Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

overfald på andre heste
Forfatter: 
Dato:  29-05-2006 10:20

jeg har en vallark på 2 1/2 der er blevet kasteret for ca 2 mdr. og er nu blevet lukket sammen med de andre heste ,siden

efter det, er han begyndt at værer helt umulig ,han bider efter alle også de andre heste,han har overfaldt en pony som nu står med flere hævlser og mange dybe bide mærker som jeg nu har under dyrelæge.og en anden hest har også flere skrammer efter ham,

er der nogle gode råd ???

0
0
Svar på denne tråd

Skil ham fra
Forfatter: 
Dato:  30-05-2006 06:02

sammen med nogen der kan tumle ham.

Jeg har også en 2 års nykastreret som går sammen med sin mor nu.

Han kunne ikke administrere at gå sammen med en anden hoppe med et lille føl. Han angreb ikke direkte men syntes det var smaddersjovt at jagte føllet op i fuld fart så det stakkels kræ var ved at gå i hegnet flere gange.

For hans vedkommende er det mest kedsomhed.

Prøv at få din hest sammen med andre han-heste af mindst samme størrelse og helst nogen som gider lege "hingstelege".

I naturen går de unge hanheste jo også i ungkarlegrupper hvor de prøver kræfter af og bruger en del tid på at tumle med hinanden.

Han skal simpelthen blandt "ligemænd".

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

samme her
Forfatter: 
Dato:  30-05-2006 09:57

Jeg har også en nylig kastereret vallak,på 10 år der ikke kan gå med andre vallaker, hopper og føl hygger han sig fint med,men hvis den gamle vallak på 28 år kommer tættere end 50 m. på hopperne bliver den angrebet temmelig volsomt, så nu går de med en hoppe hver, ikke den bedste løsning,men det er det der virker.

håber du finder en løsning...

Nu med 3 dejlige pintoer
0
0
Svar på denne tråd

Skil dem
Forfatter: 
Dato:  30-05-2006 10:29

Jeg synes også du skal sætte ham sammen med nogen heste der kan tage det... Det skal være nogle der forstår at opdrage på den. ungheste kan jo slet ikke håndtere en lederstilling i flokken, så der kræves en klar leder til at opdrage de unge.

sååå find en hest der er ligeså strid som ham selv...

Anne K.C.

"Det du har i hånden er det du mangler at lave bagtil!"

:-)

Lækker spansk sadel sælges!

Model: Monturas Lucas, str. bred. Brunt ruskind. Nypris 10.500 kr, nu 8.200!!! Sælges inkl. udstyr.

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2006 15:44

Jeg har haft samme problem med min 3 års. Han åd alt og alle, uden undtagelse, dog nåede det ikke så langt som din tilsyneladende er kommet.

Han endte med at gå alene på fold ved siden af de andre, hvilket fungerede fint.

Hvis det er muligt at følge de råd du allerede har fået så gør det, hvis ikke, så kunne du gøre som jeg endte med, nemlig at få dyrlægen ud og give en hormondæmpende indsprøjtning...

Nu her efter indsprøjtningen har sat ind har jeg fået min "gamle" hest igen og nu går han sammen med en anden vallak og det går bare rigtig godt

0
0
Svar på denne tråd

Ting tar tid
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 13:35

Giv det lidt tid..

Det er meget normalt at der går op til et halvt år efter klippet, før kroppen finder ud af, at den ikke er hingst mere.

Og du skal også lige tænke på, at der måske stadig er levende sædceller i ham. Det er først efter 3 mdr at du kan være sikker på at han skyder med løst krudt.

Line

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider