Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvordan får jeg hende til at vente?
Forfatter: 
Dato:  05-05-2006 19:17

Hej..

Jeg har et problem med min islænderhoppe på 16 år. Hun er tidligere ponytrav løber(eller hvad man kalder det), så hun har meget vinderinstinkt.

Problemet er at, hun gerne vil være forrest på tur(hvis der er flere en 1 mere med). Hun vil ikke holde afstand, og stikker af nogle gange hvis hun er ekstra frisk.

Jeg kan simpelthen bare ikke holde hende! Og jeg aner bare snart ikke hvad jeg skal gøre.. For vil IKKE sidde og hive hende i munden, men ellers kan jeg slet ikke stoppe hende?

Nogle der har prøvet det samme.? Håber der er nogle der har nogle gode råd..

ANNE.

Og Lokkamotivet<3

0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde..
Forfatter: 
Dato:  05-05-2006 21:52
.. det samme problem med min Haflingerhoppe. I en lang periode lod jeg være med at tage på skovtur, eller tur i det hele taget, og fik ordentlig styr på hende i dressuren. Så startede jeg lige så stille med skridtture, og nu går det fint, også i gallop..
0
0
Svar på denne tråd

mergmois
Forfatter: 
Dato:  05-05-2006 22:23

tag evt et stærkere bid når du rider i skoven. og hvis der er mulighed for det der hvor du rider ude så lav nogle små volter når hun går for stærkt. og eller prøv med ofrslaget ovenover

0
0
Svar på denne tråd

Halve parader.
Forfatter: 
Dato:  05-05-2006 22:34

Halve parader, halve parader, halve parader - er svaret :)

Sørg for at lave halve parader når hun bliver for stærk.

Det nytter intet at sidde og hive hende i munden, for så bliver det en magt kamp mellem jer to - og hun vil pt. altid vinde eftersom hun altid VIL vær stærkste af jer to.

Halve parader kan du "stoppe" hende lidt med så hun forstår ta hun ikke må farer sådan at sted.

Øv også en masse halve parader i dressurtræningen så skal i nok forstå hinanden 100 % til sidst :)

I Wrote Your Name On A Rock, But The Rain Took It.
I Wrote Your Name In The Ice, But The Sunshine Took It.
I Wrote Your Name In The Sand, But The Sea Took It.
I Wrote Your Name In My Heart - There It Will Be Forever

0
0
Svar på denne tråd

Jacqline..
Forfatter: 
Dato:  06-05-2006 08:37

Tror bedst jeg kan tage dit svar til mig.. Da et stærkere bid, har modsatte virkning på hende(og har jeg heller ikke lyst til at bruge, da det ikke er en langvarig virkning)..

ANNE.

Og Lokkamotivet<3

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  06-05-2006 10:02

få gd styr på din dressur... jeg havde samme problem med min hest da jeg startede med ham... så tog jeg 2 mdr. ca hvor jeg øvede dressur, dressur og dressur... nu kan jeg ligge tøjlerne på halsen af ham når jeg er på tur med andre og han skridter bare stille og roligt videre

Kommer hunde i himlen når de dør?? >o<
0
0
Svar på denne tråd

blabla ..
Forfatter: 
Dato:  07-05-2006 19:30

som der er blevet skrevet ½ parader - men det skader så sandelig heller ikke at bruge hele parader..

Øv dem evt hjemme på banen først, så den lige forstår princippet. Stop vha. normale hjælpere - du holder bare igen til hun stopper, om det så ser nok så grimt ud. Når den så står stille får den med det samme lange tøjler. Går den frem, når den får lange tøjler gentager du bare, indtil den venter på dit signal før den går frem.

Princippet er det samme i de "½parader". Hold igen til den reagerer (sk*d højt og flot på, hvordan det ser ud)og derefter giver du efter igen.
Ikke noget med at ride den til biddet eller noget som helst, bare træk og giv slip. Super simpelt - det kan alle ski finde ud af.

Hesten lærer ret hurtigt - hvis den da ikke er dum - at bare den venter på mor, så er det faktisk rart at være hest.

når den så har lært det, kan du bruge det i skoven, hver gang den bliver lidt for ivrig. Efterhånden som den bliver bedre kan du lige så stille gå over til kun at bruge ½parader.

Det kræver selvfølgelig, at dem du rider tur med er tålmodige, og gider vente på, at du lige laver en parade af og i, og det kræver også, at du er konsekvent og gør det hver gang, den sætter tempoet op - det kan godt blive til mange parader i starten!

- Det virker for øvrigt kanon på min, som ellers kan være lidt af en mundfuld, når hun er ude med andre heste.

mit forslag - håber det gav mening

Datja!

i elsker mig.
i ved det bare ikke :b

Tanze's Hestegalleriprofil

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider