Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Bidløse hovedtøj
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 21:39

Hej.

Jeg ville hører om der er nogle der har erfaring med bidløse hovedtøj. Jeg mener ikke hackamore, men andre bidløse hovedtøj???

Er de gode eller hvad mener i?

På forhånd tak.

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

hejsa hejsa
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 22:18

hej

Du må ikke hænge mig op på det jeg siger nu , men jeg fik en gang at hvide af en at alle bidløse hoved tøj er hackamor.

Men dem som jej kender til er bosalen som kan fås også i blødt materiale så det ikke skader hesten, og seit pul.

seitpul syntes jeg er helt fint der er mange som bruger det når deres heste har nikkel alergi

0
0
Svar på denne tråd

hovedtøj
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 22:50
man kan også ride med en kapsun af god kvalitet

trierhorses

0
0
Svar på denne tråd

min kusine har
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 08:16

et bidløst hovedtøj til hendes hest, det bruger hun når hun træner til distance på ham, men hun må ikke bruge det til løbene desværre så der bruger hun hackamore, for at slippe for at tage bid af og på når den skal drikke og lign.

Hun ville gerne at de kunne få lov til at bruge de bidløsetrenser til løbene da hun syntes de ikke virker så "hårde" som hackamoren

Jannie

BLA BLA BLA BLA BLADR :-)

Dejlig Oldenborger plag sælges

0
0
Svar på denne tråd

Du kan købe
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 10:26
bidløst hovedtøj hos bl.a. www.naturhov.dk

Rigtige mænd rider western

" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse"

0
0
Svar på denne tråd

Bidløst
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 11:44

Jeg kigger dagligt på www.naturhesten.dk og bruger mange fiktive penge... hehehe

De har bidløse trenser, ja de har

Slave af:

Radissen, HN og alle vores dyr

se os på

www.123hjemmeside.dk/kloevested

Be Aware

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre

0
0
Svar på denne tråd

Takker...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 11:48

Tak for svarende..

Men er der nogle andre der har erfaring med de bidløse hovedtøj?

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Bidløse islændere
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 12:29

Vi rider vores islænderer med bidløse trenser fra naturhov.dk og har meget gode erfaringer med det. Vores hopper vænnede sig til det efter ganske kort tid, og vi slipper for tidligere problemer med stivhed osv - det tager dog lidt længere tid. Det kræver en lidt ændret ridestil af rytteren (mere impuls, mindre "træk") i tøjlen, som man lige skal vænne sig lidt til, men vi har været forbavsede over hvor let det er gået.

0
0
Svar på denne tråd

Lav den selv...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 13:30

Igen må jeg lige reklamere for idéen om at lave sit bidløse hovedtøj selv:

Her er Pony med hans bidløse hovedtøj som jeg har lavet af et gammelt næsebånd og noget blød snor. Hvis man bruger lidt længere tid, kan det gøres uden halmsnor, og har man et bredere næsebånd end mit, kan det gøres uden lammeskind.

Det har kostet den helt famøse pris af: 0 kr.

Så der kan man da i hvert fald starte hvis man bare lige vil se om det virker (og det gør det i øvrigt..) Og er man lidt kreativ kan man jo overveje en mere lækker finish, så det i hvert fald ligner noget til 1 million.

Når jeg skal træne dressur bruger jeg en kapsun i stedet, men den er straks sværre at lave selv... Jeg synes kapsunen virker bedre til dressur, men på skovture er den bidløse helt genial. Men som Moseager skriver skal man lige vænne sig til den (rytteren mest, ikke hesten) så man ikke kommer til at sætte hele krikkens hoved under konstant pres, og lave "skruetvinge-effekt" med de krydsede snore... Men når man har det på plads så er det et dejligt redskab.

Signe

www.vindskovgaard.dk

Vil du være klogere? Kurser for rytter og hest, se her!
0
0
Svar på denne tråd

Bidløs trense
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 07:15

Jeg har lige syet min færdig:

Ganske simpel - men ganske brugbar ;-)

Cherokee:

Fantastisk idé! Man kan faktisk købe rundskåret læder i forskellige tykkelser til billige penge, det ville da være ideelt til sådan en hjemme-fikset trense :-)

Charlotte r:

Jeg rider sjældent med bid, da min pony reagerer bedre på tryk på næseryggen .. det kræver dog lidt træning for mig, da jeg (åbenbart af gammel vane ;-) ) føler mig mest tryg når jeg rider med bid.

Mvh. Malu :-)

Undervisning i Klassisk Dressur

søges på Fyn.

0
0
Svar på denne tråd

123 456
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 11:51
Charlotte r: Jeg har et bidløst hovedtøj, og synes det fungerer godt. Rider ikke med det til daglig, kun indimellem. Tror jeg købte mit i Hooks.dk det hedder bare "bidløs trense" eller sådan noget...

Man kan hvad man vil <3

0
0
Svar på denne tråd

bidløs
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 12:50

hej jeg rider også med bidløs trense. nu når jeg cherokee og malu's trense vil jeg nok være bange for at næse remmen sider for højt. efter min mening har man bedre virkning når næse remmen sider længere nede..

jeg har lige som malu ogsyet mine selv og vil nok i løbet af weekenden sætte et par billeder her ind...

0
0
Svar på denne tråd

bidløs trense
Forfatter: 
Dato:  27-05-2006 22:04

hej..

må lige følge op på det her med bidløs trense.. ikke for at stjæle nogens spørgsmål har lige selv købt sådan en trense på naturhov.dk..

kan man slet ikke bruge den trense til alm. dressur? læste et sted, at man godt kan træne hesten til at `gå til biddet´med en bidløs trense.. ?? er jeg helt gal på den??

min ene hyppe nægter at samarbejde med biddet.. (skyldes ikke tandspidser!!) har en teori om at det skyldes en dårlig oplevelse engang.. baseret på måden hun reagerer på at få bid i munden på..derfor ville jeg prøve denne trense istedet for alm. med bid.

håber nogen kan komme med lidt brugbart guf til mig

Venter føl sidst i juni 2006

jjjuuuuubbbbiii..

Byghalm købes

hurtigst muligt - ca. 400 stk. små baller

skal kunne leveres til sydfyn!

kontakt mig på mail

0
0
Svar på denne tråd

bidløst hovedtøj
Forfatter: 
Dato:  30-05-2006 23:25

Jeg rider med side pull... Sådan et som ikke strammer nogen steder medmindre man trækker i det. Det har jeg købt i hooks.

Bidlørt hovedtøj og hackamore er, efter hvad jeg ved, slet ikke det samme. De har ihvertfald forskellig virkning, og hackamoren er meget hårdere ved hesten.

Men jeg er ihvertfald meget glad for at ride uden bid, da jeg tror fuldt og fast på, at det er meget bedre for hesten da jeg tror på at det er ekstremt ubehageligt med bid. Den mening fik jeg efter at have læst aryiklen "en strid om bid" i equipage. Den var meget tankevækkende. Så jeg synes til hver en tid, hvis man kan styre hesten ,med nogenlunde let hånd, at ridning uden bid er meget bedre.

heste er det bedste!
0
0
Svar på denne tråd

"Historisk set" er MANGE...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 10:05
...bidløse trenser en hackamore.
Det gælder den mekaniske hackamore (der er den med stængerne), dels bosals, rebridegrimer, side pulls og lignende konstruktioner (umekaniske hackamores) - om det gælder den viste "bidløse trense" der er lavet efter Robert Cooks Bitless Bridle (www.bitlessbridle.com) er jeg derimod ikke HELT sikker på, da den jo ikke virker "kun" ved tryk på næseryggen.

Når jeg rider bidløst foregår det i rebgrime - enten i en almindelig rebgrime med en enkelttøjle (dvs. ét tov) eller med "almindelige" mecate-tøjler.

Jeg har også prøvet side pull, "bidløst hovedtøj" (Bitlessbridle-kopi), bosal og ser en del ride i kapsun.

Sidepull og bitlessbridle er dem, der kommer nærmest trensebiddet i hvad rytteren skal gøre - de er altså nemmere at skifte til, især hvis man har en utrænet hest (dvs. en hest, der ikke er trænet i at blive redet bidløst). Kapsunen ser ud til at være lige så nem at ride med for folk, der er vandt til trense.
Ved alle ovennævnte gælder dog at en VIGTIG FORSKEL fra ridningen på trense er at man IKKE SKAL HOLDE FAST KONTAKT til hesten.

Bosal og rebridegrime med mecate-tøjler er noget anderledes end trensen at ride med - man skal ganske enkelt bruge en lidt anden tøjleføring, som det kan betale sig at lære af en underviser, der kender til det (de fleste westerntrænere burde kunne gøre det - eller en Parelli-instruktør).

Der mangler billeder i tråden af rebgrimer:

^^ Hesten og jeg lytter til en instruktør... ^^

^^ Og vi tilføjer lige: Luca et-eller-andet-med-M fra Italien, der er springrytter på grand prix-plan... ^^

... 8-) - 99E - 8-)...

Feel Think Act
Play

Like A Horse

Vi ses i Grønhøj - efter 1. august!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider