what.. De virker!!!
0
0
Svar på denne tråd

tak tak
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 14:01
tusind tak for jeres svar vi vil prøve lidt af det hele hehe..
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider