Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

At ride over bomme - let sæde?
Forfatter: 
Dato:  22-03-2006 19:22

Jeg tænkte på at det kunne være en god idé at ride lidt over nogle bomme, næste gang jeg går ud og rider på banen. Både for at veksle dressur-arbejdet lidt og ikke mindst for musklerne i ryggens skyld.

Men skal jeg så ride i let sæde henover, eller hvordan?

Mange hilsner fra
Anja
- med Zariba, Cæsar, Renault og Papaya Ley
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-03-2006 19:33
jeg plejer altid at ride i let sæde over bomme... ved ikke hvorfor men har altid lært at det er sådan man skal gøre :)

-Maria

Den bedste hest er travhesten :p

TRAVESTE INFO SØGES

RIDEVENINDE SØGES

0
0
Svar på denne tråd

over bomme
Forfatter: 
Dato:  22-03-2006 22:13

Hvis det er travbomme plejer jeg at ride letridning, synes det er nemmest og mest behageligt. I let sæde synes jeg det er svært at holde balancen og en konstant kontakt på tøjlen i trav, og nedsidning synes jeg er for belastende for hesten når den også skal over bommene. Men tror det er lidt smag og behag, hvis man synes det er nemmest i let sæde, så er det sikkert fint :-)

Wildly
~~~
Fighting for peace is like fucking for virginity

~~~
Besøg min nye hjemmeside!

0
0
Svar på denne tråd

Trav...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2006 22:56

Hvis du skal bruge det rent dressurmæssigt, så ville jeg ride letridning eller nedsidning.

Hvis du har lagt bommene rigtigt kan du sagtens sidde ned.

Lise

- Som nu har æren af at ride både stor og lille Hannoveraner, nemlig Chico og Rigola

- Amagerrytter siden 1992 (APK/ARS 1992-2002, KRK 2004-)

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 08:53
Ja, det er bare nogle travbomme jeg ville trave over.

Mange hilsner fra
Anja
- med Zariba, Cæsar, Renault og Papaya Ley
0
0
Svar på denne tråd

letridning...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 10:25
Hvis jeg har brugt trav-bomme som adspredelse til dressuren, har jeg altid redet letridning over. Utroligt som de kan få ryggen med over bommene. Det er for øvrigt også god rygtræning for hesten.
0
0
Svar på denne tråd

"Dressur-bomme":
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 10:44

Hvis det er "dressur"-bomme, du skal ride henover, kan du i trav sagtens både ride letridning og nedsidning (sørg for at afstandene passer!) - jeg ville aldrig ride i let sæde over travbomme som led i hverken dressur- eler springtræning.

I galop kan du også sagtens blive siddende ned.

Ovennævnte er skrevet ud fra at jeg er dressurytter med stort D og kun springer på hyggeplan og fordi hesten synes det er smadder skægt

Hilsen Louise & Odessa.
-
Et team, der vil noget!

Hjemmeside om Odessa - tryk her!

0
0
Svar på denne tråd

Hvad er den
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 12:12

Hvad er den rigtige afstand så på travbomme?

Til en hest?

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

heidi det
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 13:22
kommer an på skridt længden så det er svært at sige præcis hvor langt imellem der skal være. Jeg selv har svært ved at finde ud af afstanden på min hest. Han er 1.80 og tager store skridt
0
0
Svar på denne tråd

Lidt sjovt...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 17:58

Jeg har altid lært at det er let sæde over bomme... andre steder siger de letridning.

Rider jeg letridning over bomme på Plethesten, slår det næsten aldrig fejl at hun bamler imod flere af bommene. Spørg mig ikke hvorfor.

Jeg rider altid i let sæde, og afstanden er forskellig fra gang til gang, for at få hende til at bruge hjerne/øjnene ;)

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
T
ine & T
ulle
Det klinger :D

0
0
Svar på denne tråd

Trav bomme
Forfatter: 
Dato:  24-03-2006 08:21

I "gamle dage" lærte vi altid at ride let sæde over travbomme for at frigøre hestens ryg.

Idag bruger jeg næsten altid letridning (dog nedsidning på de rutinerede)for det hjælper hesten til at blive i samme rytme og form.

En perfekt gennemridning af en række trav bomme, er der hvor man stort set ikke mærker på hesten, at bommene er der. Den skal ikke ændre på hverken tempo eller kroppens facon, blot løfte benene lidt ekstra.

Hvis rytteren selv skifter stilling/tyngdepunkt/ridemåde, f.eks fra letridning til let sæde, så opmuntrer man hesten til også at ændre sig. Hvis man derimod selv fortsætter over bommene i samme rytme/opstilling, så opmuntrer man hesten til ligeledes at fortsætte arbejdet i samme rytme/form og blot løfte mere på benene...

Spring kursus d. 8-9 April

Læs mere på min profil..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider